Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza i terapia dziecka z trudnościami w opanowaniu umiejętności językowych [PE-2S-DIP] Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Diagnoza i terapia dziecka z trudnościami w opanowaniu umiejętności językowych [PE-2S-DIP]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Ln] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 34
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Barbara Pietrzak
Literatura:

Bibliografia:

E.Minczakiewicz , Mowa , rozwój , zaburzenia, terapia, WSP. Kraków 1997

M.Bogdanowicz, Metoda dobrego startu, WSiP, Warszawa 2004

B.Pakuła, Akomodacja. Diagnoza i terapia, Syloe

M.Bogdanowicz , Integracja percepcyjno- motoryczna a specjalne trudności w czytaniu u dzieci, UG, Gdańsk 1987

I.Czajkowska , K.Herda, Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne w szkole. Poradnik dla nauczycieli szkół podstawowych, WSiP 1989

E. M Skorek, Terapia pedagogiczna ( t1 i 2), Impuls, Kraków2004

Uzupełniająca :

A. Tońska - Mrowiec, I.Pojmaj , Zabawy słuchowe. Ćwiczenia dla uczniów klas 0 i I- III

A. Franczyk, K. Krajewska, Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju , Impuls, Kraków 2007

E.Kochanowska, Zaburzenia percepcji słuchowej u dzieci w młodszym wieku

szkolnym, Forum Logopedyczne 16, 2009 s. 14-17

M.Bogdanowicz, M. Rożyńska, Lewa ręka rysuje i pisze. Ćwiczenia przygotowujące do pisania dla dzieci leworęcznych, Harmonia, Gdańsk 2017

Materiały w formie PDF , prezentacje multimedialne , skrypty, dostępne publikacje mulimedialne , książki , artykuły przesyłane przez wykładowcę .

Linki do filmów i nagrań.

.

Zakres tematów:

1. Diagnoza i terapia zaburzeń językowych w świetle uwarunkowań prawnych - teoria a praktyka, dylematy pedagoga - nauczyciela

2. Zaburzenia rozwoju psychoruchowego a problemy z nabywaniem umiejętności w zakresie mowy,czytania i pisania

3. Umiejętności słuchowe dziecka , percepcja wzrokowa , artykulacja . Terapia ręki. Zaburzenia sensoryczne a nabywanie umiejętności grafomotorycznych.

Metody dydaktyczne:

prezentacja multimedialna

film

rozmowa kierowana , dyskusja

analiza dokumentów

Metody i kryteria oceniania:

obecność i aktywność na zajęciach , prezentacje własne : krytyczna analiza badań własnych - forma ustana i pisemna

Uwagi:

gr.warsztatowa I ZU/PE-PEK

Nauczanie zdalne, praca z wykorzystaniem komunikatora Teams

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)