Język angielski II – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy [51-0F-ANG2-B2]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Lektorat,
grupa nr 3
Przedmiot: | Język angielski II – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy [51-0F-ANG2-B2] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Ln]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
(sala nieznana) |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Małgorzata Dąbruś | ||||||||||||
Literatura: |
Na zajęciach obowiązuje podręcznik wydawnictw Oxford University Press English File Upper-Intermediate 3rd Edition wraz z zeszytem ćwiczeń. Oprócz tego na zajęciach wykorzystywane są materiały pochodzące z zasobów internetowych takich jak: • OneStopEnglish (Macmillan), • elt.oup.com (Oxford University Press), • Random Idea English, • psychologytoday.com i innych lub platform internetowych, np. ePanel Pearson. Dodatkowo używane są m.in. takie pozycje wydawnicze jak: • (New) English File Upper-Intermediate + zeszyt ćwiczeń, C. Lathem-Koenig, C. Oxenden (OUP) • English Grammar in Use, R. Murphy (Cambridge) • Angielskie Wyrazy Kłopotliwe, R. Ociepa, R. Preston, A. Szcześniak (Egis) • Grammarway 3, 4, V. Evans and J. Dooley (Express Publishing) • Gramatyka języka angielskiego z ćwiczeniami, S. Maciaszczyk, A. Szarkowska (PWN) • Grammar Practice for Upper-Intermediate Students, S. Dignen and B. Viney with E. Walker and S. Elsworth (Pearson) • A Practical English Grammar, Thomson & Martinet (Oxford) • FCE Use of English 1, 2, V. Evans (Express Publishing) • Wordbuilder, G. Wellman (Heinemann) Do egzaminów ustnych wykorzystywane są takie czasopisma anglojęzyczne jak: • Polska Newsweek Learning English; • Psychologies • English Matters |
||||||||||||
Zakres tematów: |
29.02.2020 – (zajęcia w sali) Rozdział 1B SB: ss. 8-9 - Słownictwo związane z przesądami i dziwnymi wydarzeniami Czasy teraźniejsze, przeszłe i przyszłe; czasowniki posiłkowe Słuchanie i czytanie SB: s. 8, ćw. 1a, b, c • Student porównuje dwa fragmenty przeczytanych wstępów opowiadań pod kątek podobieństw między nimi SB: Communication ss. 104-105, 109-110 • Student opowiada przeczytaną historię i wyjaśnia znaczenie niezrozumiałych wyrazów • Student wypowiada się na temat czytania z fusów w oparciu o przeczytany fragment tekstu zgodnie z własną opinią i poglądami SB: s. 9, ćw. 1d • Student odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu Gramatyka SB: s. 9, ćw. 3a, b • Student uzupełnia luki w zdaniach odpowiednimi formami czasowników posiłkowych zgodnie z kontekstem • Student sprawdza poprawność wykonanego zadania z nagraniem i dopasowuje wykorzystane w zdaniach czasowniki posiłkowe do właściwych opisów ich zastosowania • nauczyciel daje wykład informacyjny na temat czasowników posiłkowych SB: Grammar Bank 1B: s. 133, ćw. a, b • Student uzupełnia luki w zdaniach odpowiednimi formami czasowników posiłkowych zgodnie z kontekstem • Student dodatkowe materiały z zasobów własnych nauczyciela utrwalające zasady stosowania czasowników posiłkowych. 14.04.2020 – (zajęcia zdalne) Studenci wykonują pracę samodzielną na platformie e-learning APS pod kontrolą nauczyciela (w przypadku gdy student ma kłopoty z uzyskaniem poprawnych odpowiedzi, wysyła nauczycielowi na skrzynkę pocztową APS print screen slajdu, a nauczyciel mailowo za pośrednictwem poczty APS wyjaśnia lub naprowadza studenta na właściwą odpowiedź). Materiał zawiera zagadnienia utrwalające materiał z rozdziałów: • 1B (czasy teraźniejsze, przeszłe i przyszłe dla czasowników posiłkowych,), co obejmują kursy e-learning: (12) Czasowniki posiłkowe oraz (6) Kurs Auxiliary verbs • Dodatkowo dla odświeżenia swojej wiedzy z poprzednich lat nauki oraz wdrożenia autonomii uczenia się studenci mieli za zadnie wykonać następujące kursy na platformie e-learning APS: 18 i 26. 