Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski II – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy [51-0F-ANG2-B2] Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Lektorat, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski II – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy [51-0F-ANG2-B2]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Ln] (zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Małgorzata Dąbruś
Literatura:

Na zajęciach obowiązuje podręcznik wydawnictw Oxford University Press English File Upper-Intermediate 3rd Edition wraz z zeszytem ćwiczeń. Oprócz tego na zajęciach wykorzystywane są materiały pochodzące z zasobów internetowych takich jak:

• OneStopEnglish (Macmillan),

• elt.oup.com (Oxford University Press),

• Random Idea English,

• psychologytoday.com i innych

lub platform internetowych, np. ePanel Pearson.

Dodatkowo używane są m.in. takie pozycje wydawnicze jak:

• (New) English File Upper-Intermediate + zeszyt ćwiczeń, C. Lathem-Koenig, C. Oxenden (OUP)

• English Grammar in Use, R. Murphy (Cambridge)

• Angielskie Wyrazy Kłopotliwe, R. Ociepa, R. Preston, A. Szcześniak (Egis)

• Grammarway 3, 4, V. Evans and J. Dooley (Express Publishing)

• Gramatyka języka angielskiego z ćwiczeniami, S. Maciaszczyk, A. Szarkowska (PWN)

• Grammar Practice for Upper-Intermediate Students, S. Dignen and B. Viney with E. Walker and S. Elsworth (Pearson)

• A Practical English Grammar, Thomson & Martinet (Oxford)

• FCE Use of English 1, 2, V. Evans (Express Publishing)

• Wordbuilder, G. Wellman (Heinemann)

Do egzaminów ustnych wykorzystywane są takie czasopisma anglojęzyczne jak:

• Polska Newsweek Learning English;

• Psychologies

• English Matters

Zakres tematów:

29.02.2020 – (zajęcia w sali)

Rozdział 1B

SB: ss. 8-9 - Słownictwo związane z przesądami i dziwnymi wydarzeniami

Czasy teraźniejsze, przeszłe i przyszłe; czasowniki posiłkowe

Słuchanie i czytanie

SB: s. 8, ćw. 1a, b, c

• Student porównuje dwa fragmenty przeczytanych wstępów opowiadań pod kątek podobieństw między nimi

SB: Communication ss. 104-105, 109-110

• Student opowiada przeczytaną historię i wyjaśnia znaczenie niezrozumiałych wyrazów

• Student wypowiada się na temat czytania z fusów w oparciu o przeczytany fragment tekstu zgodnie z własną opinią i poglądami

SB: s. 9, ćw. 1d

• Student odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu

Gramatyka

SB: s. 9, ćw. 3a, b

• Student uzupełnia luki w zdaniach odpowiednimi formami czasowników posiłkowych zgodnie z kontekstem

• Student sprawdza poprawność wykonanego zadania z nagraniem i dopasowuje wykorzystane w zdaniach czasowniki posiłkowe do właściwych opisów ich zastosowania

• nauczyciel daje wykład informacyjny na temat czasowników posiłkowych

SB: Grammar Bank 1B: s. 133, ćw. a, b

• Student uzupełnia luki w zdaniach odpowiednimi formami czasowników posiłkowych zgodnie z kontekstem

• Student dodatkowe materiały z zasobów własnych nauczyciela utrwalające zasady stosowania czasowników posiłkowych.

14.04.2020 – (zajęcia zdalne)

Studenci wykonują pracę samodzielną na platformie e-learning APS pod kontrolą nauczyciela (w przypadku gdy student ma kłopoty z uzyskaniem poprawnych odpowiedzi, wysyła nauczycielowi na skrzynkę pocztową APS print screen slajdu, a nauczyciel mailowo za pośrednictwem poczty APS wyjaśnia lub naprowadza studenta na właściwą odpowiedź).

Materiał zawiera zagadnienia utrwalające materiał z rozdziałów:

• 1B (czasy teraźniejsze, przeszłe i przyszłe dla czasowników posiłkowych,), co obejmują kursy e-learning: (12) Czasowniki posiłkowe oraz (6) Kurs Auxiliary verbs

• Dodatkowo dla odświeżenia swojej wiedzy z poprzednich lat nauki oraz wdrożenia autonomii uczenia się studenci mieli za zadnie wykonać następujące kursy na platformie e-learning APS: 18 i 26.

