Seminarium dyplomowe magisterskie - 1 [20-PY-MG1]
Semestr zimowy 2020/2021
Seminarium,
grupa nr 5
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe magisterskie - 1 [20-PY-MG1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 8:00 - 9:35
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Monika Dominiak-Kochanek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
• Bedyńska, S. i Brzezicka, A. (red.). (2007). Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii. Warszawa: Wydawnictwo SWPS Academica. • DeWall, C., Anderson, C. i Bushmann B. (2011). The General Aggression Model: Theoretical Extensions to Violence. Psychology of Violence, 1, 3, 245-258. • Krahé B. (2005). Agresja. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne • Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007, wydanie II). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Wydawnictwo SWPS Academica. • Slotter, E.B., Finkel, E.J(2011). I3 theory: instigating, impelling, and inhibition factors in aggression. In Human Aggression and Violence: Causes, Manifestations, and Consequences. Edited by Mikulincer M, Shaver PR. Washington: American Psychological Association (35-52). Poza literaturą obowiązkową dla wszystkich, literatura uzupełniająca zostanie dobrana indywidualnie w zależności od tematu pracy dyplomowej. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
- metody i postawy rodzicielskie, a zachowania agresywne i uległe w okresie dorosłości -socjalizacyjne uwarunkowania agresji i uległości kobiet i mężczyzn -prowokacja relacyjna i instrumentalna a zachowania agresywne kobiet i mężczyzn -związek ruminacji-cechy i ruminacji-stanu z agresją osób z różnymi doświadczeniami socjalizacyjnymi -własności osobowości jako predyktory agresji interpersonalnej i uległości w sytuacji prowokacji -ewolucyjne uwarunkowania agresji kobiet |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
-spotkania online grupowe i konsultacje indywidualne w celu: -omówienia zagadnień edytorskich, metodologicznych oraz statystycznych istotnych w kontekście przygotowania badań i pracy dyplomowej -zaprezentowania problematyki prowadzonych aktualnie badań własnych -dokonania wyboru tematu pracy dyplomowe -prezentacje projektów badawczych przez studentów |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie pierwszego semestru na podstawie: - streszczeń 7 artykułów empirycznych, przeczytanych i opisanych do literatury cytowanej pracy dyplomowej -konspektu wprowadzenia teoretycznego wraz z literaturą cytowaną -opracowania procedury badań |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr. seminaryjna IV DMPY - dr M. Dominiak-Kochanek https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a80791e94c2454d2ea1f0b0587b2f68fe%40thread.tacv2/conversations?groupId=84fd9442-efcd-49a8-b817-05180fdab52a&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.