18.04. 2020 (zajęcia zdalne – karta pracy) Rozdział 1B Karta pracy nr 1 oparta na materiale z rozdziału 1B, SB: ss.10-11, który dotyczy przymiotników złożonych, słownictwa związanego z opisywaniem charakteru i osobowości. Mówienie SB: s. 10, ćw. 1c • Student wypowiada się na temat powiązania własnego podpisu i osobowości w oparciu o przeczytany fragment tekstu na temat grafologii Słuchanie SB: s. 10, ćw. 1d • Student uzupełnia luki w notatkach na podstawie wysłuchanej wypowiedzi SB: s. 10, ćw. 1e, f, g • Student interpretuje podpisy słynnych osób w oparciu o wysłuchane wcześniej informacje • Student interpretuje podpis kolegi/koleżanki i wypowiada się na temat interpretacji własnego podpisu przez kolegę/koleżankę • Student wypowiada się na temat opisywania czyjejś osobowości na podstawie wskazanych sposobów, typu grafologia, czytanie z dłoni, astrologia Gramatyka/Słownictwo SB: s. 11, ćw. 8 a, b • Student uzupełnia luki w zdaniach na podstawie wysłuchanej wcześniej wypowiedzi • Student sprawdza poprawność wykonanego zadania z nagraniem i dopasowuje przymiotniki złożone do odpowiedniej kategorii SB: s. 11, ćw. 8c • Student wyjaśnia znaczenie podanych przymiotników złożonych i dopasowuje je do właściwych kategorii • Student tworzy przymiotniki złożone i dopasowuje je do kontekstu zdania (materiały własne nauczyciela) 09.05.2020 – (zajęcia zdalne – karta pracy/MSTeams) Karta pracy nr 1 oparta na materiale z rozdziału 1B, SB: s. 11, który dotyczy konstrukcji the…, the…+ stopień wyższy przymiotników/przysłówków, wyrazów modyfikujących (modifiers) Gramatyka SB:, s. 10, ćw. 7a, b • Student przekształca podane zdania z zastosowaniem wskazanej konstrukcji gramatycznej • dodatkowe materiały własne utrwalające konstrukcję the… the…+ stopień wyższy przymiotników/przysłówków • Student przyporządkowuje wyrazy modyfikujące do odpowiednich przymiotników złożonych Rozdział 2A SB: ss. 14-15 - nazywanie chorób, dolegliwości i urazów, opisywanie symptomów chorób i dolegliwości z zastosowaniem czasów present perfect simple i continuous, słownictwo związane z leczeniem Mówienie SB: ss. 14, ćw. 1a, b • Student wypowiada się na temat udzielania pierwszej pomocy w nagłych przypadkach na podstawie ilustracji i quizu, streszcza przeczytany tekst, uzasadnia swoje wybory SB:, s. 14, ćw. 1c - Communication: SB: ss. 105, 109 • student weryfikuje swoje odpowiedzi na podstawie opisów jak zachować się w sytuacji zagrożenia życia i zdrowia przedstawiając poprawne zachowania Słownictwo Vocabulary Bank: SB: s. 152, ćw. • Student łączy ilustracje ze zdaniami • student przyporządkowuje choroby i stany z symptomami • student przyporządkowuje dolegliwości z symptomami lub przyczynami • student łączy czasowniki frazalne z ich definicjami Praca domowa: WB: ss. 12 ćw. 2a, b, c 06. 