Socjologia kultury [SC-3S-SKU]
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Socjologia kultury [SC-3S-SKU] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 16 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Beata Nessel-Łukasik |
Literatura: |
• Krajewski Marek, Kultury kultury popularnej, Poznań 2003. • Drozdowski Rafał, Fatyga Barbara, Filiciak Mirosław, Krajewski Marek, Szlendak Tomasz, Praktyki kulturalne Polaków, Toruń 2014. • Szlendak Tomasz, Olechnicki Krzysztof, Nowe praktyki kulturowe Polaków. Megaceremoniały i subświaty. Warszawa 2017. • Bauman Zygmunt, Bauman o popkulturze, Warszawa 2008 • Jawłowska Aldona, Kontrkultura [w:] Encyklopedia kultury polskiej XX wieku. Pojęcia i problemy wiedzy o kulturze, pod red. A. Kłoskowskiej, Wrocław 1991. • Burszta Wojciech, Mariusz Czubaj, Marcin Rychlewski, Kontrkultura. Co nam z tamtych lat? Warszawa 2005. • Fiske John, Zrozumieć kulturę popularną, Kraków 2010. • Strinati Dominic, Wprowadzenie do kultury popularnej, Poznań 1998. • Jacyno Małgorzata, Kultura indywidualizmu, Warszawa 2007. |
Zakres tematów: |
1. Pojęcie czasu wolnego 2. Uczestnictwo Polaków w kulturze 3. Tradycyjne i nowe praktyki kulturowe Polaków 4. Spór o kulturę masową 5. Kultura konsumpcyjna 6. Kontrkultura i kultura alternatywna 7. Kultura masowa a popularna 8. Kultura popularna jako kultura dominująca 9. Subkultury i kultura popularna 10. New Age i kultura popularna 11. Etniczność i kultura popularna 12. Feminizm i kultura popularna 13. Postmodernizm i kultura popularna 14. Kultura indywidualizmu |
Metody dydaktyczne: |
prezentacja multimedialna, burza mózgów, dyskusja, studium przypadku. 1. Studenci przesyłają prezentację on-line dla grupy z zdaniami (dziś wysłana prezentacja prelegenta do grupy przed 23.03) 2. Studenci opracowują i przesyłają w krótkiej formie wybrane zagadnienia związane z tematyką prezentacji (j. w.) 3. Studenci aktywnie uczestniczą w zajęciach on-line (Microsoft Teams) od 23.03.2020 (dziś prosiłam grupę o ich adresy mailowym, bo muszę to zrobić poza USOSem 4. Studenci korzystają z lektur i innych udostępnianych im on-line materiałów. (rozsyłane w trybie tygodniowym) |
Metody i kryteria oceniania: |
Wygłoszenie referatu z prezentacją multimedialną, udział w dyskusji, zaliczenie kolokwium. 1. Studenci przesyłają prezentację on-line dla grupy z zdaniami (dziś wysłana prezentacja prelegenta do grupy przed 23.03) 2. Studenci opracowują i przesyłają w krótkiej formie wybrane zagadnienia związane z tematyką prezentacji (j. w.) 3. Studenci aktywnie uczestniczą w zajęciach on-line (Microsoft Teams) od 23.03.2020 (dziś prosiłam grupę o ich adresy mailowym, bo muszę to zrobić poza USOSem 4. Studenci korzystają z lektur i innych udostępnianych im on-line materiałów. (rozsyłane w trybie tygodniowym) |
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa I SBM 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.