Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia rozwojowa [PC-5F-PYR] Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Psychologia rozwojowa [PC-5F-PYR]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Ln] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 2122
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 3088/3089
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Maria Jankowska
Literatura:

Harwas-Napierała, B., Trempała, J.. (2000), Psychologia rozwoju człowieka . Charakterystyka okresów rozwojowych, Warszawa: PWN

Kendall, P. C., (2012), Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji, Sopot: GWP.

Zakres tematów:

28.03. Czynniki rozwoju człowieka.

Okres prenatalny

Teratogeny.

Zadanie dla studentów

. Rozwój postawy ciała, lokomocji, chwytania i manipulacji niemowlęcia

2. Emocjonalny i społeczny rozwój wczesnego dzieciństwa

3 Rozwój poznawczy

4 Rola zabawy w udawanie

Literatura . B. Harwas-Napierała. J. Trempała (2000). Psychologia rozwoju człowieka , t.2

18.04. Okres Wczesnego dzieciństwa

Zadanie dla studentów

. Rozwój postawy ciała, lokomocji, chwytania i manipulacji niemowlęcia

2. Emocjonalny i społeczny rozwój wczesnego dzieciństwa

3 Rozwój poznawczy

4 Rola zabawy w udawanie

Literatura . B. Harwas-Napierała. J. Trempała (2000). Psychologia rozwoju człowieka , t.2

7.06.20.

Okres średniego dzieciństwa (przedszkolny), Okres późnego dzieciństwa

Zadanie dla studentów :

Proszę na podstawie teorii rozwoju poznawczego J. Piageta opisać myślenie dziecka w wieku średniego i późnego dzieciństwa wskazać na różnice w myśleniu między tymi okresami

20.06.

Zaburzenia okresu dzieciństwa. Charakterystyka okresu dorastania

Opracować krótko tematy z pozycji Kendalla, lub innych źródeł następujące zagadnienia

1. Lęk u dzieci

2. Depresja u dzieci

3. ADHD

4. Zaburzenia uczenia się

21.06.

Okres dorosłości (wczesna, średnia i późna dorosłość)

27. 06.

Podsumowanie rozwoju człowieka

Sprawdzian wiadomości

Metody dydaktyczne:

prezentacje.

podana literatura

Metody i kryteria oceniania:

ocena prac studentów

Uwagi:

gr. ćwiczeniowa I ZM/PC 3

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)