06.2020 – Zajęcia zdalne (karta pracy/MSTeams) Gramatyka SB: s.15, ćw. 3a, b, c - zastosowanie i użycie czasów present perfect simple i continuous – • Student odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego dialogu • Student uzupełnia luki w dialogu odpowiednimi formami czasów present perfect simple lub continuous na podstawie wysłuchanego nagrania • nauczyciel aktualizuje wiedzę studentów na temat struktury obu czasów gramatycznych, charakterystycznych wyrażeń (for, since) i zasad ich stosowania na podstawie rozmowy pomiędzy lekarzem i pacjentem, której studenci wysłuchują, uzupełniając luki czasownikami w czasie present perfect simple i continuous. Następnie prezentuje typowe sytuacje dla zastosowania obu czasów, podkreślając różnice i charakterystyczne wyjątki. Grammar Bank 2A: s. 134 ćw. a, b • student zakreśla właściwe formy czasowników w zdaniach spośród podanych opcji • Student uzupełnia zdania właściwą formą czasownik a w czasie present perfect i present perfect continuous • Student wykonuje dodatkowe materiały utrwalające zastosowanie czasów present perfect simple i continuous zaczerpnięte z A Practical English Grammar. Praca domowa: SB: ss. 12-13, ćw. 3a, b oraz materiał utrwalający z rozdziału 2A (nazwy chorób, dolegliwości i urazów, słownictwo związane z leczeniem, czas present perfect, czas present perfect continuous), co obejmują następujące kursy na platformie e-learning APS: (14) Kurs: Zdrowie oraz (16) Kurs: Present Perfect i Present Perfect Continuous. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Przed wprowadzeniem zajęć zdalnych Nauczanie języków obcych to złożony proces, który wymaga zróżnicowanych metod i technik dydaktycznych tak, jak zróżnicowani są studenci poddawani temu procesowi. Stąd też wybór podejścia komunikacyjnego jako metody dydaktycznej wydaje się najlepszym z możliwych, ponieważ jest silnie eklektyczny z pozostałymi metodami konwencjonalnymi i niekonwencjonalnymi. Można wyodrębnić następujące metody dydaktyczne w pracy ze studentem: a) metoda podająca – objaśnienie lub wyjaśnienie • wykład informacyjny • pogadanka (wstępna, utrwalająca, kontrolna) b) metoda problemowa • wykład problemowy • wykład konwersatoryjne • dyskusja dydaktyczna • burza mózgów c) metoda praktyczna • ćwiczenia przedmiotowe Po wprowadzeniu zajęć zdalnych Na czas edukacji on-line udostępniane są studentom karty pracy, które student opracowuje samodzielnie na podstawie podręcznika i zeszytu ćwiczeń w określonym czasie. Informacje o kartach pracy i terminach ich wykonania przekazywane są w odstępach tygodniowych drogą mailową za pomocą USOSmail. Po upływie terminu nadsyłania prac, nauczyciel weryfikuje karty pracy, odnosi się do odpowiedzi udzielonych na pytania otwarte, komentując je, a do pozostałych treści zamkniętych przesyła klucz poprawnych odpowiedzi. Student ma możliwość konsultowania uwag, pytań poprzez pocztę APS lub aplikację MSTeams. Studenci są poinformowani o stronie elt.oup.com , gdzie mogą szukać nagrań audio i wideo w przypadku, gdy nie posiadają dostępu do płyty dołączanej do podręcznika. Oprócz tego studenci korzystają również z e-learning, który należy raczej do konwencjonalnych metod dydaktycznych, ale wyposażony jest w niekonwencjonalne środki dydaktyczne. Zakładając, iż zajęcia będą odbywały się w trybie synchronicznym przez aplikację MSTeams metody dydaktyczne nie będą różniły się od tych prowadzonych w sali. |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Przed wprowadzeniem zajęć zdalnych W trakcie toku nauki student poddawany jest systematycznej ocenie osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się. Należą do nich: • testy sprawdzające stopień opanowania słownictwa, gramatyki, umiejętności słuchania i czytania w języku obcym; • ukończenie wskazanych kursów na platformie e-learning APS z wynikiem min. 70% • aktywność podczas zajęć (praca domowe, dłuższe wypowiedzi na określony wcześniej temat) • elementem niezbędnym do uzyskania zaliczenia