Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projekt badawczy specjalnościowy - 1 [PE-2F-PB1] Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 6

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Projekt badawczy specjalnościowy - 1 [PE-2F-PB1]
Zajęcia: Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Zn] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 6 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 18:15 - 19:50
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 18:10
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 32
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Anna Witkowska-Tomaszewska
Literatura:

Literatura obowiązkowa :

• Klus-Stańska, D., & Szczepska – Pustkowska, M. (. (2009). Pedagogika wczesnoszkolna-dyskursy, problemy, rozwiązania . Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

• Korzeniecka- Bodnar, A. (2002). Ideologie edukacji a dialog nauczyciela z uczniem,. W A. Karpińska, Kreatorzy edukacyjnego dialogu. Białystok: Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie.

• Kwieciński, Z., & Śliwerski, B. (2007). Pedagogika – podręcznik akademicki, tom 2. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

• Śliwerski, B., & Melosik, Z. (. (2010). Edukacja alternatywna w XXI wieku. Poznań-Kraków: Oficyna Wydawnicza IMPULS.

• Witkowska-Tomaszewska, A. (2019/2(13)). “Mutual Learning Education” – Constructivism in School Practice. Konteksty Pedagogiczne, ss. 143-159.

• Ablewicz K., Hermeneutyczno-fenomenologiczna perspektywa badań w pedagogice, Wydaw-nictwo UJ, Kraków 1994.

• Babbie E., Podstawy badań społecznych, tłum. W. Betkiewiczi inni, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.

• Bauman T., Badania empiryczne jakościowe [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, red. T. Pilch, t. I, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2003, s. 279–289. Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, War-szawa 2019. CiechowskaM.,SzymańskaM.,Wybrane metody jakościowe w badaniach pedagogicznych, Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum, Kraków2018.

• Dróżka W., Triangulacja badań. Badania empiryczne ilościowo-jakościowe [w:] Podstawy metodologii badań w pedagogice, red. S. Palka, Gdańskie Wydawnictwo Psycholo-giczne, Gdańsk 2009

Literatura dodatkowa

• Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, tłum. E. Hornowska, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2001

Literatura dodatkowa:

• KaweckiI., Szkice z metodologii jakościowych badań edukacyjnych,Wydawnictwo Uniwer-sytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2018.

• Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2002.

• Krawczyk-Bocian A.,Narracja w pedagogice. Teoria, metodologia, praktyka badawcza,Wy-dawnictwo UKW, Bydgoszcz2019.

• Krüger H.-H., Metody badań w pedagogice, tłum. D. Sztobryn, Gdańskie Wydawnictwo Psy-chologiczne, Gdańsk 2012.

• Kubinowski D., Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia, metodyka, ewaluacja, Wydaw-nictwo UMCS, Lublin 2011.

Zakres tematów:

INFORMACJA DO PRACY ZDALNEJ: Zajęcia będą odbywały się na platformie TEAMS gdzie utworzona została wirtualna klasa „Projekt badaczy specjalnościowy". Na platformie zgodnie z programem sylabusa będą zamieszczane prezentacje ćwiczenia i zadania do poszczególnych bloków tematycznych. Będą odbywały się zajęcia zdalne w trybie rzeczywistym zgodnie z planem, zajęć. Uruchomiony został indywidualny CZAT na wirtualnej klasie gdzie możecie Państwo konsultować się ze mną.

1. Inspiracje pedagogiczne: Sposoby organizacji środowiska uczenia się: Szkołą M. Montessori, Szkoła Waldorwska, Szkoła alternatywna (4h)

2. Jak przygotować koncepcje projektu badawczego warsztaty: cztery etapy projektowania koncepcji: przedmiot, cele i problemy badawcze, grupa badawcza, metody i techniki gromadzenia danych (2h)

3. Zadanie praktyczne: Opracowanie konceptualizacji projektu badawczego w zespole zadanie cele i problemy badawcze (4h)

4. Zadanie praktyczne: Opracowanie narzędzia badawczego (5h)

Metody dydaktyczne:

METODY ORGANIZACJI ZAJĘĆ W TRYBIE ZDALNYM:

Prezentacje multimedialne, ćwiczenia i zadania praktyczne, praca samokształceniowa

Metody i kryteria oceniania:

SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW KSZTAŁCENIA W TRYBIE ZDALNYM:

• Aktywny udział w zajęciach

• Wykonywanie ćwiczeń praktycznych

• Przygotowanie w zespole badawczym konceptualizacji badań

Uwagi:

gr. warsztatowa I ZU/PE-PEK 1

Nakład pracy studenta ECTS 2 punkty

1. Aktywny udział w ćwiczeniach 15h

2. Praca samokształceniowa 10h

3. Przygotowanie projektu badawczego 20h

4. Zapoznanie się z literaturą 15h

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)