Warsztaty umiejętności interpersonalnych AK-0F-WUI
Semestr zimowy 2020/2021
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 2
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Warsztaty umiejętności interpersonalnych AK-0F-WUI | |||||||||||||||||||
Zajęcia |
Semestr zimowy 2020/2021 (2020Z)
(w trakcie)
Laboratorium/warsztaty (LAB), grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: |
każdy wtorek, 8:00 - 9:35
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 33 | |||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||||||||||||||||||
Prowadzący: | Arkadiusz Korycki | |||||||||||||||||||
Literatura: |
Stewart J., Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, PWN Gast L., Bailey M. (2014), Doskonalenie komunikacji w pracy socjalnej, Warszawa: Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Siudem A. (2008), Prawidłowa komunikacja – ważny aspekt pracy socjalnej, w: Poradnik dla pracowników socjalnych, Zamość: Miejskie Centrum Pomocy Rodzinie Kuś G (2012), Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej, Warszawa |
|||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
-> Wprowadzenie do komunikacji interpersonalnej . Zapoznanie z członkami grupy oraz przedstawienie siebie- swoich zainteresowań, upodobań. -> Dzielenie się informacjami o sobie w bezpiecznych warunkach. Sformułowanie kontraktu grupowego. ->Komunikowanie: definiowanie pojęć i modele komunikowania -> Komunikacja werbalna i niewerbalna. Uważne i nieoceniające słuchanie. Typowe błędy komunikacyjne. Mocne i słabe strony własnych kompetencji komunikacyjnych. -> Analiza i praca własna nad sposobami komunikowania się. Kształtowanie autorefleksji oraz uważności na siebie i innego człowieka -> Kontakt z grupą oraz z drugim człowiekiem online- zalety i ograniczenia. -> Wypracowanie efektywnych sposobów komunikowania się oraz nauki zdalnej. ->Specyfika komunikacji interpersonalnej pracownika socjalnego. Rola pracownika socjalnego w przezwyciężaniu barier komunikacyjnych |
|||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia ułatwiające prawidłowe kontakty interpersonalne; prezentacja multimedialna; debata oksfordzka, praca w grupach , ćwiczenia w grupach zadaniowych |
|||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
obecność i aktywność na zajęciach |
|||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr warsztatowa I DZPS 2 https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a92021e6378b54e0d9b3730b859547a20%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=b5ef9a2c-8664-4fc5-ab10-6972d4706b2e&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.