jest również frekwencja Stosuje się następujące kryteria oceniania dla poszczególnych umiejętności: znajomości gramatyki i słownictwa BARDZO DOBRY • Student poprawnie stosuje poznane słownictwo z Unitu 1 (związane z opisem ludzi, ich osobowości i charakteru, życia codziennego, zawodowego, słownictwo związane z pracą i doświadczeniem zawodowym); bezbłędnie lub niemal bezbłędnie posługuje się czasami przeszłymi, teraźniejszymi i przyszłymi; poprawnie stosuje pytania ogólne, pytania szczegółowe oraz pytania pośrednie, czasowniki posiłkowe, konstrukcję the…, the…+ stopień wyższy przymiotników/przysłówków, wyrazy modyfikujące (modifiers). • Student poprawnie stosuje poznane słownictwo z Unitu 2 (nazwy chorób, dolegliwości, urazów, słownictwo związane z leczeniem, udzielaniem pierwszej pomocy, przymiotniki opisujące wygląd, słownictwo związane z ubraniami i wyglądem zewnętrznym); bezbłędnie lub niemal bezbłędnie posługuje się czasami przeszłymi, teraźniejszymi i przyszłymi; poprawnie stosuje przedimki określone w konstrukcji the + przymiotnik, zachowuje właściwą kolejność przymiotników przed rzeczownikami. • Student poprawnie stosuje poznane słownictwo z Unitu 3 (związanego z podróżowaniem, czytaniem książek); bezbłędnie lub niemal bezbłędnie posługuje się czasami przeszłymi, teraźniejszymi i przyszłymi; poprawnie stosuje konstrukcję so/such …that, zachowuje właściwą kolejność przysłówków w zdaniu. DOBRY • Student, popełniając nieliczne błędy, stosuje poznane słownictwo z Unitu 1 (związane z opisem ludzi, ich osobowości i charakteru, życia codziennego, zawodowego, słownictwo związane e z pracą i doświadczeniem zawodowym); na ogół poprawnie posługuje się czasami przeszłymi, teraźniejszymi i przyszłymi; stosuje pytania ogólne, pytania szczegółowe oraz pytania pośrednie, czasowniki posiłkowe, konstrukcję the…, the…+ stopień wyższy przymiotników/przysłówków, wyrazy modyfikujące (modifiers), popełniając nieliczne błędy. • Student, popełniając nieliczne błędy, stosuje poznane słownictwo z Unitu 2 (nazwy chorób, dolegliwości, urazów, słownictwo związane z leczeniem, udzielaniem pierwszej pomocy, przymiotniki opisujące wygląd, słownictwo związane z ubraniami i wyglądem zewnętrznym); na ogół poprawnie posługuje się czasami przeszłymi, teraźniejszymi i przyszłymi; stosuje przedimki określone w konstrukcji the + przymiotnik, zachowuje właściwą kolejność przymiotników przed rzeczownikami, popełniając nieliczne błędy. • Student, popełniając nieliczne błędy, stosuje poznane słownictwo z Unitu 3 (związanego z podróżowaniem, czytaniem książek); na ogół poprawnie posługuje się czasami przeszłymi, teraźniejszymi i przyszłymi; stosuje konstrukcję so/such …that, zachowuje właściwą kolejność przysłówków w zdaniu, popełniając nieliczne błędy. DOSTATECZNY • Student, popełniając liczne błędy, stosuje poznane słownictwo z Unitu 1 (związane z opisem ludzi, ich osobowości i charakteru, życia codziennego, zawodowego, słownictwo związane e z pracą i doświadczeniem zawodowym); nie zawsze poprawnie posługuje się czasami przeszłymi, teraźniejszymi i przyszłymi; stosuje pytania ogólne, pytania szczegółowe oraz pytania pośrednie, czasowniki posiłkowe, konstrukcję the…, the…+ stopień wyższy przymiotników/przysłówków, wyrazy modyfikujące (modifiers), popełniając liczne błędy. • Student, popełniając liczne błędy, stosuje poznane słownictwo z Unitu 2 (nazwy chorób, dolegliwości, urazów, słownictwo związane z leczeniem, udzielaniem pierwszej pomocy, przymiotniki opisujące wygląd, słownictwo związane z ubraniami