Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Warsztaty umiejętności interpersonalnych AK-0F-WUI
Semestr zimowy 2020/2021
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 39

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Warsztaty umiejętności interpersonalnych AK-0F-WUI
Zajęcia Semestr zimowy 2020/2021 (2020Z) (w trakcie)
Laboratorium/warsztaty (LAB), grupa nr 39 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy poniedziałek, 15:20 - 16:55
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań:
2021-01-25 15:20 : 16:55 sala
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Maksymilian Pawłowski
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Jamrożek, B i Sobczak, J. (2000). Komunikacja interpersonalna. Wydawnictwo Empi.

Zabłocka-Żytka, L., Hintze, B., Sokołowska, E., Kluczyńska, S. (2011). Ćwiczenia z podstawowych umiejetnosci pomagania. W: B. Weigl, (red.) Psychologia rozwoju i podstawy pomagania. Teoria – ćwiczenia – praktyka (s. 91-162). Warszawa: Wydawnictwo APS.

Literatura uzupełniająca:

Kuś, G. (2012). Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Warszawa.

Nęcka, E., Orzechowski, J., Słabosz, A., Szymura, B. (2005). Trening twórczości. Gdańsk: GWP.

Okoń, Z. (2004). "Porozumieć się, znaczy umieć słuchać"- Edukacja i Dialog.

Stewart, J. (2014). Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej. Warszawa: PWN.

Zakres tematów:

- Wstęp do zajęć. Integracja grupy, zapoznanie z członkami grupy oraz przedstawienie siebie - swoich zainteresowań, upodobań. Elementy autoprezentacji.

- Poznanie zasad tworzenia kontraktu grupowego. Sformułowanie kontraktu grupowego. Dzielenie się informacjami o sobie w bezpiecznych warunkach.

- Komunikacja werbalna i niewerbalna. Uważne i nieoceniające słuchanie. Typowe błędy komunikacyjne. Mocne i słabe strony własnych kompetencji komunikacyjnych. Komunikat "Ja".

- Analiza i praca własna nad sposobami komunikowania się. Kształtowanie autorefleksji oraz uważności na siebie i innego człowieka.

- Kontakt z grupą oraz z drugim człowiekiem online - zalety i ograniczenia. Wypracowanie efektywnych sposobów komunikowania się online oraz nauki zdalnej.

- Podsumowanie zajęć, ewaluacja zajęć.

Metody dydaktyczne:

- wykład prowadzącego

- dyskusja dydaktyczna

- burza mózgów

- praca w parach/grupach

- praca indywidualna

Metody i kryteria oceniania:

- obecność na zajęciach

- aktywność podczas zajęć

- wykonywanie ćwiczeń indywidualnych i grupowych

Uwagi:

gr warsztatowa I DZSC 4b

Forma komunikacji ze studentami: poczta elektroniczna w domenie APS

(mp59993@aps.edu.pl; indywidualne adresy mailowe uczestników zajęć), zespół w Teams (ogłoszenia, czat).

Proszę dołączyć do zespołu:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ad1b60597c76544f3ab81db2564d864e5%40thread.tacv2/conversations?groupId=665219d1-b803-4e8a-80fb-4bf6be8c3dbf&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.