Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe magisterskie - 1 [20-PY-MG1] Semestr zimowy 2020/2021
Seminarium, grupa nr 5

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe magisterskie - 1 [20-PY-MG1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z] (zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 8:00 - 9:35
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: 11
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Monika Dominiak-Kochanek
Literatura:

• Bedyńska, S. i Brzezicka, A. (red.). (2007). Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii. Warszawa: Wydawnictwo SWPS Academica.

• DeWall, C., Anderson, C. i Bushmann B. (2011). The General Aggression Model: Theoretical Extensions to Violence. Psychology of Violence, 1, 3, 245-258.

• Krahé B. (2005). Agresja. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne

• Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007, wydanie II). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Wydawnictwo SWPS Academica.

• Slotter, E.B., Finkel, E.J(2011). I3 theory: instigating, impelling, and inhibition factors in aggression. In Human Aggression and Violence: Causes, Manifestations, and Consequences. Edited by Mikulincer M, Shaver PR. Washington: American Psychological Association (35-52).

Poza literaturą obowiązkową dla wszystkich, literatura uzupełniająca zostanie dobrana indywidualnie w zależności od tematu pracy dyplomowej.

Zakres tematów:

- metody i postawy rodzicielskie, a zachowania agresywne i uległe w okresie dorosłości

-socjalizacyjne uwarunkowania agresji i uległości kobiet i mężczyzn

-prowokacja relacyjna i instrumentalna a zachowania agresywne kobiet i mężczyzn

-związek ruminacji-cechy i ruminacji-stanu z agresją osób z różnymi doświadczeniami socjalizacyjnymi

-własności osobowości jako predyktory agresji interpersonalnej i uległości w sytuacji prowokacji

-ewolucyjne uwarunkowania agresji kobiet

Metody dydaktyczne:

-spotkania online grupowe i konsultacje indywidualne w celu:

-omówienia zagadnień edytorskich, metodologicznych oraz statystycznych istotnych w kontekście przygotowania badań i pracy dyplomowej

-zaprezentowania problematyki prowadzonych aktualnie badań własnych

-dokonania wyboru tematu pracy dyplomowe

-prezentacje projektów badawczych przez studentów

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie pierwszego semestru na podstawie:

- streszczeń 7 artykułów empirycznych, przeczytanych i opisanych do literatury cytowanej pracy dyplomowej

-konspektu wprowadzenia teoretycznego wraz z literaturą cytowaną

-opracowania procedury badań

Uwagi:

gr. seminaryjna IV DMPY - dr M. Dominiak-Kochanek

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a80791e94c2454d2ea1f0b0587b2f68fe%40thread.tacv2/conversations?groupId=84fd9442-efcd-49a8-b817-05180fdab52a&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)