Obserwacja w pracy terapeutycznej [10-5S-OPT]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Obserwacja w pracy terapeutycznej [10-5S-OPT] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Zn]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 4 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Danuta Al-Khamisy |
Literatura: |
Edward C. Wrag (2001), Co i jak obserwować w klasie? Żak, Warszawa Chava Frankfort-Nachmias, David Nachmias: (2001). Metody badawcze w naukach społecznych. Poznań Gruszczyk-Kolczyńska, E. Zielińska, E. Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej. Bliżej Przedszkola. Al-Khamisy. D. Obserwacja dziecka w przedszkolu. (2005). Karwowska-Struczyk M., Hajnicz W. (1998). Obserwacja w poznawaniu dziecka. Warszawa. |
Zakres tematów: |
Treść obserwacji, czas obserwacji, aktywność obserwatora, stopień standaryzacji zapisu Co powinien wiedzieć nauczyciel przystępując do obserwacji; pytania w procesie obserwacji Charakterystyka arkuszy obserwacji; celowość, planowość, selektywność, dokładność, braki i błędy w obserwacji Systemy kategoryzowania, Przedmioty obserwacji, Przygotowanie i planowanie różnych rodzajów obserwacji. Ilościowe ujmowanie danych jakościowych Obserwacja w diagnozie dziecka/ucznia, Wideo -0bserwacja Konstruowanie projektu obserwacji do sytuacji, Analiza i interpretacja projektu obserwacji |
Metody dydaktyczne: |
metody Pokaz, pomiar, problemowa, sytuacyjna nakład pracy studenta: |
Metody i kryteria oceniania: |
sposoby pomiaru: Projekt obserwacji i narzędzia aktywność studenta, obecność Obserwacja studenta Godziny kontaktowe np. ćwiczenia 10 Przygotowanie się do zajęć, lektury 5 Inne formy; projekt obserwacji sytuacyjnej 10 Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
Uwagi: |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.