Kształcenie integracyjne i włączające [PC-2S-KIW1]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Kształcenie integracyjne i włączające [PC-2S-KIW1] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Zn]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
(sala nieznana) |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 29 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Jolanta Wiśniewska | ||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Chrzanowska I., Pedagogika specjalna, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2015. Chrzanowska I., Szumski G. (red.), Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole, FRSE, Warszawa 2019 Lejzerowicz, M., Włączanie i integracja a stygmatyzacja osób z niepełnosprawnością w polskiej edukacji. Forum Oświatowe, 2016, 28(1). Olechowska A., Specjalne potrzeby edukacyjne. Wydawnictwo PWN, Warszawa 2016; Szumski G., Wokół integracji włączającej. Efekty kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych, Wyd. APS, Warszawa 2010 Sipowicz, K., Pietras, T. , Wprowadzenie do pedagogiki inkluzyjnej/włączającej, Continuo, Wrocław 2017 Tomkiewicz-Bętkowska A., ABC pedagoga specjalnego. Razem łatwej. Nowe doświadczenia, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2015 Literatura uzupełniająca: Al-Khamisy D., Integracja społeczna. Praktyczne próby wdrażania, Wyd. Akademickie „Żak”, Warszawa 2002 Fairbairn G., Fairbairn S., Integracja dzieci o specjalnych potrzebach, CMPPP MEN, Warszawa 2000 Gajdzica Z., Sytuacje trudne w opinii nauczycieli klas integracyjnych, Oficyna Wydawnicza „Impuls” Kraków 2011 Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały szkoleniowe, 1, MEN, Warszawa 2010 Lechta, V.. Pedagogika inkluzyjna. W: B. Śliwerski (red.), Pedagogika t. 4. Subdyscypliny i dziedziny wiedzy o edukacji, s. 321-335. Przeł. B. Śliwerski. Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, Gdańsk 2010 Zamkowska, A., Systemy kształcenia integracyjnego w wybranych krajach Unii Europejskiej, Wydawnictwo Politechniki Radomskiej, Radom 2004 |
||||||||||||
Zakres tematów: |
- Idea i praktyka edukacji włączającej - Organizacja procesu edukacyjno-wychowawczego w placówce integracyjnej i ogólnodostępnej - Dostęp do edukacji oraz zobowiązania systemu edukacyjnego wobec dzieci z niepełnosprawnościami - Pomoc psychologiczno-pedagogiczna - Kształcenie integracyjne i włączające dzieci z różnymi niepełnosprawnościami - Integracja w teorii i praktyce społecznej - Prezentacja nowoczesnych środków dydaktycznych i technologii asystujących oraz metod w kształceniu integracyjnym i włączającym |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, praca tekstem, praca w grupach |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
- zaliczanie prac cząstkowych realizowanych w trakcie zajęć ćwiczeniowych - ocena zaangażowania studenta w trakcie zajęć |
||||||||||||
Uwagi: |
gr.ćwiczeniowa I ZU/PC-EIWw 1 Zajęcia zgodnie z planem na platformie Teams- link: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a77ff6b822b1c42d09ed5eaecedacf1ce%40thread.tacv2/conversations?groupId=42a79717-add3-42c9-9795-2d76f4b9effa&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.