Семья ребенка с ограниченными возможностями. От (невозможной) дo эффективной поддержки [00-0F-RNW]
Semestr letni 2019/2020
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Семья ребенка с ограниченными возможностями. От (невозможной) дo эффективной поддержки [00-0F-RNW] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 10 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 12 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Diana Aksamit | ||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Rodzina jako instytucja społeczna – definicje, funkcja i rola rodziny. 2. Prawa i obowiązki rodziców w prawie oświatowym. Konstytucja RP. Ustawa o systemie oświaty. Konwencja o prawach dziecka. Konwencja o prawach osób niepełnosprawnych. 3. Style wychowawcze i postawy rodzicielskie Zajęcia 18.03.2020 - przesłanie na grupowego maila filmu w języku rosyjskim wraz z komentarzami prowadzącego. Zadaniem studentów jest: -dokonanie analizy krytycznej filmu oraz sporządzenie notatki; - przesłanie sporządzonej notatki dla prowadzącego zajęcia. Prowadzący po otrzymaniu notatek od studentów analizuje każdą pracę i przesyła informację zwrotną dla każdego studenta drogą mailową. Wspólna analiza filmu oraz notatek studentów na temat postaw wychowawczych i rodzicielskich przy użyciu aplikacji Skype (na potrzeby zajęć został utworzony zespół studentów uczęszczających na konwersatorium). Zajęcia przy użyciu aplikacji Skype zgodnie z planem w godz. 9.50-11.15 Zajęcia 25.03.2020 - przesłanie na grupowego maila filmu w języku rosyjskim na temat form współpracy grupowej: spotkania inaugurujące współpracę, spotkania okresowe – wywiadówki, okolicznościowe, konferencje, dla rodziców, rozwiązywanie sytuacji konfliktowych. Zadaniem studentów jest: -dokonanie analizy krytycznej filmu oraz sporządzenie notatki; - przesłanie sporządzonej notatki dla prowadzącego zajęcia. Prowadzący po otrzymaniu notatek od studentów analizuje każdą pracę i przesyła informację zwrotną dla każdego studenta drogą mailową. Wspólna analiza filmu oraz notatek studentów na temat postaw wychowawczych i rodzicielskich przy użyciu aplikacji Skype (na potrzeby zajęć został utworzony zespół studentów uczęszczających na konwersatorium). Zajęcia przy użyciu aplikacji Skype zgodnie z planem w godz. 9.50-11.15 Zajęcia 01.04.2020 - realizacja poprzez SKYPE, godz. 9.50-11.15 Temat: Formy współpracy indywidualnej z rodzicami: rozmowy indywidualne o osiągnięciach, możliwościach i trudnościach dziecka, pomoc rodzicom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych, spotkania z udziałem eksperta, spotkania trójstronne, spotkania w domu ucznia. Prowadzący zajęcia po prezentacji tematu dzieli grupę w aplikacji Skype na kilka zespołów i przydziela poszczególne problemy do rozwiązania do wcześniej prezentowanego tematu. Zadaniem studentów jest poprzez pracę w grupach wypracowanie możliwych rozwiązań oraz ich zaprezentowanie. Zadanie domowe: studenci przygotowują prezentacje w języku rosyjskim na temat własnych biografii (prezentacja powinna zawierać zdjęcia, opisy w języku rosyjskim.) Zajęcia 08.04.2020 - realizacja poprzez SKYPE, godz. 9.50-11.15 Zajęcia zostały poświęcone na przedstawienie i analizę prezentacji studentów. Każda prezentacja została szczegółowo omówiona przez grupę, dla studentów zostały przekazane uwagi o charakterze krytycznym. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
W ramach zajęć zdalnych następuje modyfikacja metod pracy stosowanych w celu realizacji zajęć. Materiały, literatura, zadania i instrukcje do zadań będą przesyłane drogą mailową. Zajęcia zgodnie z planem będą realizowane przy użyciu aplikacji Skype. Godziny kontaktowe - konwersatorium - 15 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 15 Przygotowanie się do zaliczenia: 10 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji (innych samodzielnych prac): 10 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Sposoby mierzenia uzyskanych efektów kształcenia: Na ocenę końcową składają się: - obecność na zajęciach w tym obecność na zajęciach on-line realizowanych w aplikacji Skype - przygotowanie do zajęć prowadzonych stacjonarnie oraz on-line - znajomość literatury, Zaliczenie poprzez: wygłoszenie referatu z prezentacją multimedialną, udział w dyskusji, ocena z prac pisemnych. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
konwersatorium dr D. Aksamit dla I DUPE, DUPC |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.