i wyglądem zewnętrznym); nie zawsze poprawnie posługuje się czasami przeszłymi, teraźniejszymi i przyszłymi; stosuje przedimki określone w konstrukcji the + przymiotnik, zachowuje właściwą kolejność przymiotników przed rzeczownikami, popełniając liczne błędy. • Student, popełniając liczne błędy, stosuje poznane słownictwo z Unitu 3 (związanego z podróżowaniem, czytaniem książek); nie zawsze poprawnie posługuje się czasami przeszłymi, teraźniejszymi i przyszłymi; stosuje konstrukcję so/such …that, zachowuje kolejność przysłówków w zdaniu, popełniając liczne błędy. NIEDOSTATECZNY • Student, posługuje się bardzo ograniczonym zakresem słownictwa z Unitu 1 (związane z opisem ludzi, ich osobowości i charakteru, życia codziennego, zawodowego, słownictwo związane e z pracą i doświadczeniem zawodowym); popełnia bardzo liczne błędy w konstrukcji i zastosowaniu czasów teraźniejszych, przeszłych i przyszłych; stosuje pytania ogólne, pytania szczegółowe oraz pytania pośrednie, czasowniki posiłkowe, konstrukcję the…, the…+ stopień wyższy przymiotników/przysłówków, wyrazy modyfikujące (modifiers), popełniając bardzo liczne błędy. • Student, posługuje się bardzo ograniczonym zakresem słownictwa z Unitu 2 (nazwy chorób, dolegliwości, urazów, słownictwo związane z leczeniem, udzielaniem pierwszej pomocy, przymiotniki opisujące wygląd, słownictwo związane z ubraniami i wyglądem zewnętrznym); popełnia bardzo liczne błędy w konstrukcji i zastosowaniu czasów teraźniejszych, przeszłych i przyszłych; stosuje przedimki określone w konstrukcji the + przymiotnik, zachowuje właściwą kolejność przymiotników przed rzeczownikami, popełniając bardzo liczne błędy • Student, posługuje się bardzo ograniczonym zakresem słownictwa z Unitu 3 (związanego z podróżowaniem, czytaniem książek); popełnia bardzo liczne błędy w konstrukcji i zastosowaniu czasów teraźniejszych, przeszłych i przyszłych; stosuje konstrukcję so/such …that, zachowuje kolejność przysłówków w zdaniu, popełniając bardzo liczne błędy. Słuchanie BARDZO DOBRY • Student znajduje w tekście informacje dotyczące wysłuchanych rozmów kwalifikacyjnych o pracę i wypowiedzi na temat takich rozmów, kryteriów interpretacji podpisu i grafologii, nie popełniając większych błędów; poprawnie dobiera osoby do zdań. • Student określa myśl główną oraz znajduje w tekście związanym z wizytą u lekarza informacje szczegółowe, nie popełniając większych błędów. • Student określa myśl główną i kontekst sytuacyjny oraz znajduje w tekście dotyczącym lotu samolotem oraz czytania książek informacje szczegółowe, nie popełniając większych błędów; poprawnie dobiera ilustracje do fragmentów wysłuchanego nagrania. DOBRY • Student znajduje w tekście informacje dotyczące wysłuchanych rozmów kwalifikacyjnych o pracę i wypowiedzi na temat takich rozmów, kryteriów interpretacji podpisu i grafologii, popełniając nieliczne błędy; na ogół poprawnie dobiera osoby do zdań. • Student określa myśl główną oraz znajduje w tekście związanym z wizytą u lekarza informacje szczegółowe, popełniając nieliczne błędy. • Student określa myśl główną i kontekst sytuacyjny oraz znajduje w tekście dotyczącym lotu samolotem oraz czytania książek informacje szczegółowe, popełniając nieliczne błędy; na ogół poprawnie dobiera ilustracje do fragmentów wysłuchanego nagrania. DOSTATECZNY • Student z pewną trudnością znajduje w tekście informacje dotyczące wysłuchanych rozmów kwalifikacyjnych o pracę i wypowiedzi na temat takich rozmów, kryteriów interpretacji podpisu i grafologii, popełniając dość