Pedagogika przedszkolna [PW-5F-PPR]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Pedagogika przedszkolna [PW-5F-PPR] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Ln]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
(sala nieznana) |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 56 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Anna Mikler-Chwastek | ||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: M. Karwowska-Struczyk (2012), Edukacja przedszkolna, Wyd. UW, Warszawa (libra ibuk) M. Kotarba-Kańczugowska (2013), Wyzwania współczesnej edukacji przedszkolnej, Wyd. APS, Warszawa (libra ibuk) I. Sikorska (2010), Rozwój dziecka w przedszkolu. Stymulujące wartości wybranych systemów edukacyjnych. Wyd. UJ, Kraków (libra ibuk) Literatura uzupełniająca: Aktywna edukacja w przedszkolu i szkole : teoria i praktyka / red. nauk. Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak ; Wyższa Szkoła Pedagogiki i Administracji im. Mieszka I w Poznaniu. Poznań : Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogiki i Administracji im. Mieszka I, 2010. Dylematy współczesnej edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej / pod red. Edyty Skoczylas-Krotli, Izabeli Sochackiej ; Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie. Częstochowa : Wydawnictwo Akademii im. Jana Długosza, 2012. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
TREŚCI PROGRAMOWE Procesy związane z wychowaniem i kształceniem dzieci w wieku przedszkolnym, w perspektywie interdyscyplinarnej: psychologicznej, pedagogicznej, aksjologicznej i socjologicznej. Rola nauczyciela wychowania przedszkolnego w rozwijaniu postaw i zachowań dzieci. Typy, cele i zasady funkcjonowania instytucji edukacyjnych przeznaczonych dla dzieci w wieku przedszkolnym. Cele i zasady współpracy przedszkola z podmiotami zewnętrznymi. Wybrane modele i koncepcje pedagogiczne oraz powiązanych z nią dyscyplin naukowych. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład, prezentacja multimedialna, dyskusja |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia wykładów jest pozytywnie zdany test w aplikacji Forms |
||||||||||||
Uwagi: |
ECTS 4 Wykład: 15 godzin Ćwiczenia 15 godzin Praca własna studenta 35 Przygotowanie do egzaminu 20 Link umożliwiający wejście do grupy zostanie wysłany przez pocztę USOS. gr. wykładowa I ZM/PW Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aacac3794a8ca4391965eccbafdafb9ae%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=fe599d22-05c2-49d8-83dc-2f36f60a4175&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.