18.04. 2020 (zajęcia zdalne – karta pracy)

Rozdział 1B

Karta pracy nr 1 oparta na materiale z rozdziału 1B, SB: ss.10-11, który dotyczy przymiotników złożonych, słownictwa związanego z opisywaniem charakteru i osobowości.

Mówienie

SB: s. 10, ćw. 1c

• Student wypowiada się na temat powiązania własnego podpisu i osobowości w oparciu o przeczytany fragment tekstu na temat grafologii

Słuchanie

SB: s. 10, ćw. 1d

• Student uzupełnia luki w notatkach na podstawie wysłuchanej wypowiedzi

SB: s. 10, ćw. 1e, f, g

• Student interpretuje podpisy słynnych osób w oparciu o wysłuchane wcześniej informacje

• Student interpretuje podpis kolegi/koleżanki i wypowiada się na temat interpretacji własnego podpisu przez kolegę/koleżankę

• Student wypowiada się na temat opisywania czyjejś osobowości na podstawie wskazanych sposobów, typu grafologia, czytanie z dłoni, astrologia

Gramatyka/Słownictwo

SB: s. 11, ćw. 8 a, b

• Student uzupełnia luki w zdaniach na podstawie wysłuchanej wcześniej wypowiedzi

• Student sprawdza poprawność wykonanego zadania z nagraniem i dopasowuje przymiotniki złożone do odpowiedniej kategorii

SB: s. 11, ćw. 8c

• Student wyjaśnia znaczenie podanych przymiotników złożonych i dopasowuje je do właściwych kategorii

• Student tworzy przymiotniki złożone i dopasowuje je do kontekstu zdania (materiały własne nauczyciela)

09.05.2020 – (zajęcia zdalne – karta pracy/MSTeams)

Karta pracy nr 1 oparta na materiale z rozdziału 1B, SB: s. 11, który dotyczy konstrukcji the…, the…+ stopień wyższy przymiotników/przysłówków, wyrazów modyfikujących (modifiers)

Gramatyka

SB:, s. 10, ćw. 7a, b

• Student przekształca podane zdania z zastosowaniem wskazanej konstrukcji gramatycznej

• dodatkowe materiały własne utrwalające konstrukcję the… the…+ stopień wyższy przymiotników/przysłówków

• Student przyporządkowuje wyrazy modyfikujące do odpowiednich przymiotników złożonych

Rozdział 2A

SB: ss. 14-15 - nazywanie chorób, dolegliwości i urazów, opisywanie symptomów chorób i dolegliwości z zastosowaniem czasów present perfect simple i continuous, słownictwo związane z leczeniem

Mówienie

SB: ss. 14, ćw. 1a, b

• Student wypowiada się na temat udzielania pierwszej pomocy w nagłych przypadkach na podstawie ilustracji i quizu, streszcza przeczytany tekst, uzasadnia swoje wybory

SB:, s. 14, ćw. 1c - Communication: SB: ss. 105, 109

• student weryfikuje swoje odpowiedzi na podstawie opisów jak zachować się w sytuacji zagrożenia życia i zdrowia przedstawiając poprawne zachowania

Słownictwo

Vocabulary Bank: SB: s. 152, ćw.

• Student łączy ilustracje ze zdaniami

• student przyporządkowuje choroby i stany z symptomami

• student przyporządkowuje dolegliwości z symptomami lub przyczynami

• student łączy czasowniki frazalne z ich definicjami

Praca domowa: WB: ss. 12 ćw. 2a, b, c

06. 06.2020 – Zajęcia zdalne (karta pracy/MSTeams)

Gramatyka

SB: s.15, ćw. 3a, b, c - zastosowanie i użycie czasów present perfect simple i continuous –

• Student odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego dialogu

• Student uzupełnia luki w dialogu odpowiednimi formami czasów present perfect simple lub continuous na podstawie wysłuchanego nagrania

• nauczyciel aktualizuje wiedzę studentów na temat struktury obu czasów gramatycznych, charakterystycznych wyrażeń (for, since) i zasad ich stosowania na podstawie rozmowy pomiędzy lekarzem i pacjentem, której studenci wysłuchują, uzupełniając luki czasownikami w czasie present perfect simple i continuous. Następnie prezentuje typowe sytuacje dla zastosowania obu czasów, podkreślając różnice i charakterystyczne wyjątki.

