Wybrane modele pracy z dzieckiem i rodziną - 1 [PE-3S-WRD1]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Wybrane modele pracy z dzieckiem i rodziną - 1 [PE-3S-WRD1] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 16:30
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
(sala nieznana) |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Anna Górka-Strzałkowska | ||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ad5ab1c786a554b6695ab023510f1bb04%40thread.tacv2/conversations?groupId=7e37b77e-b431-40f6-bb82-4cd62838222e&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 | ||||||||||||
Literatura: |
1. T. Caselman, K. Hilli, "Praca terapeutyczna z rodzinami. Kreatywne zajęcia dla różnorodnych struktur rodziny", Nowa Praca Socjalna, Londyn 2014 (pdf) 2."System wspierania i formy pracy z rodziną", Regionalny Ośrodek Polityki społecznej w Krakowie, Kraków 2013 (pdf) 3. Marta Kulesza „Rodzinne zasoby w pedagogice społecznej i praktyce psychopedagogicznej” Difin 2017 4.Izabela Krasiejko „Rodzina z dziećmi. Rodzina dysfunkcyjna.” Difin, Warszawa 2019 5. Anna Kanios „Praca socjalna z rodziną problemową” Impuls, Kraków 2016 6. Dorota Ławniczak, Magdalena Marszałkowska, Beata Mierzejewska, Danuta Polczyk, Lidia Zeller "Standard pracy socjalnej z rodziną z dziećmi", Standard w Pomocy (pdf) 7. K. Bieniek " Dysfunkcje rodziny a piecza zastępcza" Dziecko krzywdzone. Teoria, badania, praktyka Vol. 18 nr 4 (2019) 8. J. Przeperski " Przemiany w systemie opieki i wsparcia rodziny z dziećmi. Perspektywa paradygmatu familio centrycznego" Pedagogiką Społeczna, nr 2 (64), 2017 |
||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Rodzina w sytuacji kryzysu, empowerment. 2. Diagnoza pedagogiczna środowiska rodzinnego. 3. Interdyscyplinarny model pracy z rodziną, mediacje rodzinne, asystent rodziny, funkcje asystenta rodziny. 4. Zasoby rodziny, klimat rodzinny, więzi w rodzinie oraz interakcje z innymi systemami, postawy i style wychowania. 5. Między wsparciem rodziny a ochroną dzieci przed krzywdzeniem, fabmiliocentryzm jako podstawa pracy socjalnej z rodzina z dziećmi. 6. Rodziny niepełne. Rodziny mieszane. Dziecko uzależnione. Praca terapeutyczna z rodzinami. 7. Szkoła dla rodziców i wychowawców, założenia, tematyka, realizacja programu w Polsce. 8. Diagnoza potrzeb rodziny, praca na zasobach. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- wykład, pogadanka - dyskusja - praca z książką - prezentacje grupowe - praca w grupach |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Microsoft Teams - zamieszczanie materiałów omawianych na zajęciach na platformie Microsoft Teams - komunikacja poprzez e-mail oraz MS Teams - praca zespołowa - google forms oraz różne komunikatory : Whatsapp, messenger. wykorzystanie google forms do sprawdzenia wiedzy NAKŁAD PRACY STUDENTÓW przygotowanie do ćwiczeń/warsztatów lektura tekstów przygotowanie pracy |
||||||||||||
Uwagi: |
gr.ćwiczeniowa II ZZ/PE-POW 2 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ad5ab1c786a554b6695ab023510f1bb04%40thread.tacv2/conversations?groupId=7e37b77e-b431-40f6-bb82-4cd62838222e&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.