Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Umiejętności międzykulturowe [20-3S-UMI] Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Umiejętności międzykulturowe [20-3S-UMI]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Ln] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 15
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Dominika Zakrzewska-Olędzka
Literatura:

Boski, P. (2009). Kulturowe ramy zachowań społecznych. Warszawa: PWN

Matsumoto, D., Juang, L. (2007). Psychologia międzykulturowa. Gdansk: GWP

Nisbett, R. E. (2009). Geografia myślenia. Dlaczego ludzie Wschodu i Zachodu myślą inaczej? Sopot: Smak Słowa

Hampden-Turner, Ch.; Trompenaars, F. (1997). Riding the Waves of Culture. New York: McGraw-Hill

Hofstede, G., Hofstede, G. J. (2007). Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu. Warszawa: PWE

Hall, E. (1976). Poza kulturą. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN

Zakres tematów:

1. Teoria wymiarów kultury G. Hofstede

2. Podział kultur wg. Gestelanda

3. Kontekstowy model komunikacji E. Halla

4. Stopnie dystansu władzy: niski i wysoki

5. Kultury kolektywistyczne a kultury indywidualistyczne

6. Kobiecość i męskość w kulturze

7. Orientacja krótko- i długoterminowa

8. Zróżnicowanie kulturowe w unikaniu niepewności

9. Podział na kultury wysoko i nisko skontekstualizowane

10. Kultury monochroniczne i polichroniczne

Metody dydaktyczne:

Mini wykłady i prezentacje

Praca indywidualna i w małych grupach

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność i obecność podczas zajęć

Przygotowanie i przeprowadzenie warsztatu

Uwagi:

gr. warsztatowa V ZM/PY-SPS

Link do zespołu w Teams:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a9c5dab213dc1425490dd19cbadcd5733%40thread.tacv2/conversations?groupId=9d27b6e6-8842-4306-b5fe-cda115aefa37&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)