Grammar Bank 2A: s. 134 ćw. a, b

• student zakreśla właściwe formy czasowników w zdaniach spośród podanych opcji

• Student uzupełnia zdania właściwą formą czasownik a w czasie present perfect i present perfect continuous

• Student wykonuje dodatkowe materiały utrwalające zastosowanie czasów present perfect simple i continuous zaczerpnięte z A Practical English Grammar.

Praca domowa: SB: ss. 12-13, ćw. 3a, b oraz materiał utrwalający z rozdziału

2A (nazwy chorób, dolegliwości i urazów, słownictwo związane z leczeniem, czas present perfect, czas present perfect continuous), co obejmują następujące kursy na platformie e-learning APS: (14) Kurs: Zdrowie oraz (16) Kurs: Present Perfect i Present Perfect Continuous.

Metody dydaktyczne:

Przed wprowadzeniem zajęć zdalnych

Nauczanie języków obcych to złożony proces, który wymaga zróżnicowanych metod i technik dydaktycznych tak, jak zróżnicowani są studenci poddawani temu procesowi. Stąd też wybór podejścia komunikacyjnego jako metody dydaktycznej wydaje się najlepszym z możliwych, ponieważ jest silnie eklektyczny z pozostałymi metodami konwencjonalnymi i niekonwencjonalnymi. Można wyodrębnić następujące metody dydaktyczne w pracy ze studentem:

a) metoda podająca – objaśnienie lub wyjaśnienie

• wykład informacyjny

• pogadanka (wstępna, utrwalająca, kontrolna)

b) metoda problemowa

• wykład problemowy

• wykład konwersatoryjne

• dyskusja dydaktyczna

• burza mózgów

c) metoda praktyczna

• ćwiczenia przedmiotowe

Po wprowadzeniu zajęć zdalnych

Na czas edukacji on-line udostępniane są studentom karty pracy, które student opracowuje samodzielnie na podstawie podręcznika i zeszytu ćwiczeń w określonym czasie. Informacje o kartach pracy i terminach ich wykonania przekazywane są w odstępach tygodniowych drogą mailową za pomocą USOSmail. Po upływie terminu nadsyłania prac, nauczyciel weryfikuje karty pracy, odnosi się do odpowiedzi udzielonych na pytania otwarte, komentując je, a do pozostałych treści zamkniętych przesyła klucz poprawnych odpowiedzi. Student ma możliwość konsultowania uwag, pytań poprzez pocztę APS lub aplikację MSTeams.

Studenci są poinformowani o stronie elt.oup.com , gdzie mogą szukać nagrań audio i wideo w przypadku, gdy nie posiadają dostępu do płyty dołączanej do podręcznika.

Oprócz tego studenci korzystają również z e-learning, który należy raczej do konwencjonalnych metod dydaktycznych, ale wyposażony jest w niekonwencjonalne środki dydaktyczne.

Zakładając, iż zajęcia będą odbywały się w trybie synchronicznym przez aplikację MSTeams metody dydaktyczne nie będą różniły się od tych prowadzonych w sali.

Metody i kryteria oceniania:

Przed wprowadzeniem zajęć zdalnych

W trakcie toku nauki student poddawany jest systematycznej ocenie osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się. Należą do nich:

• testy sprawdzające stopień opanowania słownictwa, gramatyki, umiejętności słuchania i czytania w języku obcym;

• ukończenie wskazanych kursów na platformie e-learning APS z wynikiem min. 70%

• aktywność podczas zajęć (praca domowe, dłuższe wypowiedzi na określony wcześniej temat)

