Współczesne koncepcje wychowania przedszkolnego [PE-2S-WKW]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Współczesne koncepcje wychowania przedszkolnego [PE-2S-WKW] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Zn]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
(sala nieznana) |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 55 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Maja Wenderlich | ||||||||||||
Literatura: |
Bogdanowicz A. Kasica A., Ruch rozwijajacy dla wszystkich, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2009 Bogdanowicz M., Metoda dobrego startu, Wydawnictwo Harmonia Universalis, Gdańsk 2014 Gruszczyk- Kolczyńska E., (red) . Starsze przedszkolaki. Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu, Wydawnictwo Bliżej Przedszkola, Kraków 2014. Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć, Wydawnictwo Bliżej Przedszkola, Kraków 2012. Gruszczyk- Kolczyńska E., Zielińska E. Program wspomagania i edukacji starszych przedszkolaków, Wydawnictwo Nowa Era, Warszawa 2010. Karbowniczek J., Kwaśniewska M., Surma B., Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką, Akademia Ignatianum Wydawnictwo WAM, Kraków 2011. Klim-Klimaszewska A., Pedagogika przedszkolna. Nowa podstawa programowa, Warszawa 2011. Kwiatowska M. (red.), Podstawy pedagogiki przedszkolnej, Warszawa 1985. Raczkowska-Lipińska M., Jagiełło E.(red.), Innowacje w edukacji elementarnej, Józefów 2010. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Historyczno-epistemologiczne podstawy pedagogiki przedszkolnej; 2. Aktualny stan wychowania przedszkolnego w Polsce; 3. Założenia metodyczne i planowanie pracy w przedszkolu; 4. Uczestnicy procesu edukacyjnego w przedszkolu (dziecko, nauczyciel, personel, rodzice, instytucje wspomagające rozwój dzieci); 5. Znaczenie zabawy w edukacji przedszkolnej; 6. Innowacje pedagogiczne w edukacji przedszkolnej. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody podające: wykład problemowy. |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny w aplikacji Forms |
||||||||||||
Uwagi: |
gr.wykładowa I ZU/PE-PDP Nakład pracy studentów: Liczba godzin kontaktowych: wykład 15h Liczba godzin na zapoznanie się z literaturą: 10h Liczba godzin na przygotowanie się do egzaminu: 20h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 4 Kod do zespołu zostanie udostępniony przez pocztę w domenie APS. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.