liczne błędy; dobierając osoby do zdań popełnia liczne błędy. • Student z pewną trudnością określa myśl główną oraz znajduje w tekście związanym z wizytą u lekarza informacje szczegółowe, popełniając dość liczne błędy. • Student z pewną trudnością określa myśl główną i kontekst sytuacyjny oraz znajduje w tekście dotyczącym lotu samolotem oraz czytania książek informacje szczegółowe, popełniając dość liczne błędy; dobierając ilustracje do fragmentów wysłuchanego nagrania, popełnia liczne błędy. NIEDOSTATECZNY • Student z trudnością znajduje w tekście informacje dotyczące wysłuchanych rozmów kwalifikacyjnych o pracę i wypowiedzi na temat takich rozmów, kryteriów interpretacji podpisu i grafologii, popełnia przy tym liczne błędy; dobierając osoby do zdań popełnia bardzo liczne błędy. • Student z trudnością określa myśl główną oraz z trudem znajduje w tekście związanym z wizytą u lekarza informacje szczegółowe, popełnia przy tym liczne błędy. • Student z trudnością określa myśl główną i kontekst sytuacyjny oraz z trudem znajduje w tekście dotyczącym lotu samolotem oraz czytania książek informacje szczegółowe, popełnia przy tym liczne błędy; dobierając ilustracje do fragmentów wysłuchanego nagrania, popełnia bardzo liczne błędy. Czytanie BARDZO DOBRY • Student bezbłędnie lub niemal bezbłędnie znajduje określone informacje w tekstach dotyczących typowych i nietypowych rozmów kwalifikacyjnych, astrologii; bezbłędnie rozróżnia formalny i nieformalny styl wypowiedzi; z łatwością określa główną myśl tekstu/poszczególnych części tekstu • Student bezbłędnie lub niemal bezbłędnie znajduje określone informacje w tekstach dotyczących medycznych mitów, hipochondrii i „cyberchondrii”, ludzi starszych, mody i ubrań; z łatwością rozpoznaje związki miedzy poszczególnymi częściami tekstu, nie popełnia większych błędów przy dobieraniu brakujących zdań do luk w tekście; z łatwością określa główną myśl tekstu/poszczególnych części tekstu. • Student bezbłędnie lub niemal bezbłędnie znajduje określone informacje w tekstach dotyczących podróżowania samolotem i pracy na lotnisku, krótkich opowiadaniach, wypowiedziach pisarzy; nie popełnia większych błędów przy dobieraniu brakujących zdań do osób opisanych w tekście; z łatwością określa główną myśl tekstu/poszczególnych części tekstu. DOBRY • Student znajduje określone informacje w tekstach dotyczących typowych i nietypowych rozmów kwalifikacyjnych, astrologii, popełniając nieliczne błędy; na ogół rozróżnia formalny i nieformalny styl wypowiedzi; określa główną myśl tekstu/poszczególnych części tekstu. • Student znajduje określone informacje w tekstach dotyczących medycznych mitów, hipochondrii i „cyberchondrii”, ludzi starszych, mody i ubrań, popełniając nieliczne błędy; na ogół poprawnie rozpoznaje związki miedzy poszczególnymi częściami tekstu, popełnia pewne błędy przy dobieraniu brakujących zdań do luk w tekście; określa główną myśl tekstu/poszczególnych części tekstu. • Student znajduje określone informacje w tekstach dotyczących podróżowania samolotem i pracy na lotnisku, krótkich opowiadaniach, wypowiedziach pisarzy, popełniając nieliczne błędy; popełnia pewne błędy przy dobieraniu brakujących zdań do osób opisanych w tekście; określa główną myśl tekstu/poszczególnych części tekstu. DOSTATECZNY • Student z pewną trudnością znajduje określone informacje w tekstach dotyczących typowych i nietypowych rozmów kwalifikacyjnych, astrologii, popełniając liczne błędy; często nie rozróżnia formalnego i nieformalnego stylu wypowiedzi; nie zawsze