Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI]
Semestr zimowy 2020/2021
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 9:50 - 11:25
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 32 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Arkadiusz Korycki | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Stewart J., Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, PWN Gast L., Bailey M. (2014), Doskonalenie komunikacji w pracy socjalnej, Warszawa: Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Siudem A. (2008), Prawidłowa komunikacja – ważny aspekt pracy socjalnej, w: Poradnik dla pracowników socjalnych, Zamość: Miejskie Centrum Pomocy Rodzinie Kuś G (2012), Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej, Warszawa |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
-> Wprowadzenie do komunikacji interpersonalnej . Zapoznanie z członkami grupy oraz przedstawienie siebie- swoich zainteresowań, upodobań. -> Dzielenie się informacjami o sobie w bezpiecznych warunkach. Sformułowanie kontraktu grupowego. ->Komunikowanie: definiowanie pojęć i modele komunikowania -> Komunikacja werbalna i niewerbalna. Uważne i nieoceniające słuchanie. Typowe błędy komunikacyjne. Mocne i słabe strony własnych kompetencji komunikacyjnych. -> Analiza i praca własna nad sposobami komunikowania się. Kształtowanie autorefleksji oraz uważności na siebie i innego człowieka -> Kontakt z grupą oraz z drugim człowiekiem online- zalety i ograniczenia. -> Wypracowanie efektywnych sposobów komunikowania się oraz nauki zdalnej. ->Specyfika komunikacji interpersonalnej pracownika socjalnego. Rola pracownika socjalnego w przezwyciężaniu barier komunikacyjnych |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia ułatwiające prawidłowe kontakty interpersonalne; prezentacja multimedialna; debata oksfordzka, praca w grupach , ćwiczenia w grupach zadaniowych |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
obecność i aktywność na zajęciach |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr warsztatowa I DZPS 1 https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3abe6fdf13098b4737a3e1d995047e9ecb%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=84cd231e-1cf5-4dfd-b8af-708a0bb5ebc7&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.