Metodyka wspomagania rozwoju poznawczego w grupach integracyjnych [PC-2S-MWG]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Metodyka wspomagania rozwoju poznawczego w grupach integracyjnych [PC-2S-MWG] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 1203 Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
sala 2122 Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 28 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Oksana Pietraszek | ||||||||||||
Literatura: |
ektura obowiązkowa Falkowski, A., Maruszewski, T., Nęcka, E. (2008). Procesy poznawcze (s. 339-511). W: J. Strelau, D. Doliński (red.). Psychologia. Podręcznik akademicki. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (wybrane fragmenty) Sternberg, R. J. (2003). Jak nauczyć dzieci myślenia. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (wybrane fragmenty) Schaffer, R. (2010). Psychologia rozwojowa. Podstawowe pojęcia. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. (wybrane fragmenty) Smith, D. D. (2008). Pedagogika specjalna. Podręcznik akademicki. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe. (wybrane fragmenty) D.Al-Khamisy Zabawa dydaktyczna w przedszkolu materiał przesłany online wykład z dnia 21.03 przesłany online na usos Lektura uzupełniająca Bell, S., Harkness, S. (2006). Storyline – Promoting Language Across the Curriculum. UK: UKLA. Dobry Start. Układam, opowiadam. Historyjki obrazkowe. Warszawa: PWN. Dziamska, D. (2005). Edukacja przez ruch. Warszawa: WSiP. Dziedziewicz, D., Karwowska, E., Gajda, A. (2010). Do góry nogami. Pomysłowy świat dwulatka i trzylatka. Gdańsk: Harmonia. Frostig, M., Horne, D. (2007). Wzory i obrazki. Program rozwijający percepcję wzrokową. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych. Gruszczyk-Kolczyńska, E., Zielińska, E. (2004). Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się. Warszawa: WSiP. Helm, J. H., Katz, L. G. (2003). Mali badacze. Metoda projektu w edukacji elementarnej. Warszawa: CODN. Płóciennik, E., Dobrakowska, A. (2009). Zabawy z wyobraźnią. Łódź: Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Sikorska, I. (2010). Trening koncentracji. Jak rozwijać uwagę i pamięć dziecka. Kraków: Wydawnictwo Edukacyjne. Uszyńska-Jarmoc, J. (2005). Podróże-Skarby-Przygoda. Białystok: Tran |
||||||||||||
Zakres tematów: |
TREŚCI PROGRAMOWE - Rozwój poznawczy dziecka w normie intelektualnej i z niepełnosprawnością intelektualną oraz z innymi niepełnosprawnościami - Podstawowe informacje z zakresu psychologii poznawczej dotyczące spostrzegania, tworzenia wyobrażeń i wyobraźni, pamięci i uczenia się, uwagi, myślenia, rozumowania i rozwiązywania problemów, języka i twórczości - Teoria umysłu - Znaczenie zabawy w rozwoju dziecka - Metody wspomagające koncentrację uwagi - Metody pomagające w ćwiczeniu pamięci oraz metody ułatwiające zapamiętywanie (mnemotechniki) i porządkowanie informacji - Metody, pomagające rozwijać poprawne, logiczne myślenie dzieci i umiejętności językowe - Metody wspomagające rozwijanie twórczego myślenia i wyobraźni dzieci - Metody wspierające rozwój teorii umysłu 2020-04-05 - Rozwój poznawczy dziecka w normie intelektualnej i z niepełnosprawnością intelektualną oraz z innymi niepełnosprawnościami - Podstawowe informacje z zakresu psychologii poznawczej dotyczące spostrzegania, tworzenia wyobrażeń i wyobraźni, pamięci i uczenia się, uwagi, myślenia, rozumowania i rozwiązywania problemów, języka i twórczości - Teoria umysłu zdalna realizacja ćwiczeń- udostępnienie autorskich prezentacji i materiałów 2020-04-26- Znaczenie zabawy w rozwoju dziecka - Metody wspomagające koncentrację uwagi zdalna realizacja ćwiczeń- udostępnienie autorskich prezentacji i materiałów 2020-05-24-ćwiczenia na platformie w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów na temat: Metody pomagające w ćwiczeniu pamięci oraz metody ułatwiające zapamiętywanie (mnemotechniki) i porządkowanie informacji 2020-06-20- ćwiczenia na platformie w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów na temat: Metody, pomagające rozwijać poprawne, logiczne myślenie dzieci i umiejętności językowe 2020-06-27- ćwiczenia na platformie w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów na temat: Metody wspomagające rozwijanie twórczego myślenia i wyobraźni dzieci - Metody wspierające rozwój teorii umysłu |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
ćwiczenia prowadzone on-line i przesyłanie materiałów na platformie McTeams |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
ćwiczenia, indywidualne prezentacje Na czas edukacji on-line prowadzenie pracy i monitorowanie wykonywania zadań przez studentów na platformie Teams. Konsultacje indywidualne w godzinach dyżuru na platformie Teams. |
||||||||||||
Uwagi: |
gr. ćwiczeniowa I ZU/PC-EIWw2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.