poprawnie określa myśl główną tekstu/poszczególnych części tekstu. • Student z pewną trudnością znajduje określone informacje w tekstach dotyczących medycznych mitów, hipochondrii i „cyberchondrii”, ludzi starszych, mody i ubrań, popełniając liczne błędy; nie zawsze poprawnie rozpoznaje związki miedzy poszczególnymi częściami tekstu, popełnia dość liczne błędy przy dobieraniu brakujących zdań do luk w tekście; nie zawsze poprawnie określa myśl główną tekstu/poszczególnych części tekstu. • Student z pewną trudnością znajduje określone informacje w tekstach dotyczących podróżowania samolotem i pracy na lotnisku, krótkich opowiadaniach, wypowiedziach pisarzy, popełniając liczne błędy; popełnia dość liczne błędy przy dobieraniu brakujących zdań do osób opisanych w tekście; nie zawsze poprawnie określa myśl główną tekstu/poszczególnych części tekstu. NIEDOSTATECZNY • Student z trudnością znajduje określone informacje w tekstach dotyczących typowych i nietypowych rozmów kwalifikacyjnych, astrologii, popełniając bardzo liczne błędy; z trudnością określa myśl główną tekstu/poszczególnych części tekstu • Student z trudnością znajduje określone informacje w tekstach dotyczących medycznych mitów, hipochondrii i „cyberchondrii”, ludzi starszych, mody i ubrań, popełniając bardzo liczne błędy; nieudolnie rozpoznaje związki miedzy poszczególnymi częściami tekstu, popełnia liczne błędy przy dobieraniu brakujących zdań do luk w tekście; z trudnością określa myśl główną tekstu/poszczególnych części tekstu. • Student z trudnością znajduje określone informacje w tekstach dotyczących podróżowania samolotem i pracy na lotnisku, krótkich opowiadaniach, wypowiedziach pisarzy, popełniając bardzo liczne błędy; popełnia liczne błędy przy dobieraniu brakujących zdań do osób opisanych w tekście; z trudnością określa myśl główną tekstu/poszczególnych części tekstu. Mówienie (kryteria stosowane w przypadku egzaminu ustnego końcowego) BARDZO DOBRY • Student potrafi porozumiewać się z łatwością, bardzo swobodnie, płynnie i bez wahania; • Student jego wymowa, akcent i intonacja są na ogół poprawne i nie zakłócają komunikacji; • Student potrafi w swoich wypowiedziach poprawnie zastosować bogaty zakres struktur leksykalno - gramatycznych i funkcji językowych zgodnie z kryteriami szczegółowymi dot. Stosowania odpowiednich środków językowych; • Student potrafi umiejętnie zastosować liczne strategie kompensujące braki w wiedzy dot. Środków językowych i nie wykorzystuje w komunikacji języka polskiego; • Student potrafi swobodnie i poprawnie nawiązać i podtrzymać rozmowę, stosując różnorodne formy grzecznościowe w obrębie tematów ujętych w rozkładzie materiału, a także wykraczających poza zakres obowiązkowy; • Student potrafi swobodnie uzyskać i przekazać informacje oraz wyjaśnienia w obrębie podanych zagadnień; • Student potrafi precyzyjnie i szczegółowo opisać osoby, przedmioty, miejsca, zjawiska i czynności w obrębie podanych zagadnień; • Student potrafi swobodnie i precyzyjnie wyrazić i uzasadnić swoje opinie, poglądy i emocje w obrębie podanych zagadnień • Student potrafi trafnie i swobodnie wyrazić pewność, przypuszczenie oraz wątpliwości dotyczące • Student zdarzeń przeszłych, teraźniejszych i przyszłych w obrębie podanych zagadnień; • Student potrafi swobodnie dostosować rejestr wypowiedzi do sytuacji (styl formalny /nieformalny); DOBRY • Student potrafi porozumiewać się płynnie i bez wahania; • Student jego wymowa, akcent i intonacja są na ogół poprawne i nie zakłócają komunikacji; • Student potrafi