Psychologia rozwojowa [PC-5F-PYR]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Psychologia rozwojowa [PC-5F-PYR] | ||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 2122 Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 3088/3089 Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 16 | ||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||
Prowadzący: | Maria Jankowska | ||||||||||||||
Literatura: |
Harwas-Napierała, B., Trempała, J.. (2000), Psychologia rozwoju człowieka . Charakterystyka okresów rozwojowych, Warszawa: PWN Kendall, P. C., (2012), Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji, Sopot: GWP. |
||||||||||||||
Zakres tematów: |
28.03. Czynniki rozwoju człowieka. Okres prenatalny Teratogeny. Zadanie dla studentów . Rozwój postawy ciała, lokomocji, chwytania i manipulacji niemowlęcia 2. Emocjonalny i społeczny rozwój wczesnego dzieciństwa 3 Rozwój poznawczy 4 Rola zabawy w udawanie Literatura . B. Harwas-Napierała. J. Trempała (2000). Psychologia rozwoju człowieka , t.2 18.04. Okres Wczesnego dzieciństwa Zadanie dla studentów . Rozwój postawy ciała, lokomocji, chwytania i manipulacji niemowlęcia 2. Emocjonalny i społeczny rozwój wczesnego dzieciństwa 3 Rozwój poznawczy 4 Rola zabawy w udawanie Literatura . B. Harwas-Napierała. J. Trempała (2000). Psychologia rozwoju człowieka , t.2 7.06.20. Okres średniego dzieciństwa (przedszkolny), Okres późnego dzieciństwa Zadanie dla studentów : Proszę na podstawie teorii rozwoju poznawczego J. Piageta opisać myślenie dziecka w wieku średniego i późnego dzieciństwa wskazać na różnice w myśleniu między tymi okresami 20.06. Zaburzenia okresu dzieciństwa. Charakterystyka okresu dorastania Opracować krótko tematy z pozycji Kendalla, lub innych źródeł następujące zagadnienia 1. Lęk u dzieci 2. Depresja u dzieci 3. ADHD 4. Zaburzenia uczenia się 21.06. Okres dorosłości (wczesna, średnia i późna dorosłość) 27. 06. Podsumowanie rozwoju człowieka Sprawdzian wiadomości |
||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
prezentacje. podana literatura |
||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
ocena prac studentów |
||||||||||||||
Uwagi: |
gr. ćwiczeniowa I ZM/PC 3 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.