Badawczy projekt specjalnościowy - 2 [10-5F-PS2]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Badawczy projekt specjalnościowy - 2 [10-5F-PS2] |
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 3 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Ewa Kulesza |
Literatura: |
W zależności od zagadnienia badawczego. Literatura z metodologii badań ilościowych i jakościowych 1. Kawecki, I. (2018). Szkice z metodologii jakościowych badań edukacyjnych. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego. 2. Łobocki, M. (2011). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls". 3. Muszyński, H. (2018). Metodologiczne vademecum badacza pedagoga. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. 4. Pilch T., Bauman, T. (2010). Zasady badań pedagogicznych : strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie "Żak". 5. Szulakiewicz, W. (red.). (2015). Badania biograficzne w pedagogice: studia źródłowe i bibliograficzne. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. |
Zakres tematów: |
Zagadnienia badawcze do wyboru: - postawy wobec osób z niepełnosprawnością - dojrzałość dziecka do nauki pisania (grafomotoryka) - tutoring rówieśniczy - inne - w zależności od preferencji studentów |
Metody dydaktyczne: |
PRACA ZDALNA (od 22.03.2020) za pośrednictwem poczty elektronicznej w domenie APS; e-mail prowadzącej zajęcia: ekulesza@aps.edu.pl; platforma Teams (od 6.06.2020) |
Metody i kryteria oceniania: |
1. aktywny udział każdego studenta w przygotowaniu projektu w podgrupie, w tym: a) analiza literatury b) opracowanie metodyki badań c) dobór, opracowanie narzędzi d) przeprowadzenie badań e) kodowanie w EXELU i opracowanie danych (tabele, wykresy) f) opis danych, porównanie z danymi innych autorów g) podsumowanie, sugestie dla praktyki refeleksje 2. przygotowanie projektu w formie Word i w PP, prezentacja w PP. |
Uwagi: |
różnica programowa - TPE - prof. E. Kulesza Zajęcia realizowane w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów niestacjonarnych za pośrednictwem poczty e-mail w domenie APS (od 22.03.2020) i platformy Teams (od 6.06.2020). 22.03.2020 - zadania: 1) Studenci poprawiają narzędzia do badań; 2) Zapoznają się ze sposobem kodowania danych w Exelu (notatki ze statystyki); 3) Przygotowują w Exelu: 1) arkusz z legendą i 2) arkusz do kodowania wyników. Prace przesyłają na maila: ekulesza@aps.edu.pl do 24 kwietnia 2020. Ad.: Nadesłane materiały zostały sprawdzone i odesłane z komentarzami. Zajęcia z 4 , 5 i 24 kwietnia 2020 przeniesiono na 6, 20 i 27 czerwca 2020, ponieważ w sytuacji izolacji domowej utrudnione jest badanie dzieci i nauczycieli. 6.06.2020 - zadania do realizacji: 1) dokończyć badania (o ile to możliwe) 2) zakodować dane w Exelu (w przypadku przeprowadzenia badań ilościowych) 3) uporządkować dane jakościowe w kategorie i dokonać wstępnego opisu. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.