Diagnoza i terapia dziecka z trudnościami w opanowaniu umiejętności językowych [PE-2S-DIP]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Diagnoza i terapia dziecka z trudnościami w opanowaniu umiejętności językowych [PE-2S-DIP] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Ln]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
(sala nieznana) |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 34 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Barbara Pietrzak | ||||||||||||
Literatura: |
Bibliografia: E.Minczakiewicz , Mowa , rozwój , zaburzenia, terapia, WSP. Kraków 1997 M.Bogdanowicz, Metoda dobrego startu, WSiP, Warszawa 2004 B.Pakuła, Akomodacja. Diagnoza i terapia, Syloe M.Bogdanowicz , Integracja percepcyjno- motoryczna a specjalne trudności w czytaniu u dzieci, UG, Gdańsk 1987 I.Czajkowska , K.Herda, Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne w szkole. Poradnik dla nauczycieli szkół podstawowych, WSiP 1989 E. M Skorek, Terapia pedagogiczna ( t1 i 2), Impuls, Kraków2004 Uzupełniająca : A. Tońska - Mrowiec, I.Pojmaj , Zabawy słuchowe. Ćwiczenia dla uczniów klas 0 i I- III A. Franczyk, K. Krajewska, Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju , Impuls, Kraków 2007 E.Kochanowska, Zaburzenia percepcji słuchowej u dzieci w młodszym wieku szkolnym, Forum Logopedyczne 16, 2009 s. 14-17 M.Bogdanowicz, M. Rożyńska, Lewa ręka rysuje i pisze. Ćwiczenia przygotowujące do pisania dla dzieci leworęcznych, Harmonia, Gdańsk 2017 Materiały w formie PDF , prezentacje multimedialne , skrypty, dostępne publikacje mulimedialne , książki , artykuły przesyłane przez wykładowcę . Linki do filmów i nagrań. . |
||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Diagnoza i terapia zaburzeń językowych w świetle uwarunkowań prawnych - teoria a praktyka, dylematy pedagoga - nauczyciela 2. Zaburzenia rozwoju psychoruchowego a problemy z nabywaniem umiejętności w zakresie mowy,czytania i pisania 3. Umiejętności słuchowe dziecka , percepcja wzrokowa , artykulacja . Terapia ręki. Zaburzenia sensoryczne a nabywanie umiejętności grafomotorycznych. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
prezentacja multimedialna film rozmowa kierowana , dyskusja analiza dokumentów |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
obecność i aktywność na zajęciach , prezentacje własne : krytyczna analiza badań własnych - forma ustana i pisemna |
||||||||||||
Uwagi: |
gr.warsztatowa I ZU/PE-PEK Nauczanie zdalne, praca z wykorzystaniem komunikatora Teams |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.