Projektowanie wychowania fizycznego dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej [PE-2S-PWF]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Projektowanie wychowania fizycznego dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej [PE-2S-PWF] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Ln]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
(sala nieznana) |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 53 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Adamina Korwin-Szymanowska | ||||||||||||
Literatura: |
Przykładowa literatura 1. Madejski, E., Węglarz, J. (2018). Wybrane zagadnienia współczesnej metodyki wychowania fizycznego. Podręcznik dla nauczycieli i studentów. Kraków: Impuls. 2. Tatarczuk, J. (2011). Metodyka wychowania fizycznego. Zagadnienia wybrane. Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski. 3. Warchoł, K. (2015). Podstawy metodyki współczesnego wychowania fizycznego. Rzeszów: Wydawnictwo Oświatowe FOSZE. 4. Bielski, J. (2005). Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Wykład podejmuje problematykę projektowania wychowania fizycznego na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Przygodę w tym temacie rozpoczniemy od przyjrzenia się związkom ruchu z mózgiem i procesami uczenia się. Następnie omówimy teoretyczne podstawy współczesnej metodyki wychowania fizycznego koncentrując się na edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. W części praktycznej skupimy się na projektowaniu programów autorskich, opisując i omawiając m.in. cele, metody, formy organizacyjne, proces, czy ocenę jakości pracy ucznia oraz bezpieczeństwo w trakcie zajęć. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
W trakcie zajęć będą stosowane następujące metody: - asymilacji wiedzy - pogadanka, dyskusja, praca z książką - samodzielnego dochodzenia do wiedzy - uczenie się przez odkrywanie, klasyczna metoda problemowa - metody praktyczne - uczenie się przez działanie, metody ćwiczebne, realizacji zadań |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania Przedstawiane grupie na pierwszych zajęciach. |
||||||||||||
Uwagi: |
gr.wykładowa I ZU/PE-PDP Semestr realizowany na platformie TEAMS. Link umożliwiający wejście studenta do grupy jest wysyłany pocztą USOS 2 ECTS 15h- godziny kontatowe 45h - praca własna studenta z materiałami, źródłami celem przygotowania się do wytyczonych zadań w ramach prowadzonych zajęć. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.