Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka nauczania czytania i pisania [10-5S-MNC] Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka nauczania czytania i pisania [10-5S-MNC]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Ln] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 1
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Danuta Al-Khamisy
Literatura:

1. Bogdanowicz, M., Barańska, M., Jakacka, E. (2006). Metoda Dobrego Startu: od wierszyka do literki. Gdańsk: Harmonia.

2. Capińska, E. (1998). Czytanie krytyczno-twórcze. Edukacja i Dialog, 2, 56-61.

3. Gruba, J. (2002) : Komputerowe wspomaganie umiejętności czytania u dzieci sześcioletnich. Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls".

4. Malmquist, E. (1982). Nauka czytania w szkole podstawowej. Warszawa: WSiP.

5. Majchrzak, I. (1995). Wprowadzanie dziecka w świat pisma. Warszawa: WSiP.

D. Czelakowska, Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Kraków 2009 ISBN: 978-83-7587-135-7, © by Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2009, podany w pliku PDF 18.03.20

Zakres tematów:

Gotowość do nauki czytania i pisania

jej aspekty, elementy

pomiar gotowości do nauki czytania i pisania

21.03 przesłano materiał dotyczący powyższej tematyki.Wieloaspektowość procesu czytania i pisania, psychofizjologiczne i lingwistyczne podstawy czytania i pisania, definicje czytania i pisania, czynniki warunkujące efektywność procesu czytania i pisania, Proces nauki czytania, Psychofizjologiczne podstawy procesu czytania i pisania Istota nauki czytania ..w pdf z książki

Danuta Czelakowska_Metodyka edukacji polonistycznej.pdf 2.88Mb studenci mieli zastanowić się nad sposobem rozpoznania umiejętności czytania.

Pozostałe spotkania/ zajęcia do poniższych tematów realizowane w trybie synchronicznym na platformie Teams zgodnie z planem studiów. Na meila dkhamisy@aps.edu.pl przesyłają prace do sprawdzenia

Elementarna nauka czytania i pisania

aspekt techniczny

aspekt semantyczny

aspekt krytyczno-twórczy

Kształtowanie umiejętności czytania i pisania

poznawanie liter

metody początkowej nauki czytania i pisania

doskonalenie umiejętności czytania i pisania.

Metody dydaktyczne:

wykład, ćwiczenia, Dyskusja.

Pomiar umiejętności czytania- ćwiczenia własne

praca online przesyłanie materiałów i zadań do wykonania od 18.03.20

Metody i kryteria oceniania:

Ocena wypowiedzi pisemnej w trakcie egzaminu online na platformie Forms

Ocena indywidualnych projektów w zakresie elementarnej nauki czytania i pisania

Analiza przesyłanych prac indywidualnych studentów od 18.03.20

Uwagi:

IZU/PE-TPEw1,2

od 21.03 przeprowadzano analizę przesyłanych prac indywidualnych studentów oraz zajęcia na platformie McTeams

literatura przesyłana sukcesywnie zgodnie z podjetym tematem

kontakt poprzez platformę oraz meil dkhamisy@aps.edu.pl

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 10

Przygotowanie się do zajęć, lektury 10

Przygotowanie się do zaliczenia 5

przygotowanie projektu 5

Sumaryczna liczba punktów ECTS 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)