Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projekt badawczy specjalnościowy - 1 [PE-2F-PB1] Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 5

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Projekt badawczy specjalnościowy - 1 [PE-2F-PB1]
Zajęcia: Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Zn] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 26
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Karolina Skarbek-Jaskólska
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Creswell J.W., Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2013.

2. Jemielniak D., Badania jakościowe, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 2012, cz. I i II.

3. Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe, WSiP, Warszawa 2000.

4. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych, Żak, Warszawa 2010.

5. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2011.

Literatura uzupełniająca:

1. Palka S., Podstawy metodologii badan w pedagogice, GWP, Gdańsk 2010.

2. Kubinowski D., Jakościowe badania pedagogiczne, UMCS, Lublin 2011.

3. Yin R., Studium przypadku w badaniach naukowych, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2015.

4. Cervinkova H., Gołębniak B. D., Edukacyjne badania w działaniu, Scholar, Warszawa 2013.

5. Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna, ŻaK, Warszawa 2006.

6. Wysocka E., Diagnostyka pedagogiczna, Impuls, Kraków 2013.

7. Angrosino M., Badania etnograficzne i obserwacyjne, PWN, Warszawa 2010.

8. Flick U., Projektowanie badania jakościowego, PWN, Warszawa 2011.

Zakres tematów:

1. Inspiracje leżące u podstaw projektu badawczego. Kwerenda literatury i wybór obszaru badań.

2. Jakościowa i ilościowa perspektywa badawcza (możliwości zastosowania metodologii jakościowej i ilościowej w badaniach z zakresu specjalności/ możliwości i ograniczenia różnych perspektyw badawczych/łączenie perspektyw jakościowej i ilościowej w badaniach).

3. Działanie projektowe – wprowadzenie teoretyczne. Istota projektu badawczego w naukach społecznych. Procedury postępowania badawczego.

4. Specyfika projektów o tematyce edukacyjnej. Praca w zespołach projektowych.

5. Struktura projektu – temat badawczy (inspiracje), wybór orientacji badawczej, przedmiot i cel badań, problem i pytania badawcze. Kryteria doboru grupy badawczej, metody techniki badawcze stosowane w projekcie.

6. Praca zespołowa nad konstrukcją i realizacją projektu badawczego.

Metody dydaktyczne:

Metody kształcenia: praca w zespołach online, wykład aktywizujący online za pomocą aplikacji MS Teams, dyskusja dydaktyczna online, burza mózgów online, praca z tekstem, analiza przypadków;

Metody i kryteria oceniania:

Pomiar efektów kształcenia:

Zespołowe zaprojektowanie i przeprowadzenie projektu badawczego, wykorzystując wiedzę z zakresu studiowanej specjalności.

Zaprezentowanie wyników swojej pracy za pomocą raportu oraz prezentacji multimedialnej lub posteru.

Uwagi:

gr. warsztatowa I ZU/PE - PDP 2

Realizacja zajęć w trybie zdalnym odbywa się za pomocą aplikacji MS Teams (synchronicznie zgodnie z ustalonym terminarzem) oraz dodatkowo za pomocą poczty elektronicznej w domenie aps.edu.pl.

Studenci mają także możliwość zadawania pytań, wyjaśniania wątpliwości poprzez pocztę elektroniczną lub aplikację Teams w trakcie cotygodniowych dyżurów.

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe online: Laboratorium/ warsztaty 15 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5

Przygotowanie pracy na zaliczenie - 40

Sumaryczna liczba punktów ECTS – 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)