• elementem niezbędnym do uzyskania zaliczenia jest również frekwencja

Stosuje się następujące kryteria oceniania dla poszczególnych umiejętności:

znajomości gramatyki i słownictwa

BARDZO DOBRY

• Student poprawnie stosuje poznane słownictwo z Unitu 1 (związane z opisem ludzi, ich osobowości i charakteru, życia codziennego, zawodowego, słownictwo związane z pracą i doświadczeniem zawodowym); bezbłędnie lub niemal bezbłędnie posługuje się czasami przeszłymi, teraźniejszymi i przyszłymi; poprawnie stosuje pytania ogólne, pytania szczegółowe oraz pytania pośrednie, czasowniki posiłkowe, konstrukcję the…, the…+ stopień wyższy przymiotników/przysłówków, wyrazy modyfikujące (modifiers).

• Student poprawnie stosuje poznane słownictwo z Unitu 2 (nazwy chorób, dolegliwości, urazów, słownictwo związane z leczeniem, udzielaniem pierwszej pomocy, przymiotniki opisujące wygląd, słownictwo związane z ubraniami i wyglądem zewnętrznym); bezbłędnie lub niemal bezbłędnie posługuje się czasami przeszłymi, teraźniejszymi i przyszłymi; poprawnie stosuje przedimki określone w konstrukcji the + przymiotnik, zachowuje właściwą kolejność przymiotników przed rzeczownikami.

• Student poprawnie stosuje poznane słownictwo z Unitu 3 (związanego z podróżowaniem, czytaniem książek); bezbłędnie lub niemal bezbłędnie posługuje się czasami przeszłymi, teraźniejszymi i przyszłymi; poprawnie stosuje konstrukcję so/such …that, zachowuje właściwą kolejność przysłówków w zdaniu.

DOBRY

• Student, popełniając nieliczne błędy, stosuje poznane słownictwo z Unitu 1 (związane z opisem ludzi, ich osobowości i charakteru, życia codziennego, zawodowego, słownictwo związane e z pracą i doświadczeniem zawodowym); na ogół poprawnie posługuje się czasami przeszłymi, teraźniejszymi i przyszłymi; stosuje pytania ogólne, pytania szczegółowe oraz pytania pośrednie, czasowniki posiłkowe, konstrukcję the…, the…+ stopień wyższy przymiotników/przysłówków, wyrazy modyfikujące (modifiers), popełniając nieliczne błędy.

• Student, popełniając nieliczne błędy, stosuje poznane słownictwo z Unitu 2 (nazwy chorób, dolegliwości, urazów, słownictwo związane z leczeniem, udzielaniem pierwszej pomocy, przymiotniki opisujące wygląd, słownictwo związane z ubraniami i wyglądem zewnętrznym); na ogół poprawnie posługuje się czasami przeszłymi, teraźniejszymi i przyszłymi; stosuje przedimki określone w konstrukcji the + przymiotnik, zachowuje właściwą kolejność przymiotników przed rzeczownikami, popełniając nieliczne błędy.

• Student, popełniając nieliczne błędy, stosuje poznane słownictwo z Unitu 3 (związanego z podróżowaniem, czytaniem książek); na ogół poprawnie posługuje się czasami przeszłymi, teraźniejszymi i przyszłymi; stosuje konstrukcję so/such …that, zachowuje właściwą kolejność przysłówków w zdaniu, popełniając nieliczne błędy.

DOSTATECZNY

• Student, popełniając liczne błędy, stosuje poznane słownictwo z Unitu 1 (związane z opisem ludzi, ich osobowości i charakteru, życia codziennego, zawodowego, słownictwo związane e z pracą i doświadczeniem zawodowym); nie zawsze poprawnie posługuje się czasami przeszłymi, teraźniejszymi i przyszłymi; stosuje pytania ogólne, pytania szczegółowe oraz pytania pośrednie, czasowniki posiłkowe, konstrukcję the…, the…+ stopień wyższy przymiotników/przysłówków, wyrazy modyfikujące (modifiers), popełniając liczne błędy.

