Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium dyplomowe - 4 i złożenie pracy 10-PC-MR4
Semestr letni 2019/2020
Seminarium, grupa nr 19

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium dyplomowe - 4 i złożenie pracy 10-PC-MR4
Zajęcia Semestr letni 2019/2020 (2019L) (w trakcie)
Seminarium (SEM), grupa nr 19 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 1
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Jarosław Gara
Literatura:

Podstawowa literatura, określająca podstawy metodologiczne seminarium:

Konceptualizacje przedmiotu badań pedagogiki, red. K. Rubacha, Kraków 2008.

Marcous A., Filozofia nauki. Nowe wymiary, Toruń 2012.

Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 1985.

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001.

Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Warszawa 2008.

Literatura, określająca zakres merytoryczny, ma charakter zindywidualizowany

i odpowiada przedmiotowi badań poszczególnych prac dyplomowych.

Zakres tematów:

Tytuł seminarium: Współczesne konteksty i problemy społeczno-kulturowych procesów przystosowawczych i rozwojowych

Ogólne ramy teoretyczno-badawcze obszarów problemowych:

1. Wpływ współczesnych zjawisk, procesów i tendencji społeczno-kulturowych na rozwój i przystosowanie człowieka.

2. Stare i nowe problemy praktyki społeczno-kulturowej jako przesłanki wyzwań współczesnej teorii i praktyki edukacyjnej.

Sprofilowane indywidualnego obszary problemowe badań:

- Wpływ struktury socjometrycznej grupy rówieśniczej na motywacje szkolne uczniów klas I-III;

- Problem konsumpcji środków psychoaktywnych wśród uczniów klas V i VIII szkoły podstawowej;

- Wpływ dogoterapii na rozwój dzieci w wieku przedszkolnym w opinii rodziców;

- Znaczenie bajek w rozwoju emocjonalno-społecznym dzieci w wieku przedszkolnym w opinii nauczycieli;

- Preferowany styl wychowania rodzinnego a sposób adaptacji dzieci w przedszkolu;

- Specyficzne trudności funkcjonowania dzieci z autyzmem w opinii studentów pedagogiki;

- Rola baśni w rozwoju emocjonalnym dziecka w wieku przedszkolnym w opinii rodziców;

- Specyfika metod pracy z dziećmi jąkającymi się oraz warunki ich skuteczności;

- Wpływ techniki rysowania kredką na motorykę małą u dzieci w wieku przedszkolnym;

- Idea teatru ubogiego w świetle socjologicznej kategorii teatralizacji życia społecznego.

Metody dydaktyczne:

Wykorzystywane metody:

- Metody poszukujące (problemowa, sytuacyjna, burza mózgów);

- Metoda dyskusji (okrągłego stołu, punktowana, seminaryjna, referatu);

- Metoda eksponująca (pokaz).

Metody i kryteria oceniania:

Studenci powtarzający warunkowo seminarium zobowiązani są do regularnego konsultowania postępów w pisaniu pracy oraz bieżącego poddawania ocenie/weryfikacji formalnej i merytorycznej kolejnych partii pracy magisterskiej.

Uwagi:

gr seminaryjna prof. J. Gara (powtarzanie)

Inne formy :Edukacja na odległość

Realizacja konsultacji w ramach warunkowego powtarzania seminarium:

Grupa seminaryjna otrzymuje drogą mailową wszystkie bieżące informacje. Konsultacje i weryfikacja prac magisterskich odbywa za pośrednictwem korespondencji mailowej. Terminy, które obowiązują studentów przy składaniu pracy dyplomowej odpowiadają ogólnemu administracyjnemu terminarzowi, przewidzianemu dla seminarium dyplomowego w bieżącym roku akademickim.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.