Język angielski II – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy [51-0F-ANG2-B2]
Semestr letni 2019/2020
Lektorat,
grupa nr 7
Przedmiot: | Język angielski II – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy [51-0F-ANG2-B2] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 7 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 17 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Małgorzata Wyszyńska |
Literatura: |
Podręcznik obowiązkowy: English File, Upper-Intermediate, 3rd edition (OUP) Materiały własne wykładowcy do wyboru: Grammarway 4 – wyd. Express Publishing English Vocabulary In Use, Upper-intermediate by Murphy, wyd. Cambridge Lessons with Laughter (Grammar & Vocabulary) Check your English Vocabulary for Living in the UK Iniside Out, upper-intermediate, Resource Book English Matters Psychologies Newsweek |
Zakres tematów: |
Gramatyka: - porównanie czasów Pres Perf i Pres Perf Continuous - utrwalanie i poprawne użycie czasów przeszłych (narrative tenses): S. Past, Past Continuous, Past Perf, Past Perf Continuous: użycie wszystkich 4 czasów w dłuższych formach tekstowych typu historyjka, opis sytuacji; typowe kombinacje czasów w wypowiedziach ustnych np. S.Past+ Past Cont., S. Past+Past Perf - używanie przymiotników jako rzeczowników (rzeczowniki grupowe opisujące narodowości i grupy społeczne np. the Polish, the French, the poor, the deaf - przykłady i wyjątki) - kolejność przymiotników w zdaniu (wg opinia+ rozmiar+ wiek...+ rodzaj materiału) - konstrukcje 'so, such, such a(n)' , różnice między 'so many' vs. 'so much' przed rzeczownikami (powtórka nt. rzeczowników policzalnych i niepoliczalnych) - rodzaje przysłówków i zwrotów przysłówkowych - miejsca, czasu, okoliczności, sposobu, przysłówki komentujące wydarzenia (np. Actually, Unfortunately). Zasady ich użycia w zdaniu, typowe pozycje (początkowa, środkowa, końcowa) Zagadnienia i zakresy słownictwa: - popularne choroby, urazy,i terminy medyczne, pierwsza pomoc; - hipochondria vs cyberchondria - typowy nastolatek a osoba w podeszłym wieku. Problemy osób starszych, problemy grup społecznych (wykluczenie, uprzedzenia) - ubrania, fasony, styl ubierania się, typowe zwroty czasownikowe. Quiz nt. rodzajów ubrań, tkanin, stylu lat 80-tych, 90-tych. Moda kontra wiek osoby, moda w popkulturze. - Podróże samolotem, na lotnisku, rodzaje lotów, czasowniki frazowe dot. podróżowania. - Duże lotniska i linie lotnicze za kulisami. Tricki i ciekawostki. Strach przed lataniem. - Bardzo krótkie historyjki (50-word stories) - opowieści z nietypowym zakończeniem. - Czytanie we współczesnym świecie - hobby, konieczność czy przeżytek? Książka papierowa kontra e-book lub audiobook. Nowoczesne technologie - czy czytanie książek zaniknie? - Czytanie 'readersów' (uproszczonych wersji znanych książek) jako wprowadzenie do czytania w oryginale. |
Metody dydaktyczne: |
- metoda komunikacyjna (praca w parach lub grupach) - rozumienie tekstu pisanego - słuchanie dla ogólnego zrozumienia i szczegółowe. Techniki egzaminacyjne. - przygotowanie studentów do komunikacji językowej i samodzielnego używania języka w mowie i piśmie. - multimedialne techniki nauczania.. - strategie bezpośrednie (pamięciowe, kojarzeniowe i kompensacyjne), pośrednie oraz społeczne (współpraca interpersonalna) - ćwiczenia na platformie internetowej APS e-learning rozwijające i utrwalające użycie struktur gramatycznych, rozszerzające i utrwalające nabyte słownictwo. |
Metody i kryteria oceniania: |
1) Słownictwo nt. popularnych chorób, urazów, zwrotów medycznych oraz quiz dot. pierwszej pomocy (SB p. 14, 152) - zaprezentowane 20.02.2020 2) Porównanie czasów Pres Perfect i Pres Perfect Continuous, różnice i typowe zastosowanie - zaprezentowane 27.02.2020 3) Ćwiczenia utrwalające 2 czasy Perfect (SB p. 15, 134, TB p. 153) -zaprezentowane 05.03.2020 UWAGA: Od 12.03.2020 realizacja przedmiotu odbywa się na odległość za pośrednictwem poczty elektronicznej na maile prywatne/usos studentów. 4) "Medical myths" WB p. 11 ciekawostki medyczne + nowe wyrazy i zwroty (glosariusz), ćwiczenia gramatyczne WB p. 12-13 (wysłane przez usos 12.03.2020, data odesłania 19.03.2020) 5)"Confessions of a cyberchondriac" SB p. 16-17 praca nad tekstem, słuchanie na temat hypo/cyberchondrii (wysłane przez usos 18.03.2020, data odesłania 26.03.2020) 6) ćwiczenia dodatkowe z czasów Pres Perf - B2 resources; układanie pytań, S Past i Pres Perfect, słownictwo nt. pracy i zdrowia na platformie e-learningowej APS ścieżki 10-14 (wysłane przez usos 18.03.2020 data odesłania 02.04.2020) 7) test ze słownictwa "Medical myths", quiz nt. służby zdrowia w Anglii - Healthcare 1&2, Doctor! Doctor!"Lessons with Laughter" (wysłane przez usos 02.04.2020, data odesłania 09.04.2020) 8) Tekst SB p. 18 + słuchanie WB p.16 nt. starzenia się. Gramatyka - użycie przymiotników jako rzeczowników grupowych i kolejność w zdaniu SB p.19 (wysłane przez usos 09.04.2020, data odesłania 16.04.2020) 9) 'Medical treatments' audio WB p. 13, Grammar Bank - funkcje przymiotnika, użycie w zdaniu SB p. 135, WB p.14 (wysłane przez usos 16.04.2020, data odesłania 23.04.2020) 10) Bank słownictwa "Clothes & Fashion" SB 153 + zastosowanie tego słownictwa WB p. 16, tekst "Hipsters" WB p. 14-15, (wysłane przez usos 23.04.2020, data odesłania 30.04.2020) |
Uwagi: |
lektorat I rok |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.