• Student, popełniając liczne błędy, stosuje poznane słownictwo z Unitu 2 (nazwy chorób, dolegliwości, urazów, słownictwo związane z leczeniem, udzielaniem pierwszej pomocy, przymiotniki opisujące wygląd, słownictwo związane z ubraniami i wyglądem zewnętrznym); nie zawsze poprawnie posługuje się czasami przeszłymi, teraźniejszymi i przyszłymi; stosuje przedimki określone w konstrukcji the + przymiotnik, zachowuje właściwą kolejność przymiotników przed rzeczownikami, popełniając liczne błędy.

• Student, popełniając liczne błędy, stosuje poznane słownictwo z Unitu 3 (związanego z podróżowaniem, czytaniem książek); nie zawsze poprawnie posługuje się czasami przeszłymi, teraźniejszymi i przyszłymi; stosuje konstrukcję so/such …that, zachowuje kolejność przysłówków w zdaniu, popełniając liczne błędy.

NIEDOSTATECZNY

• Student, posługuje się bardzo ograniczonym zakresem słownictwa z Unitu 1 (związane z opisem ludzi, ich osobowości i charakteru, życia codziennego, zawodowego, słownictwo związane e z pracą i doświadczeniem zawodowym); popełnia bardzo liczne błędy w konstrukcji i zastosowaniu czasów teraźniejszych, przeszłych i przyszłych; stosuje pytania ogólne, pytania szczegółowe oraz pytania pośrednie, czasowniki posiłkowe, konstrukcję the…, the…+ stopień wyższy przymiotników/przysłówków, wyrazy modyfikujące (modifiers), popełniając bardzo liczne błędy.

• Student, posługuje się bardzo ograniczonym zakresem słownictwa z Unitu 2 (nazwy chorób, dolegliwości, urazów, słownictwo związane z leczeniem, udzielaniem pierwszej pomocy, przymiotniki opisujące wygląd, słownictwo związane z ubraniami i wyglądem zewnętrznym); popełnia bardzo liczne błędy w konstrukcji i zastosowaniu czasów teraźniejszych, przeszłych i przyszłych; stosuje przedimki określone w konstrukcji the + przymiotnik, zachowuje właściwą kolejność przymiotników przed rzeczownikami, popełniając bardzo liczne błędy

• Student, posługuje się bardzo ograniczonym zakresem słownictwa z Unitu 3 (związanego z podróżowaniem, czytaniem książek); popełnia bardzo liczne błędy w konstrukcji i zastosowaniu czasów teraźniejszych, przeszłych i przyszłych; stosuje konstrukcję so/such …that, zachowuje kolejność przysłówków w zdaniu, popełniając bardzo liczne błędy.

Słuchanie

BARDZO DOBRY

• Student znajduje w tekście informacje dotyczące wysłuchanych rozmów kwalifikacyjnych o pracę i wypowiedzi na temat takich rozmów, kryteriów interpretacji podpisu i grafologii, nie popełniając większych błędów; poprawnie dobiera osoby do zdań.

• Student określa myśl główną oraz znajduje w tekście związanym z wizytą u lekarza informacje szczegółowe, nie popełniając większych błędów.

• Student określa myśl główną i kontekst sytuacyjny oraz znajduje w tekście dotyczącym lotu samolotem oraz czytania książek informacje szczegółowe, nie popełniając większych błędów; poprawnie dobiera ilustracje do fragmentów wysłuchanego nagrania.

DOBRY

• Student znajduje w tekście informacje dotyczące wysłuchanych rozmów kwalifikacyjnych o pracę i wypowiedzi na temat takich rozmów, kryteriów interpretacji podpisu i grafologii, popełniając nieliczne błędy; na ogół poprawnie dobiera osoby do zdań.

• Student określa myśl główną oraz znajduje w tekście związanym z wizytą u lekarza informacje szczegółowe, popełniając nieliczne błędy.

• Student określa myśl główną i kontekst sytuacyjny oraz znajduje w tekście dotyczącym lotu samolotem oraz czytania książek informacje szczegółowe, popełniając nieliczne błędy; na ogół poprawnie dobiera ilustracje do fragmentów wysłuchanego nagrania.

