Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projektowanie wychowania fizycznego dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej [PE-2S-PWF] Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Projektowanie wychowania fizycznego dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej [PE-2S-PWF]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Ln] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 53
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Adamina Korwin-Szymanowska
Literatura:

Przykładowa literatura

1. Madejski, E., Węglarz, J. (2018). Wybrane zagadnienia współczesnej metodyki wychowania fizycznego. Podręcznik dla nauczycieli i studentów. Kraków: Impuls.

2. Tatarczuk, J. (2011). Metodyka wychowania fizycznego. Zagadnienia wybrane. Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski.

3. Warchoł, K. (2015). Podstawy metodyki współczesnego wychowania fizycznego. Rzeszów: Wydawnictwo Oświatowe FOSZE.

4. Bielski, J. (2005). Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

Zakres tematów:

Wykład podejmuje problematykę projektowania wychowania fizycznego na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Przygodę w tym temacie rozpoczniemy od przyjrzenia się związkom ruchu z mózgiem i procesami uczenia się. Następnie omówimy teoretyczne podstawy współczesnej metodyki wychowania fizycznego koncentrując się na edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. W części praktycznej skupimy się na projektowaniu programów autorskich, opisując i omawiając m.in. cele, metody, formy organizacyjne, proces, czy ocenę jakości pracy ucznia oraz bezpieczeństwo w trakcie zajęć.

Metody dydaktyczne:

W trakcie zajęć będą stosowane następujące metody:

- asymilacji wiedzy - pogadanka, dyskusja, praca z książką

- samodzielnego dochodzenia do wiedzy - uczenie się przez odkrywanie, klasyczna metoda problemowa

- metody praktyczne - uczenie się przez działanie, metody ćwiczebne, realizacji zadań

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania

Przedstawiane grupie na pierwszych zajęciach.

Uwagi:

gr.wykładowa I ZU/PE-PDP

Semestr realizowany na platformie TEAMS.

Link umożliwiający wejście studenta do grupy jest wysyłany pocztą USOS

2 ECTS

15h- godziny kontatowe

45h - praca własna studenta z materiałami, źródłami celem przygotowania się do wytyczonych zadań w ramach prowadzonych zajęć.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)