w swoich wypowiedziach poprawnie zastosować struktury leksykalno-gramatyczne i funkcje językowe zgodnie z kryteriami szczegółowymi dot. stosowania odpowiednich środków językowych (powyżej); • Student potrafi zastosować strategie kompensujące braki w wiedzy dot. środków językowych i nie wykorzystuje w komunikacji języka polskiego; • Student potrafi poprawnie nawiązać i podtrzymać rozmowę, stosując adekwatne formy grzecznościowe w obrębie wymaganych zagadnień; • Student potrafi uzyskać i przekazać informacje oraz wyjaśnienia w obrębie wymaganych zagadnień; • Student potrafi szczegółowo opisać osoby, przedmioty, miejsca, zjawiska i czynności w obrębie wymaganych zagadnień; • Student potrafi precyzyjnie przedstawić fakty z przeszłości i teraźniejszości oraz szczegółowo zrelacjonować zdarzenia z przeszłości, opisując doświadczenia swoje i osób trzecich; • Student potrafi precyzyjnie wyrazić i uzasadnić swoje opinie, poglądy i emocje w obrębie wymaganych zagadnień; • Student potrafi precyzyjnie przedstawić opinie osób trzecich • Student potrafi przedstawić liczne zalety i wady różnych rozwiązań i kwestii problemowych oraz liczne argumenty za i przeciw w obrębie tematów ujętych w rozkładzie materiału; • Student potrafi dostosować rejestr wypowiedzi do sytuacji (styl formalny / nieformalny); DOSTATECZNY • potrafi porozumiewać się dość płynnie, ale zdarza mu się przerywać wypowiedź, aby zyskać czas na zastanowienie i odpowiedni dobór środków językowych; potrzebuje też w • rozmowie wsparcia ze strony rozmówcy i stosuje liczne powtórzenia; • jego wymowa, akcent i intonacja, mimo licznych błędów, nie zakłócają komunikacji; • potrafi w swoich wypowiedziach poprawnie zastosować niektóre struktury leksykalno-gramatyczne i funkcje językowe; • potrafi skutecznie zastosować najbardziej podstawowe strategie kompensujące braki w wiedzy dot. środków językowych, ale często używa w komunikacji języka polskiego; • potrafi poprawnie nawiązać i podtrzymać prostą rozmowę, stosując podstawowe formy grzecznościowe w obrębie wymaganych zagadnień; • potrafi uzyskać i przekazać najprostsze informacje oraz wyjaśnienia w obrębie wymaganych zagadnień; NIEDOSTATECZNY • nie potrafi porozumiewać się płynnie, często przerywa wypowiedź, aby zyskać czas na zastanowienie i odpowiedni dobór środków językowych, potrzebuje w rozmowie stałego wsparcia ze strony rozmówcy, stosuje bardzo liczne powtórzenia; • popełnia bardzo liczne błędy w wymowie, akcencie i intonacji, które częściowo zakłócają komunikację; • ma poważne trudności z zastosowaniem w swoich wypowiedziach odpowiednich strukturyleksykalno-gramatycznych i funkcji językowych; • sporadycznie i nieumiejętnie stosuje pojedyncze, najprostsze strategie kompensujące braki w wiedzy dot. środków językowych i bardzo często korzysta w komunikacji z języka polskiego; • z trudem i sporadycznie potrafi poprawnie nawiązać i podtrzymać prostą rozmowę, • nieporadnie stosując podstawowe formy grzecznościowe w obrębie wymaganych zagadnień: • z trudem i sporadycznie potrafi uzyskać i przekazać najprostsze informacje oraz wyjaśnienia w obrębie wymaganych zagadnień; Po wprowadzeniu zajęć zdalnych Ocena osiągnięć studenta oparta jest na: • wynikach uzyskanych z kursów wykonanych na platformie e-learning APS • wynikach uzyskanych z kart pracy • aktywności podczas zajęć przy pomocy MSTeams (prace domowe, krótkie prezentacje) |
||||||||||||
Uwagi: |
grupa lektoratowa z jęz. angielskiego dla I ZZ/PE; I ZM/PW - mgr M. Dąbruś |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.