Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka wspomagania rozwoju poznawczego w grupach integracyjnych [PC-2S-MWG] Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka wspomagania rozwoju poznawczego w grupach integracyjnych [PC-2S-MWG]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Ln] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 1203
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
sala 2122
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 28
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Oksana Pietraszek
Literatura:

ektura obowiązkowa

Falkowski, A., Maruszewski, T., Nęcka, E. (2008). Procesy poznawcze (s. 339-511). W: J. Strelau, D. Doliński (red.). Psychologia. Podręcznik akademicki. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (wybrane fragmenty)

Sternberg, R. J. (2003). Jak nauczyć dzieci myślenia. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (wybrane fragmenty)

Schaffer, R. (2010). Psychologia rozwojowa. Podstawowe pojęcia. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. (wybrane fragmenty)

Smith, D. D. (2008). Pedagogika specjalna. Podręcznik akademicki. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe. (wybrane fragmenty)

D.Al-Khamisy Zabawa dydaktyczna w przedszkolu materiał przesłany online

wykład z dnia 21.03 przesłany online na usos

Lektura uzupełniająca

Bell, S., Harkness, S. (2006). Storyline – Promoting Language Across the Curriculum. UK: UKLA.

Dobry Start. Układam, opowiadam. Historyjki obrazkowe. Warszawa: PWN.

Dziamska, D. (2005). Edukacja przez ruch. Warszawa: WSiP.

Dziedziewicz, D., Karwowska, E., Gajda, A. (2010). Do góry nogami. Pomysłowy świat dwulatka i trzylatka. Gdańsk: Harmonia.

Frostig, M., Horne, D. (2007). Wzory i obrazki. Program rozwijający percepcję wzrokową. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych.

Gruszczyk-Kolczyńska, E., Zielińska, E. (2004). Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się. Warszawa: WSiP.

Helm, J. H., Katz, L. G. (2003). Mali badacze. Metoda projektu w edukacji elementarnej. Warszawa: CODN.

Płóciennik, E., Dobrakowska, A. (2009). Zabawy z wyobraźnią. Łódź: Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi.

Sikorska, I. (2010). Trening koncentracji. Jak rozwijać uwagę i pamięć dziecka. Kraków: Wydawnictwo Edukacyjne.

Uszyńska-Jarmoc, J. (2005). Podróże-Skarby-Przygoda. Białystok: Tran

Zakres tematów:

TREŚCI PROGRAMOWE

- Rozwój poznawczy dziecka w normie intelektualnej i z niepełnosprawnością intelektualną oraz z innymi niepełnosprawnościami

- Podstawowe informacje z zakresu psychologii poznawczej dotyczące spostrzegania, tworzenia wyobrażeń i wyobraźni, pamięci i uczenia się, uwagi, myślenia, rozumowania i rozwiązywania problemów, języka i twórczości

- Teoria umysłu

- Znaczenie zabawy w rozwoju dziecka

- Metody wspomagające koncentrację uwagi

- Metody pomagające w ćwiczeniu pamięci oraz metody ułatwiające zapamiętywanie (mnemotechniki) i porządkowanie informacji

- Metody, pomagające rozwijać poprawne, logiczne myślenie dzieci i umiejętności językowe

- Metody wspomagające rozwijanie twórczego myślenia i wyobraźni dzieci

- Metody wspierające rozwój teorii umysłu

2020-04-05 - Rozwój poznawczy dziecka w normie intelektualnej i z niepełnosprawnością intelektualną oraz z innymi niepełnosprawnościami

- Podstawowe informacje z zakresu psychologii poznawczej dotyczące spostrzegania, tworzenia wyobrażeń i wyobraźni, pamięci i uczenia się, uwagi, myślenia, rozumowania i rozwiązywania problemów, języka i twórczości

- Teoria umysłu

zdalna realizacja ćwiczeń- udostępnienie autorskich prezentacji i materiałów

2020-04-26- Znaczenie zabawy w rozwoju dziecka

- Metody wspomagające koncentrację uwagi

zdalna realizacja ćwiczeń- udostępnienie autorskich prezentacji i materiałów

2020-05-24-ćwiczenia na platformie w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów na temat: Metody pomagające w ćwiczeniu pamięci oraz metody ułatwiające zapamiętywanie (mnemotechniki) i porządkowanie informacji

2020-06-20- ćwiczenia na platformie w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów na temat: Metody, pomagające rozwijać poprawne, logiczne myślenie dzieci i umiejętności językowe

2020-06-27- ćwiczenia na platformie w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów na temat: Metody wspomagające rozwijanie twórczego myślenia i wyobraźni dzieci

- Metody wspierające rozwój teorii umysłu

Metody dydaktyczne:

ćwiczenia prowadzone on-line i przesyłanie materiałów na platformie McTeams

Metody i kryteria oceniania:

ćwiczenia, indywidualne prezentacje

Na czas edukacji on-line prowadzenie pracy i monitorowanie wykonywania zadań przez studentów na platformie Teams.

Konsultacje indywidualne w godzinach dyżuru na platformie Teams.

Uwagi:

gr. ćwiczeniowa I ZU/PC-EIWw2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)