Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe magisterskie - 2 [PC-2F-MR2] Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Seminarium, grupa nr 24

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe magisterskie - 2 [PC-2F-MR2]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Ln] (zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 24 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 8
Limit miejsc: 12
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Jolanta Wiśniewska
Literatura:

Literatura:

Angrosino M., Badania etnograficzne i obserwacyjne, tłum. M. Brzozowska-Brywczyńska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010;

Ablewicz K., Hermeneutyczno-fenomenologiczna perspektywa badań w pedagogice, Wydawnictwo UJ, Kraków 1994;

Babbie E., Podstawy badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013;

Charmaz K., Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej, tłum. K. Konecki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009;

Flick U., Projektowanie badania jakościowego, tłum. P. Tomanek, PWN, Warszawa 2011;

Frankfort-Nachmias Ch., Metody badawcze w naukach społecznych, Wydawnictwo Zysk i

S-ka, Poznań 2001;

Gibbs G., Analizowanie danych jakościowych, tłum. M. Brzozowska-Brywczyńska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011;

Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2002;

Krajewska A., Statystyka dla pedagogów. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Trans Humana, Białystok 2001;

Kvale S., Prowadzenie wywiadów, przeł. A. Dziuban, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013;

Lalak, D., Życie jako biografia. Podejście biograficzne w perspektywie pedagogicznej, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2010;

Miles M.B., Huberman A. M., Analiza danych jakościowych, przeł. S. Amsterdamski, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2004;

Pilch T., Bauman, T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2010;

Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008;

Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, tłum. J. Ostrowska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013;

Sztumski J., Wstęp do metodologii i technik badań społecznych, Śląsk Wydawnictwo Naukowe, Katowice 1995;

Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, WSiP, Warszawa1995;

Zakres tematów:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Etapy postępowania badawczego.

2. Podstawowe pojęcia metodologiczne: cel badań i przedmiot badań, problemy, hipotezy, zmienne, wskaźniki, metody, techniki i narzędzia badań.

3. Formułowanie zakresu problematyki badawczej oraz tematu badań.

4. Analiza, selekcja i kategoryzacja zagadnień teoretycznych i terminologii związanej z tematyką pracy. Opracowanie bibliografii z zastosowaniem standardów edytorskich.

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne: podające i aktywizujące (dyskusja, burza mózgów).

W okresie pandemii przyjęto tryb pracy zdalnej: poczta elektroniczna, telefon, aplikacja Teams.

Metody i kryteria oceniania:

Seminarium zostanie zaliczone na podstawie materiałów opracowanych przez studenta pod kierunkiem promotora.

Na zaliczenie semestru student powinien przedstawić założenia metodologiczne badań własnych (przedmiot badań, cel główny oraz cele szczegółowe, problem główny i problemy szczegółowe, metodę badawczą).

Uwagi:

grupa seminaryjna dla I ZU/PC - dr Jolanta Wiśniewska

Nauczyciel akademicki udostępnił studentom swój prywatny numer telefonu, prywatny adres mailowy, służbowy adres mailowy. Wszystkie zagadnienia dotyczące tematyki i realizacji zajęć będą na bieżąco wyjaśniane drogą telefoniczną lub elektroniczną.

Kontakt ze studentami będzie miał charakter indywidualny, tj. magistrant ma za zadanie przesyłać poszczególne elementy powstającej dysertacji na adres mailowy promotora. Po sprawdzeniu materiału, wprowadzeniu poprawek, sugestii, propozycji zmian i instruktażu jak tego dokonać- promotor wyśle tekst wraz z zaleceniami na adres mailowy magistranta.

Seminarium zostanie zaliczone na podstawie materiałów opracowanych przez studenta pod kierunkiem promotora.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)