Metody ekspresji plastycznej [PC-5F-MEP]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Metody ekspresji plastycznej [PC-5F-MEP] | ||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
(sala nieznana) |
||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||
Prowadzący: | Bożena Foder | ||||||||||
Literatura: |
Tematyczne strony internetowe - edukacja plastyczna - techniki plastyczne-metody ekspresji plastycznej, modyfikowane do edukacji zdalnej. - Baum E.(2008),Terapia zajęciowa, str.43, Zajęcia plastyczne i ich nauczanie w rozwoju dziecka, Fraszka Edukacyjna,Warszawa. - Baranowska - Jojko E. (2013). Rozwojowa kreska. Ćwiczenia plastyczne z elementami arteterapii. Gdańsk, Wydawnictwo Harmonia. - Dziamska D. (2015), Fale, spirale, jodełki, zygzaki. Warszawa, Nowa Era. - Kalbarczyk A. (2005), Zabawy ze sztuką. Podręcznik metodyczny dla nauczycieli. Kraków, Oficyna Wydawnicza Impuls. - Karny D.(2005),Twórcza zabawa barwami.Poradnik metodyczny.Trans Humana, Białystok. |
||||||||||
Zakres tematów: |
- Wiadomości wstępne obejmujące założenia programowe, wykorzystanie metod ekspresji plastycznej w rozwoju, edukacji i terapii; uwarunkowania do twórczej ekspresji, baza materiałowa, pomoce dydaktyczne; rozwój plastyvczny dziecka, metody ekspresji w oparciu o stymulacje polisensoryczną, formy inspiracji wspomagające pracę z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjych. - Metody ekspresji plastycznej w oparciu o techniki rysunkowe i malarskie przyklady i realizacje. - Metody ekspresji plastycznej w oparciu o techniki graficzne i mieszane, przykłady i realizacje. - Planowanie zajęć jednostkowych, cyklicznych warsztatów, integracyjnych zajęć przedmiotowych z wykorzystaniem metod ekspresji plastycznych, w odniesieniu do wybranej grupy odbiorców. Analiza wytworu , diagnostyczne i terapeutyczne aspekty w oparciu o twórczą ekspresję plastyczną i zespołowe zabawy plastyczne . |
||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wprowadzenie teoretyczne, dyskusje dydaktyczne, ćwiczenia i realizacje praktyczne. Praca zdalna, zajęcia prowadzone przezap.Teams; kontakt,informacje i materiały przesyłane na maila grupy. |
||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę; aktywna obecność na zajęciach zdalnych, ocena efektów kształcenia na podstawie przesyłanych zadań oraz opracowanej dokumentacji fotograficznej prac plastycznych. |
||||||||||
Uwagi: |
gr. ćwiczeniowa I ZM/PC 3 rejestracja do zespołu, nazwa i kod. Metody ekspresji plastycznej, Gr.3 s.niest.B kod 18j5d0o kontakt bfoder@aps.edu.pl, tel/sms , informacje przesłane na konto mailowe grupy. Link gr. 3 Metody ekspresji plastycznej, Gr.3 s.niest.B https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a0019664c096b4a20a15df037a94733ce%40thread.tacv2/conversations?groupId=e65397a5-fb76-4c2f-ab6d-bd814e05fb0c&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.