DOSTATECZNY

• Student z pewną trudnością znajduje w tekście informacje dotyczące wysłuchanych rozmów kwalifikacyjnych o pracę i wypowiedzi na temat takich rozmów, kryteriów interpretacji podpisu i grafologii, popełniając dość liczne błędy; dobierając osoby do zdań popełnia liczne błędy.

• Student z pewną trudnością określa myśl główną oraz znajduje w tekście związanym z wizytą u lekarza informacje szczegółowe, popełniając dość liczne błędy.

• Student z pewną trudnością określa myśl główną i kontekst sytuacyjny oraz znajduje w tekście dotyczącym lotu samolotem oraz czytania książek informacje szczegółowe, popełniając dość liczne błędy; dobierając ilustracje do fragmentów wysłuchanego nagrania, popełnia liczne błędy.

NIEDOSTATECZNY

• Student z trudnością znajduje w tekście informacje dotyczące wysłuchanych rozmów kwalifikacyjnych o pracę i wypowiedzi na temat takich rozmów, kryteriów interpretacji podpisu i grafologii, popełnia przy tym liczne błędy; dobierając osoby do zdań popełnia bardzo liczne błędy.

• Student z trudnością określa myśl główną oraz z trudem znajduje w tekście związanym z wizytą u lekarza informacje szczegółowe, popełnia przy tym liczne błędy.

• Student z trudnością określa myśl główną i kontekst sytuacyjny oraz z trudem znajduje w tekście dotyczącym lotu samolotem oraz czytania książek informacje szczegółowe, popełnia przy tym liczne błędy; dobierając ilustracje do fragmentów wysłuchanego nagrania, popełnia bardzo liczne błędy.

Czytanie

BARDZO DOBRY

• Student bezbłędnie lub niemal bezbłędnie znajduje określone informacje w tekstach dotyczących typowych i nietypowych rozmów kwalifikacyjnych, astrologii; bezbłędnie rozróżnia formalny i nieformalny styl wypowiedzi; z łatwością określa główną myśl tekstu/poszczególnych części tekstu

• Student bezbłędnie lub niemal bezbłędnie znajduje określone informacje w tekstach dotyczących medycznych mitów, hipochondrii i „cyberchondrii”, ludzi starszych, mody i ubrań; z łatwością rozpoznaje związki miedzy poszczególnymi częściami tekstu, nie popełnia większych błędów przy dobieraniu brakujących zdań do luk w tekście; z łatwością określa główną myśl tekstu/poszczególnych części tekstu.

• Student bezbłędnie lub niemal bezbłędnie znajduje określone informacje w tekstach dotyczących podróżowania samolotem i pracy na lotnisku, krótkich opowiadaniach, wypowiedziach pisarzy; nie popełnia większych błędów przy dobieraniu brakujących zdań do osób opisanych w tekście; z łatwością określa główną myśl tekstu/poszczególnych części tekstu.

DOBRY

• Student znajduje określone informacje w tekstach dotyczących typowych i nietypowych rozmów kwalifikacyjnych, astrologii, popełniając nieliczne błędy; na ogół rozróżnia formalny i nieformalny styl wypowiedzi; określa główną myśl tekstu/poszczególnych części tekstu.

• Student znajduje określone informacje w tekstach dotyczących medycznych mitów, hipochondrii i „cyberchondrii”, ludzi starszych, mody i ubrań, popełniając nieliczne błędy; na ogół poprawnie rozpoznaje związki miedzy poszczególnymi częściami tekstu, popełnia pewne błędy przy dobieraniu brakujących zdań do luk w tekście; określa główną myśl tekstu/poszczególnych części tekstu.

• Student znajduje określone informacje w tekstach dotyczących podróżowania samolotem i pracy na lotnisku, krótkich opowiadaniach, wypowiedziach pisarzy, popełniając nieliczne błędy; popełnia pewne błędy przy dobieraniu brakujących zdań do osób opisanych w tekście; określa główną myśl tekstu/poszczególnych części tekstu.

DOSTATECZNY

• Student z pewną trudnością znajduje określone informacje w tekstach dotyczących typowych i nietypowych rozmów kwalifikacyjnych, astrologii, popełniając liczne błędy; często nie rozróżnia formalnego i nieformalnego stylu wypowiedzi; nie zawsze poprawnie określa myśl główną tekstu/poszczególnych części tekstu.

