Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski II – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy [51-0F-ANG2-B2] Semestr letni 2019/2020
Lektorat, grupa nr 5

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski II – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy [51-0F-ANG2-B2]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2019L] (zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 8:40 - 10:10
sala 1107/1108
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 20
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Małgorzata Wyszyńska
Literatura:

Podręcznik obowiązkowy: English File, Upper-Intermediate, 3rd edition (OUP)

Materiały własne wykładowcy do wyboru:

Grammarway 4 – wyd. Express Publishing

English Vocabulary In Use, Upper-intermediate by Murphy, wyd. Cambridge

Lessons with Laughter (Grammar & Vocabulary)

Check your English Vocabulary for Living in the UK

Iniside Out, upper-intermediate, Resource Book

English Matters

Psychologies

Newsweek

Zakres tematów:

Gramatyka:

- porównanie czasów Pres Perf i Pres Perf Continuous

- utrwalanie i poprawne użycie czasów przeszłych (narrative tenses): S. Past, Past Continuous, Past Perf, Past Perf Continuous: użycie wszystkich 4 czasów w dłuższych formach tekstowych typu historyjka, opis sytuacji; typowe kombinacje czasów w wypowiedziach ustnych np. S.Past+ Past Cont., S. Past+ Past Perf

- używanie przymiotników jako rzeczowników (rzeczowniki grupowe opisujące narodowości i grupy społeczne np. the Polish, the French, the poor, the deaf - przykłady i wyjątki)

- kolejność przymiotników w zdaniu (wg opinia+ rozmiar+ wiek...+ rodzaj materiału)

- konstrukcje 'so, such, such a(n)' , różnice między 'so many' vs. 'so much' przed rzeczownikami (powtórka nt. rzeczowników policzalnych i niepoliczalnych)

- rodzaje przysłówków i zwrotów przysłówkowych - miejsca, czasu, okoliczności, sposobu, przysłówki komentujące wydarzenia (np. Actually, Unfortunately). Zasady ich użycia w zdaniu, typowe pozycje (początkowa, środkowa, końcowa)

Zagadnienia i zakres słownictwa:

- popularne choroby, urazy i terminy medyczne, pierwsza pomoc;

- hipochondria vs cyberchondria

- typowy nastolatek a osoba w podeszłym wieku. Problemy osób starszych, problemy grup społecznych (wykluczenie, uprzedzenia)

- ubrania, fasony, styl ubierania się, typowe zwroty czasownikowe. Quiz nt. rodzajów ubrań, tkanin, stylu lat 80-tych, 90-tych. Moda kontra wiek osoby, moda w popkulturze.

- Podróże samolotem, na lotnisku, rodzaje lotów, czasowniki frazowe dot. podróżowania.

- Duże lotniska i linie lotnicze za kulisami. Tricki i ciekawostki. Strach przed lataniem.

- Bardzo krótkie historyjki (50-word stories) - opowieści z nietypowym zakończeniem.

- Czytanie we współczesnym świecie - hobby, konieczność czy przeżytek? Książka papierowa kontra e-book lub audiobook. Nowoczesne technologie - czy czytanie książek zaniknie?

- Czytanie 'readersów' (uproszczonych wersji znanych książek) jako wprowadzenie do czytania w oryginale.

Metody dydaktyczne:

- metoda komunikacyjna (praca w parach lub grupach)

- rozumienie tekstu pisanego

- słuchanie dla ogólnego zrozumienia i szczegółowe. Techniki egzaminacyjne.

- przygotowanie studentów do komunikacji językowej i samodzielnego używania języka w mowie i piśmie.

- multimedialne techniki nauczania.

- strategie bezpośrednie (pamięciowe, kojarzeniowe i kompensacyjne), pośrednie oraz społeczne (współpraca interpersonalna)

- ćwiczenia na platformie internetowej APS e-learning rozwijające i utrwalające użycie struktur gramatycznych, rozszerzające i utrwalające nabyte słownictwo.

Metody i kryteria oceniania:

1) Słownictwo nt. popularnych chorób, urazów, zwrotów medycznych oraz quiz dot. pierwszej pomocy (SB p. 14, 152) - zaprezentowane 20.02.2020

2) Porównanie czasów Pres Perfect i Pres Perfect Continuous, różnice i typowe zastosowanie - zaprezentowane 27.02.2020

3) Ćwiczenia utrwalające 2 czasy Perfect (SB p. 15, 134, TB p. 153) -zaprezentowane 05.03.2020

UWAGA: Od 12.03.2020 realizacja przedmiotu odbywa się na odległość za pośrednictwem poczty elektronicznej na maile prywatne/usos studentów.

4) "Medical myths" WB p. 11 ciekawostki medyczne + nowe wyrazy i zwroty (glosariusz), ćwiczenia gramatyczne WB p. 12-13 (wysłane przez usos 12.03.2020, data odesłania 19.03.2020)

5)"Confessions of a cyberchondriac" SB p. 16-17 praca nad tekstem, słuchanie na temat hypo/cyberchondrii (wysłane przez usos 18.03.2020, data odesłania 26.03.2020)

6) ćwiczenia dodatkowe z czasów Pres Perf - B2 resources; układanie pytań, S Past i Pres Perfect, słownictwo nt. pracy i zdrowia na platformie e-learningowej APS ścieżki 10-14 (wysłane przez usos 18.03.2020 data odesłania 02.04.2020)

7) test ze słownictwa "Medical myths", quiz nt. służby zdrowia w Anglii - Healthcare 1&2, Doctor! Doctor!"Lessons with Laughter" (wysłane przez usos 02.04.2020, data odesłania 09.04.2020)

8) Tekst SB p. 18 + słuchanie WB p.16 nt. starzenia się. Gramatyka - użycie przymiotników jako rzeczowników grupowych i kolejność w zdaniu SB p.19 (wysłane przez usos 09.04.2020, data odesłania 16.04.2020)

9) 'Medical treatments' audio WB p. 13, Grammar Bank - funkcje przymiotnika, użycie w zdaniu SB p. 135, WB p.14 (wysłane przez usos 16.04.2020, data odesłania 23.04.2020)

10) Bank słownictwa "Clothes & Fashion" SB 153 + zastosowanie tego słownictwa WB p. 16, tekst "Hipsters" WB p. 14-15, (wysłane przez usos 23.04.2020, data odesłania 30.04.2020)

Uwagi:

lektorat I rok

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-3 (2024-06-10)