Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Badawczy projekt specjalnościowy - 2 [10-5F-PS2] Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Badawczy projekt specjalnościowy - 2 [10-5F-PS2]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Ln] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 3
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Ewa Kulesza
Literatura:

W zależności od zagadnienia badawczego.

Literatura z metodologii badań ilościowych i jakościowych

1. Kawecki, I. (2018). Szkice z metodologii jakościowych badań edukacyjnych. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.

2. Łobocki, M. (2011). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls".

3. Muszyński, H. (2018). Metodologiczne vademecum badacza pedagoga. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.

4. Pilch T., Bauman, T. (2010). Zasady badań pedagogicznych : strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie "Żak".

5. Szulakiewicz, W. (red.). (2015). Badania biograficzne w pedagogice: studia źródłowe i bibliograficzne. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.

Zakres tematów:

Zagadnienia badawcze do wyboru:

- postawy wobec osób z niepełnosprawnością

- dojrzałość dziecka do nauki pisania (grafomotoryka)

- tutoring rówieśniczy

- inne - w zależności od preferencji studentów

Metody dydaktyczne:

PRACA ZDALNA (od 22.03.2020)

za pośrednictwem poczty elektronicznej w domenie APS;

e-mail prowadzącej zajęcia: ekulesza@aps.edu.pl;

platforma Teams (od 6.06.2020)

Metody i kryteria oceniania:

1. aktywny udział każdego studenta w przygotowaniu projektu w podgrupie, w tym:

a) analiza literatury

b) opracowanie metodyki badań

c) dobór, opracowanie narzędzi

d) przeprowadzenie badań

e) kodowanie w EXELU i opracowanie danych (tabele, wykresy)

f) opis danych, porównanie z danymi innych autorów

g) podsumowanie, sugestie dla praktyki refeleksje

2. przygotowanie projektu w formie Word i w PP, prezentacja w PP.

Uwagi:

różnica programowa - TPE - prof. E. Kulesza

Zajęcia realizowane w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów niestacjonarnych za pośrednictwem poczty e-mail w domenie APS (od 22.03.2020) i platformy Teams (od 6.06.2020).

22.03.2020 - zadania:

1) Studenci poprawiają narzędzia do badań;

2) Zapoznają się ze sposobem kodowania danych w Exelu (notatki ze statystyki);

3) Przygotowują w Exelu: 1) arkusz z legendą i 2) arkusz do kodowania wyników. Prace przesyłają na maila: ekulesza@aps.edu.pl do 24 kwietnia 2020.

Ad.: Nadesłane materiały zostały sprawdzone i odesłane z komentarzami.

Zajęcia z 4 , 5 i 24 kwietnia 2020 przeniesiono na 6, 20 i 27 czerwca 2020, ponieważ w sytuacji izolacji domowej utrudnione jest badanie dzieci i nauczycieli.

6.06.2020 - zadania do realizacji:

1) dokończyć badania (o ile to możliwe)

2) zakodować dane w Exelu (w przypadku przeprowadzenia badań ilościowych)

3) uporządkować dane jakościowe w kategorie i dokonać wstępnego opisu.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)