Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projektowanie edukacji zdrowotnej dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej [PE-2S-PEN] Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Projektowanie edukacji zdrowotnej dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej [PE-2S-PEN]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Ln] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 28
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Anna Falkowska
Strona domowa grupy: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3a297b9be1538e410fa8053531a65f8af3%40thread.tacv2/1614874989223?context=%7b%22Tid%22%3a%22aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86%22%2c%22Oid%22%3a%22b3ff9586-8acb-4030-8a92-0b8409202e3e%22%7d
Literatura:

B. Wolny, Edukacja zdrowotna w szkole. Poradnik dla dyrektorów szkół i nauczycieli, ORE, Warszawa 2019.

B. Eoynarowska (red.), Orgnizacja i realizacja edukacji zdrowotnej w szkole. Poradnik dla dyrektorów szkół i nauczycieli. ORE, Warszaw 2011.

K. Pujer (red.) Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Wybrane problemy, Wyd. Exante, Wrocław 2016.

Lektury uzupełniające:

Borzucka-Sitkiewicz, K. (2006). Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna. Kraków: Impuls. 5 Woynarowska, B., (1995). Podstawy teoretyczne i strategia edukacji zdrowotnej w szkole. W: Lider. nr 1. Woynarowska, B., Sokołowska, M. (2001). Ścieżka edukacyjna – edukacja prozdrowotna i promocja zdrowia w szkole. Warszawa: KOWEZ. Woynarowska, B. (2007). Edukacja zdrowotna. Warszawa: PWN. Woynarowska Barbara (red.): „Organizacja i realizacja edukacji zdrowotnej w szkole. Poradnik dla dyrektorów szkół i nauczycieli”, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2011

A. Rogacka, Edukacja zdrowotna w podstawie programowej, ORE, Warszawa 2019. (https://www.ore.edu.pl/2020/02/edukacja-zdrowotna-w-podstawie-programowej/)

A. Rogacka, Edukacja zdrowotna w podstawie programowej. Przedszkole. Szkoła podstawowa: klasy: 1-3. Wyd. Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2019.

Edukacja zdrowotna w podstawie programowej Szkoła podstawowa: klasy IV–VIII

https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/edukacja-zdrowotna

http://www.kuratorium.opole.pl/wp-content/uploads/2018/04/promocja-zdrowego-stylu-zycia-w-swietle-przepisow-prawa.pdf

https://padlet.com/wianami/z3cdxrnixhwl4g0x

Zakres tematów:

1. Zapoznanie się z Rozporządzeniem MEN, dotyczącym metod, celów i efektów edukacji zdrowotnej dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.

2. Dobrostan, zdrowie, profilaktyka – zapoznanie z terminologią, w jaki sposób zapewnić to uczniom?

3. Etapy edukacji zdrowotnej – w jaki sposób nauczyć dzieci i rodziców spełniania podstawowych zadań

Pola zdrowia według M. Lalonde’a. Interdyscyplinarność edukacji zdrowotnej

a) Środowiskowy (ekologiczny) wymiar zdrowia

b) Biologiczny wymiar zdrowia

c) Styl życia a wymiar zdrowia

4. Zasady edukacji zdrowotnej – refleksje Studentów

5. Płaszczyzny edukacji zdrowotnej w nauczaniu przedszkolnym

6. Płaszczyzny edukacji zdrowotnej w edukacji wczesnoszkolnej

7. Edukacja prozdrowotna w klasie

8. Edukacja prozdrowotna na zewnątrz

9. Edukacja prozdrowotna ćwiczenia interaktywne

10. Edukacja zdrowotna – aktywizujące metody nauczania.

11. Edukacja prozdrowotna łącząca pokolenie - przygotowanie projektów edukacji zdrowotnej

12. Prezentacja projektów edukacji zdrowotnej

13. Kolokwium

14.Poprawa kolokwium

15. Podsumowanie zajęć, wystawienie ocen końcowych

Metody dydaktyczne:

prezentacja,

burza mózgów

praca grupowa i indywidualna

Metody i kryteria oceniania:

Praca indywidualna i w grupie.

Aktywność na zajęciach.

Obecność na zajęciach (dopuszczalna 1 nieobecność)

Kolokwium

Wykonanie projektu edukacji zdrowotnej

Uwagi:

gr.ćwiczeniowa I ZU/PE-PDP 1

Zajęcia odbywają się w trybie synchronicznym według harmonogramu zajęć z wykorzystaniem Ms. Teams.

Konsultacje: dn. 24.03; dn. 05.05 godz. 10.00-11.00 na kanale Ms. Teams.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)