Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Obserwacja w pracy terapeutycznej [10-5S-OPT] Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Obserwacja w pracy terapeutycznej [10-5S-OPT]
Zajęcia: Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Zn] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 4
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Danuta Al-Khamisy
Literatura:

Edward C. Wrag (2001), Co i jak obserwować w klasie? Żak, Warszawa

Chava Frankfort-Nachmias, David Nachmias: (2001). Metody badawcze w naukach społecznych. Poznań

Gruszczyk-Kolczyńska, E. Zielińska, E. Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej. Bliżej Przedszkola.

Al-Khamisy. D. Obserwacja dziecka w przedszkolu. (2005).

Karwowska-Struczyk M., Hajnicz W. (1998). Obserwacja w poznawaniu dziecka. Warszawa.

Zakres tematów:

Treść obserwacji, czas obserwacji, aktywność obserwatora, stopień standaryzacji zapisu

Co powinien wiedzieć nauczyciel przystępując do obserwacji; pytania w procesie obserwacji

Charakterystyka arkuszy obserwacji; celowość, planowość, selektywność, dokładność, braki i błędy w obserwacji

Systemy kategoryzowania, Przedmioty obserwacji, Przygotowanie i planowanie różnych rodzajów obserwacji. Ilościowe ujmowanie danych jakościowych

Obserwacja w diagnozie dziecka/ucznia, Wideo -0bserwacja

Konstruowanie projektu obserwacji do sytuacji, Analiza i interpretacja projektu obserwacji

Metody dydaktyczne:

metody

Pokaz, pomiar, problemowa, sytuacyjna

nakład pracy studenta:

Metody i kryteria oceniania:

sposoby pomiaru:

Projekt obserwacji i narzędzia

aktywność studenta, obecność

Obserwacja studenta

Godziny kontaktowe np. ćwiczenia 10

Przygotowanie się do zajęć, lektury 5

Inne formy; projekt obserwacji sytuacyjnej 10

Sumaryczna liczba punktów ECTS 1

Uwagi:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)