Projekt badawczy specjalnościowy - 1 [PE-2F-PB1]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 5
Przedmiot: | Projekt badawczy specjalnościowy - 1 [PE-2F-PB1] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Zn]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
(sala nieznana) |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 26 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Karolina Skarbek-Jaskólska | ||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Creswell J.W., Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2013. 2. Jemielniak D., Badania jakościowe, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 2012, cz. I i II. 3. Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe, WSiP, Warszawa 2000. 4. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych, Żak, Warszawa 2010. 5. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2011. Literatura uzupełniająca: 1. Palka S., Podstawy metodologii badan w pedagogice, GWP, Gdańsk 2010. 2. Kubinowski D., Jakościowe badania pedagogiczne, UMCS, Lublin 2011. 3. Yin R., Studium przypadku w badaniach naukowych, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2015. 4. Cervinkova H., Gołębniak B. D., Edukacyjne badania w działaniu, Scholar, Warszawa 2013. 5. Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna, ŻaK, Warszawa 2006. 6. Wysocka E., Diagnostyka pedagogiczna, Impuls, Kraków 2013. 7. Angrosino M., Badania etnograficzne i obserwacyjne, PWN, Warszawa 2010. 8. Flick U., Projektowanie badania jakościowego, PWN, Warszawa 2011. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Inspiracje leżące u podstaw projektu badawczego. Kwerenda literatury i wybór obszaru badań. 2. Jakościowa i ilościowa perspektywa badawcza (możliwości zastosowania metodologii jakościowej i ilościowej w badaniach z zakresu specjalności/ możliwości i ograniczenia różnych perspektyw badawczych/łączenie perspektyw jakościowej i ilościowej w badaniach). 3. Działanie projektowe – wprowadzenie teoretyczne. Istota projektu badawczego w naukach społecznych. Procedury postępowania badawczego. 4. Specyfika projektów o tematyce edukacyjnej. Praca w zespołach projektowych. 5. Struktura projektu – temat badawczy (inspiracje), wybór orientacji badawczej, przedmiot i cel badań, problem i pytania badawcze. Kryteria doboru grupy badawczej, metody techniki badawcze stosowane w projekcie. 6. Praca zespołowa nad konstrukcją i realizacją projektu badawczego. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody kształcenia: praca w zespołach online, wykład aktywizujący online za pomocą aplikacji MS Teams, dyskusja dydaktyczna online, burza mózgów online, praca z tekstem, analiza przypadków; |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Pomiar efektów kształcenia: Zespołowe zaprojektowanie i przeprowadzenie projektu badawczego, wykorzystując wiedzę z zakresu studiowanej specjalności. Zaprezentowanie wyników swojej pracy za pomocą raportu oraz prezentacji multimedialnej lub posteru. |
||||||||||||
Uwagi: |
gr. warsztatowa I ZU/PE - PDP 2 Realizacja zajęć w trybie zdalnym odbywa się za pomocą aplikacji MS Teams (synchronicznie zgodnie z ustalonym terminarzem) oraz dodatkowo za pomocą poczty elektronicznej w domenie aps.edu.pl. Studenci mają także możliwość zadawania pytań, wyjaśniania wątpliwości poprzez pocztę elektroniczną lub aplikację Teams w trakcie cotygodniowych dyżurów. Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe online: Laboratorium/ warsztaty 15 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5 Przygotowanie pracy na zaliczenie - 40 Sumaryczna liczba punktów ECTS – 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.