Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium dyplomowe magisterskie - 1 PC-2F-MR1
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020
Seminarium, grupa nr 9

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium dyplomowe magisterskie - 1 PC-2F-MR1
Zajęcia Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020 (2019Zn) (zakończony)
Seminarium (SEM), grupa nr 9 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca:
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
sala 1205
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: 12
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Patrycja Jurkiewicz
Literatura:

Angrosino M., Badania etnograficzne i obserwacyjne, tłum. M. Brzozowska-Brywczyńska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010;

Ablewicz K., Hermeneutyczno-fenomenologiczna perspektywa badań w pedagogice, Wydawnictwo UJ, Kraków 1994;

Babbie E., Podstawy badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013;

Charmaz K., Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej, tłum. K. Konecki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009;

Flick U., Projektowanie badania jakościowego, tłum. P. Tomanek, PWN, Warszawa 2011;

Frankfort-Nachmias Ch., Metody badawcze w naukach społecznych, Wydawnictwo Zysk i

S-ka, Poznań 2001;

Gibbs G., Analizowanie danych jakościowych, tłum. M. Brzozowska-Brywczyńska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011;

Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2002;

Krajewska A., Statystyka dla pedagogów. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Trans Humana, Białystok 2001;

Kvale S., Prowadzenie wywiadów, przeł. A. Dziuban, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013;

Lalak, D., Życie jako biografia. Podejście biograficzne w perspektywie pedagogicznej, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2010;

Miles M.B., Huberman A. M., Analiza danych jakościowych, przeł. S. Amsterdamski, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2004;

Pilch T., Bauman, T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2010;

Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008;

Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, tłum. J. Ostrowska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013;

Sztumski J., Wstęp do metodologii i technik badań społecznych, Śląsk Wydawnictwo Naukowe, Katowice 1995;

Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, WSiP, Warszawa1995;

Zakres tematów:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Etapy postępowania badawczego.

2. Podstawowe pojęcia metodologiczne: cel badań i przedmiot badań, problemy, hipotezy, zmienne, wskaźniki, metody, techniki i narzędzia badań.

3. Formułowanie zakresu problematyki badawczej oraz tematu badań.

4. Analiza, selekcja i kategoryzacja zagadnień teoretycznych i terminologii związanej z tematyką pracy. Opracowanie bibliografii z zastosowaniem standardów edytorskich.

Metody dydaktyczne:

W okresie pandemii przyjęto tryb pracy zdalnej:

poczta elektroniczna, telefon, aplikacja Teams.

Metody oparte na obserwacji;

Metody oparte na słowie;

Metody oparte na działalności praktycznej

Metody i kryteria oceniania:

Seminarium zostanie zaliczone na podstawie materiałów opracowanych przez studenta pod kierunkiem promotora.

Na zaliczenie semestru należy przedstawić założenia metodologiczne badań własnych.

Uwagi:

grupa seminaryjna dla I ZU/PC - dr Patrycja Jurkiewicz

Nauczyciel akademicki udostępnił studentom swój prywatny numer telefonu, prywatny adres mailowy (jurkiewiczpatrycja13@gmail.com), służbowy adres mailowy pjurkiewicz@aps.edu.pl). Wszystkie zagadnienia dotyczące tematyki i realizacji zajęć będą na bieżąco wyjaśniane drogą telefoniczną lub elektroniczną.

Kontakt ze studentami będzie miał charakter indywidualny, tj. magistrant ma za zadanie przesyłać poszczególne elementy powstającej dysertacji na adres mailowy promotora. Po sprawdzeniu materiału, wprowadzeniu poprawek, sugestii, propozycji zmian i instruktażu jak tego dokonać- promotor wyśle tekst wraz z zaleceniami na adres mailowy magistranta.

Do listy studentów mają dostęp koordynatorzy przedmiotu, uczestnicy oraz prowadzący grup. Jesteś uczestnikiem, zatem masz dostęp.

wyślij wiadomość do studentów tej grupy (przez USOSmail)

Lista jest pusta
Nazwisko Imiona Stan
Lista jest pusta
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.