Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika przedszkolna [10-1S-PEP5] Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Pedagogika przedszkolna [10-1S-PEP5]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Ln] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 0
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Małgorzata Kierzkowska
Literatura:

Prezentacje przedstawione studentom na wykładach realizowanych w ubiegłym roku akademickim

Literatura obowiązkowa:

* D. Waloszek, Pedagogika przedszkolna

* E. Gruszczyk-Kolczyńska, O blaskach i cieniach zawodu nauczyciela przedszkola... Co zniszczyły decyzje polityczne z dorobku 170 lat wychowania przedszkolnego w Polsce [W:] H. Moroz (red.), Problemy doskonalenia systemu edukacyjnego w Polsce

* A. Klim - Klimaszewska, Pedagogika przedszkolna

* A. Klim - Klimaszewska, Witamy w przedszkolu. Wspomaganie procesu adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego

* Cz. Kupisiewicz, I. Wojnar (red.), Myśliciele o wychowaniu (t. I i II)

* E. Brudnik, A. Moszyńska, B. Owczarska, Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących

* Brzezińska, A. I., Bątkowski, M., Kaczmarska, D., Włodarczyk, A., Zamęcka, N. (2011). O roli zabawy w przygotowaniu dziecka do dorosłego życia. Wychowanie w Przedszkolu, 10, 5-13

* D. Klus-Stańska, M. Nowicka, Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej

* D. Waloszek, Nauczyciel i dziecko

Literatura online:

http://psychologia.amu.edu.pl/wp-uploads/2011-WYCHOWANIE-W-PRZEDSZKOLU-Rola-zabawy1.pdf

http://psychologia.amu.edu.pl/wp-uploads/2011-ŚWIAT-LAT-DZIECIĘCYCH-

Zabawa-czyli-co-i-po-co.pdf

http://www.czasdziecinstwa.com.pl/wp-content/uploads/2016/04/Anna-Florek-M-1-2016.pdf

http://psychologia.amu.edu.pl/wp-uploads/2012-EDUKACJA-Adaptacja-dziecka-3-l-do-przedszkola.pdf

Zakres tematów:

1. Status i przedmiot pedagogiki przedszkolnej - podstawowe informacje.

2. Historia wychowania przedszkolnego na terenach Polski. Myśl pedagogiczna, na podstawie której kształtowały się koncepcje wychowania przedszkolnego w Polsce i na świecie.

3. Adaptacja dziecka do przedszkola, istota i uwarunkowania.

4. Zabawa jako atrybut dzieciństwa. Różnica pomiędzy zabawą a grą i zadaniem. Rola dorosłego w zabawach dziecięcych.

5. Zasady organizacji przestrzeni edukacyjnej dla dzieci przedszkolnych. Specyficzne formy organizacyjne i zalecane metody dydaktyczne realizowane we wczesnej edukacji.

Metody dydaktyczne:

Metody pracy: kontakt ze studentami będzie odbywał się drogą mailową za pośrednictwem poczty w domenie aps.edu.pl

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin pisemny

Uwagi:

warunek

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)