• Student z pewną trudnością znajduje określone informacje w tekstach dotyczących medycznych mitów, hipochondrii i „cyberchondrii”, ludzi starszych, mody i ubrań, popełniając liczne błędy; nie zawsze poprawnie rozpoznaje związki miedzy poszczególnymi częściami tekstu, popełnia dość liczne błędy przy dobieraniu brakujących zdań do luk w tekście; nie zawsze poprawnie określa myśl główną tekstu/poszczególnych części tekstu.

• Student z pewną trudnością znajduje określone informacje w tekstach dotyczących podróżowania samolotem i pracy na lotnisku, krótkich opowiadaniach, wypowiedziach pisarzy, popełniając liczne błędy; popełnia dość liczne błędy przy dobieraniu brakujących zdań do osób opisanych w tekście; nie zawsze poprawnie określa myśl główną tekstu/poszczególnych części tekstu.

NIEDOSTATECZNY

• Student z trudnością znajduje określone informacje w tekstach dotyczących typowych i nietypowych rozmów kwalifikacyjnych, astrologii, popełniając bardzo liczne błędy; z trudnością określa myśl główną tekstu/poszczególnych części tekstu

• Student z trudnością znajduje określone informacje w tekstach dotyczących medycznych mitów, hipochondrii i „cyberchondrii”, ludzi starszych, mody i ubrań, popełniając bardzo liczne błędy; nieudolnie rozpoznaje związki miedzy poszczególnymi częściami tekstu, popełnia liczne błędy przy dobieraniu brakujących zdań do luk w tekście; z trudnością określa myśl główną tekstu/poszczególnych części tekstu.

• Student z trudnością znajduje określone informacje w tekstach dotyczących podróżowania samolotem i pracy na lotnisku, krótkich opowiadaniach, wypowiedziach pisarzy, popełniając bardzo liczne błędy; popełnia liczne błędy przy dobieraniu brakujących zdań do osób opisanych w tekście; z trudnością określa myśl główną tekstu/poszczególnych części tekstu.

Mówienie (kryteria stosowane w przypadku egzaminu ustnego końcowego)

BARDZO DOBRY

• Student potrafi porozumiewać się z łatwością, bardzo swobodnie, płynnie i bez wahania;

• Student jego wymowa, akcent i intonacja są na ogół poprawne i nie zakłócają komunikacji;

• Student potrafi w swoich wypowiedziach poprawnie zastosować bogaty zakres struktur leksykalno - gramatycznych i funkcji językowych zgodnie z kryteriami szczegółowymi dot. Stosowania odpowiednich środków językowych;

• Student potrafi umiejętnie zastosować liczne strategie kompensujące braki w wiedzy dot. Środków językowych i nie wykorzystuje w komunikacji języka polskiego;

• Student potrafi swobodnie i poprawnie nawiązać i podtrzymać rozmowę, stosując różnorodne formy grzecznościowe w obrębie tematów ujętych w rozkładzie materiału, a także wykraczających poza zakres obowiązkowy;

• Student potrafi swobodnie uzyskać i przekazać informacje oraz wyjaśnienia w obrębie podanych zagadnień;

• Student potrafi precyzyjnie i szczegółowo opisać osoby, przedmioty, miejsca, zjawiska i czynności w obrębie podanych zagadnień;

• Student potrafi swobodnie i precyzyjnie wyrazić i uzasadnić swoje opinie, poglądy i emocje w obrębie podanych zagadnień

• Student potrafi trafnie i swobodnie wyrazić pewność, przypuszczenie oraz wątpliwości dotyczące

• Student zdarzeń przeszłych, teraźniejszych i przyszłych w obrębie podanych zagadnień;

• Student potrafi swobodnie dostosować rejestr wypowiedzi do sytuacji (styl formalny /nieformalny);

DOBRY

• Student potrafi porozumiewać się płynnie i bez wahania;

• Student jego wymowa, akcent i intonacja są na ogół poprawne i nie zakłócają komunikacji;

