Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Organizacja kształcenia zintegrowanego [10-1S-OKZ] Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Organizacja kształcenia zintegrowanego [10-1S-OKZ]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Ln] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 47
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Beata Rola
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Jaroni, E. (2008). Dylematy integrowanej edukacji wczesnoszkolnej. Wydawnictwo: Żak, Kraków: Impuls.

2. Laska E. I., Piątek T., Wokół zintegrowanego kształcenia uczniów w młodszym wieku, szkolnym, Wydawnictwo: Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2005.

3. Adamek, I. Programy kształcenia zintegrowanego a standardy ich konstruowania, Wydawnictwo: Wyd. Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków 2005.

Zasoby online:

Podręczniki do kształcenia zintegrowanego MEN

Przewodniki metodyczne dla nauczycieli klas I-III – oferty wydawnictw.

Czasopisma pedagogiczne: ,, Życie Szkoły”, ,,Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce” i inne.

Literatura uzupełniająca:

1. Dzierzgowska I., Jak uczyć metodami aktywnymi, Wydawnictwo: Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2007.

2. Cichocki A. (red.), Edukacja elementarna szansą nowej jakości wychowania, Wydawnictwo: Trans Humana, Białystok 2005.

3. Jąder M., Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi. Wydawnictwo: Impuls, Kraków 2018.

4. Stańczak I., Wspieranie rozwoju zdolności uczniów w edukacji wczesnoszkolnej. Teoria i praktyka, Wydawnictwo: ZNP, Kielce 2008.

Zakres tematów:

Na wykładach zostanie poruszona następująca problematyka:

1. Integracja w procesie przemian edukacyjnych.

2. Teoretyczne podstawy edukacji zintegrowanej. Istota, uwarunkowania, koncepcje. Prekursorzy integracji w edukacji.

3. Nauczyciel i uczeń w świecie edukacji zintegrowanej.

4. Organizacja kształcenia zintegrowanego. Planowanie procesu zintegrowanego uczenia się i nauczania. Aktywizujące metody uczenia się i nauczania oraz ich zastosowanie w procesie wspomagania rozwoju dzieci.

5. Współczesne innowacje pedagogiczne w perspektywie kształcenia zintegrowanego.

Metody dydaktyczne:

Kontakt ze studentami będzie odbywał się asynchronicznie, drogą mailową za pośrednictwem poczty w domenie aps.edu.pl oraz pracy synchronicznej z wykorzystaniem platformy TEAMS.

Metody kształcenia:

wykład interaktywny, dyskusja dydaktyczna, burza mózgów, praca w zespołach, praca z tekstem, prezentacja multimedialna, film;

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania

Za udział w wykładzie można uzyskać 50 punktów, które zdobywa się realizując zadania wykonywane przez studentów oraz uzyskane z testu kończącego zajęcia.

Uwagi:

gr. wykładowa III ZZ/PE-WPW

Praca synchroniczna i asynchroniczna z wykorzystaniem platformy TEAMS:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a6aa4404bc01d4b4db8a2ecb52f08ab46%40thread.tacv2/conversations?groupId=fcd9ad0d-c1b6-48fb-8e36-6ab81ba36e12&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

• materiały będą przekazywane online w formie prezentacji multimedialnych, materiałów uzupełniających i literatury w formie skanów lub plików pdf.

• instrukcje wykonania zadań będą przesyłane mailem na adres grupowy lub umieszczone w aplikacji Microsoft Teams w zakładce „Zadania”.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)