Terenowy trening wyobraźni socjologicznej [20-FF-TTW]
Semestr letni 2019/2020
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Terenowy trening wyobraźni socjologicznej [20-FF-TTW] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 13 |
Limit miejsc: | 15 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Magda Prokopczuk |
Literatura: |
W TRYBIE ZDALNYM: Literatura będzie proponowana i przesyłana studentom w postaci linków poprzez grupę na FB "Terenowy trening wyobraźni socjologicznej 2020": https://www.facebook.com/groups/197529491360234/ Shilling, C. (2010). Socjologia ciała. Wydawnictwo Naukowe PWN. Jakubowska, H. (2009). Socjologia ciała. Buczkowski, A. (2005). Społeczne tworzenie ciała: płeć kulturowa i płeć biologiczna. Tow. Autorów i Wydawców Prac Naukowych" Universitas". Krajewski, Marek. Są w życiu rzeczy...: szkice z socjologii przedmiotów. 2013. Krajewski, Marek. "W stronę socjologii przedmiotów." UAM, Poznań (2005). Turner, Jonathan H., and Jan E. Stets. Socjologia emocji. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009. Konecki, K. T., Pawłowska, B. (2013). W stronę socjologii emocji. Przegląd Socjologii Jakościowej, (Przegląd Socjologii Jakościowej 2013 Tom IX Numer 2) Standing, G., Czarnecki, K., Kaczmarski, P., Karolak, M., Szlinder, M., Żakowski, J. (2014). Prekariat: Nowa niebezpieczna klasa. Wydawnictwo Naukowe PWN. Titkow, A., Duch-Krzystoszek, D., Budrowska, B. (2004). Nieodpatna Praca Kobiet: Mity, Realia, Perspektywy. Wydawn. Institutu Filozofii I Socjologii Pan. Johan, H. (1985). Homo ludens. Zabawa jako źródło kultury. Szlendak, T., Olechnicki, K. (2014). Megaceremoniały i subświaty. O potransformacyjnych przemianach uczestnictwa Polaków w kulturze. Ruch prawniczy, ekonomiczny i socjologiczny, 76(2), 293-308. Błaszczyk, M. (2013). W poszukiwaniu socjologicznej teorii rozwoju miast. Wydawnictwo Naukowe Scholar. Collins, R., Suwada, K. (2011). Łańcuchy rytuałów interakcyjnych. Zakład Wydawniczy Nomos. |
Zakres tematów: |
W TRYBIE ZDALNYM: 06.04 - Prezentacja tematu: PRACA 08.04 - Propozycja interpretacji hasła ZMYSŁY 20.04 - Prezentacja tematu: ZMYSŁY 22.04 - Propozycja interpretacji hasła KONFLIKT 04.05 - Prezentacja tematu: KONFLIKT 06.05- Propozycja interpretacji hasła RZECZ 18.05 - Prezentacja tematu: RZECZ 20.05 - Propozycja interpretacji hasła ROZRYWKA 01.06 - Prezentacja tematu: ROZRYWKA 08.06 - Ewaluacja zajęć Zajęcia mają na celu uwrażliwienie studentów na procesy i zjawiska zachodzące w życiu społecznych, zachęcenie do stałej obserwacji życia codziennego i dyskusji na ten temat. Zajęcia mają stanowić bodziec do rozwijania intuicji socjologicznej, pobudzania ciekawości, zadawania pytań i szukania odpowiedzi. Fakultet zakłada realizację zajęć terenowych w połączeniu z konwersatoriami, podczas których doświadczenia zdobyte przez studentów w terenie będą dyskutowane i omawiane w konfrontacji ze znanymi koncepcjami socjologicznymi i wynikami badań empirycznych. Interpretacja i obserwacja zjawisk społecznych ujmuje takie tematy jak np.: emocje, rzecz, rozrywka, zmysły, praca etc. |
Metody dydaktyczne: |
W TRYBIE ZDALNYM: Zajęcia w trybie zdalnym zaplanowane są w następujący sposób: Na portalu Facebook założona została grupa "Terenowy trening wyobraźni socjologicznej 2020" poprzez którą prowadzona jest dyskusja z uczestnikami kursu. Co dwa tygodnie konsultowane będą pomysły studentów na interpretację hasła oraz sprawdzenie konspektów z konceptualizacją projektu. Co dwa tygodnie studenci będą prezentować efekty realizacji mini-projektów badawczych w postaci prezentacji multimedialnej. Następnie pod każdą przesłaną prezentacją prowadzona będzie dyskusja merytoryczna. Wymiennie (co dwa tygodnie) są zajęcia terenowe (realizacja mini-projektów) oraz zajęcia stacjonarne (dyskusja nad efektami prac, "burza mózgów" i zbieranie pomysłów na nowe projekty). |
Metody i kryteria oceniania: |
W TRYBIE ZDALNYM: 1. Aktywne komentowanie za pośrednictwem grupy FB 2. Realizacja mini-projektów oraz przygotowanie prezentacji 1. Aktywna obecność podczas zajęć 2. Ocena realizacja mini-projektów badawczych, pod kątem interpretacji tematu, zastosowanych metod, analiz i sposobu formułowania wniosków |
Uwagi: |
fakultet dla I DZSC Zajęcia w trybie zdalnym zaplanowane są w następujący sposób: Na portalu Facebook założona została grupa "Terenowy trening wyobraźni socjologicznej 2020" poprzez którą prowadzona jest dyskusja z uczestnikami kursu. Co dwa tygodnie konsultowane będą pomysły studentów na interpretację hasła oraz sprawdzenie konspektów z konceptualizacją projektu. Co dwa tygodnie studenci będą prezentować efekty realizacji mini-projektów badawczych w postaci prezentacji multimedialnej. Następnie pod każdą przesłaną prezentacją prowadzona będzie dyskusja merytoryczna. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.