• Student potrafi w swoich wypowiedziach poprawnie zastosować struktury leksykalno-gramatyczne i funkcje językowe zgodnie z kryteriami szczegółowymi dot. stosowania odpowiednich środków językowych (powyżej);

• Student potrafi zastosować strategie kompensujące braki w wiedzy dot. środków językowych i nie wykorzystuje w komunikacji języka polskiego;

• Student potrafi poprawnie nawiązać i podtrzymać rozmowę, stosując adekwatne formy grzecznościowe w obrębie wymaganych zagadnień;

• Student potrafi uzyskać i przekazać informacje oraz wyjaśnienia w obrębie wymaganych zagadnień;

• Student potrafi szczegółowo opisać osoby, przedmioty, miejsca, zjawiska i czynności w obrębie wymaganych zagadnień;

• Student potrafi precyzyjnie przedstawić fakty z przeszłości i teraźniejszości oraz szczegółowo zrelacjonować zdarzenia z przeszłości, opisując doświadczenia swoje i osób trzecich;

• Student potrafi precyzyjnie wyrazić i uzasadnić swoje opinie, poglądy i emocje w obrębie wymaganych zagadnień;

• Student potrafi precyzyjnie przedstawić opinie osób trzecich

• Student potrafi przedstawić liczne zalety i wady różnych rozwiązań i kwestii problemowych oraz liczne argumenty za i przeciw w obrębie tematów ujętych w rozkładzie materiału;

• Student potrafi dostosować rejestr wypowiedzi do sytuacji (styl formalny / nieformalny);

DOSTATECZNY

• potrafi porozumiewać się dość płynnie, ale zdarza mu się przerywać wypowiedź, aby zyskać czas na zastanowienie i odpowiedni dobór środków językowych; potrzebuje też w

• rozmowie wsparcia ze strony rozmówcy i stosuje liczne powtórzenia;

• jego wymowa, akcent i intonacja, mimo licznych błędów, nie zakłócają komunikacji;

• potrafi w swoich wypowiedziach poprawnie zastosować niektóre struktury leksykalno-gramatyczne i funkcje językowe;

• potrafi skutecznie zastosować najbardziej podstawowe strategie kompensujące braki w wiedzy dot. środków językowych, ale często używa w komunikacji języka polskiego;

• potrafi poprawnie nawiązać i podtrzymać prostą rozmowę, stosując podstawowe formy grzecznościowe w obrębie wymaganych zagadnień;

• potrafi uzyskać i przekazać najprostsze informacje oraz wyjaśnienia w obrębie wymaganych zagadnień;

NIEDOSTATECZNY

• nie potrafi porozumiewać się płynnie, często przerywa wypowiedź, aby zyskać czas na zastanowienie i odpowiedni dobór środków językowych, potrzebuje w rozmowie stałego wsparcia ze strony rozmówcy, stosuje bardzo liczne powtórzenia;

• popełnia bardzo liczne błędy w wymowie, akcencie i intonacji, które częściowo zakłócają komunikację;

• ma poważne trudności z zastosowaniem w swoich wypowiedziach odpowiednich strukturyleksykalno-gramatycznych i funkcji językowych;

• sporadycznie i nieumiejętnie stosuje pojedyncze, najprostsze strategie kompensujące braki w wiedzy dot. środków językowych i bardzo często korzysta w komunikacji z języka polskiego;

• z trudem i sporadycznie potrafi poprawnie nawiązać i podtrzymać prostą rozmowę,

• nieporadnie stosując podstawowe formy grzecznościowe w obrębie wymaganych zagadnień:

• z trudem i sporadycznie potrafi uzyskać i przekazać najprostsze informacje oraz wyjaśnienia w obrębie wymaganych zagadnień;

Po wprowadzeniu zajęć zdalnych

Ocena osiągnięć studenta oparta jest na:

• wynikach uzyskanych z kursów wykonanych na platformie e-learning APS

• wynikach uzyskanych z kart pracy

• aktywności podczas zajęć przy pomocy MSTeams (prace domowe, krótkie prezentacje)

Uwagi:

grupa lektoratowa z jęz. angielskiego dla I ZZ/PE; I ZM/PW - mgr M. Dąbruś

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)