Metodyka nauczania czytania i pisania [10-5S-MNC]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka nauczania czytania i pisania [10-5S-MNC] |
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 1 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Danuta Al-Khamisy |
Literatura: |
1. Bogdanowicz, M., Barańska, M., Jakacka, E. (2006). Metoda Dobrego Startu: od wierszyka do literki. Gdańsk: Harmonia. 2. Capińska, E. (1998). Czytanie krytyczno-twórcze. Edukacja i Dialog, 2, 56-61. 3. Gruba, J. (2002) : Komputerowe wspomaganie umiejętności czytania u dzieci sześcioletnich. Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls". 4. Malmquist, E. (1982). Nauka czytania w szkole podstawowej. Warszawa: WSiP. 5. Majchrzak, I. (1995). Wprowadzanie dziecka w świat pisma. Warszawa: WSiP. D. Czelakowska, Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Kraków 2009 ISBN: 978-83-7587-135-7, © by Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2009, podany w pliku PDF 18.03.20 |
Zakres tematów: |
Gotowość do nauki czytania i pisania jej aspekty, elementy pomiar gotowości do nauki czytania i pisania 21.03 przesłano materiał dotyczący powyższej tematyki.Wieloaspektowość procesu czytania i pisania, psychofizjologiczne i lingwistyczne podstawy czytania i pisania, definicje czytania i pisania, czynniki warunkujące efektywność procesu czytania i pisania, Proces nauki czytania, Psychofizjologiczne podstawy procesu czytania i pisania Istota nauki czytania ..w pdf z książki Danuta Czelakowska_Metodyka edukacji polonistycznej.pdf 2.88Mb studenci mieli zastanowić się nad sposobem rozpoznania umiejętności czytania. Pozostałe spotkania/ zajęcia do poniższych tematów realizowane w trybie synchronicznym na platformie Teams zgodnie z planem studiów. Na meila dkhamisy@aps.edu.pl przesyłają prace do sprawdzenia Elementarna nauka czytania i pisania aspekt techniczny aspekt semantyczny aspekt krytyczno-twórczy Kształtowanie umiejętności czytania i pisania poznawanie liter metody początkowej nauki czytania i pisania doskonalenie umiejętności czytania i pisania. |
Metody dydaktyczne: |
wykład, ćwiczenia, Dyskusja. Pomiar umiejętności czytania- ćwiczenia własne praca online przesyłanie materiałów i zadań do wykonania od 18.03.20 |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena wypowiedzi pisemnej w trakcie egzaminu online na platformie Forms Ocena indywidualnych projektów w zakresie elementarnej nauki czytania i pisania Analiza przesyłanych prac indywidualnych studentów od 18.03.20 |
Uwagi: |
IZU/PE-TPEw1,2 od 21.03 przeprowadzano analizę przesyłanych prac indywidualnych studentów oraz zajęcia na platformie McTeams literatura przesyłana sukcesywnie zgodnie z podjetym tematem kontakt poprzez platformę oraz meil dkhamisy@aps.edu.pl Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 10 Przygotowanie się do zajęć, lektury 10 Przygotowanie się do zaliczenia 5 przygotowanie projektu 5 Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.