Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Programy wychowawcze w edukacji włączającej [PC-2S-PWW] Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Programy wychowawcze w edukacji włączającej [PC-2S-PWW]
Zajęcia: Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Zn] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 1104/1105
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
sala 3093/3094
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 28
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Oksana Pietraszek
Literatura:

Lektura obowiązkowa

Falkowski, A., Maruszewski, T., Nęcka, E. (2008). Procesy poznawcze (s. 339-511). W: J. Strelau, D. Doliński (red.). Psychologia. Podręcznik akademicki. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (wybrane fragmenty)

Sternberg, R. J. (2003). Jak nauczyć dzieci myślenia. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (wybrane fragmenty)

Schaffer, R. (2010). Psychologia rozwojowa. Podstawowe pojęcia. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. (wybrane fragmenty)

Smith, D. D. (2008). Pedagogika specjalna. Podręcznik akademicki. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe. (wybrane fragmenty)

D.Al-Khamisy Zabawa dydaktyczna w przedszkolu materiał przesłany online

wykład z dnia 21.03 przesłany online na usos

Lektura uzupełniająca

Bell, S., Harkness, S. (2006). Storyline – Promoting Language Across the Curriculum. UK: UKLA.

Dobry Start. Układam, opowiadam. Historyjki obrazkowe. Warszawa: PWN.

Dziamska, D. (2005). Edukacja przez ruch. Warszawa: WSiP.

Dziedziewicz, D., Karwowska, E., Gajda, A. (2010). Do góry nogami. Pomysłowy świat dwulatka i trzylatka. Gdańsk: Harmonia.

Frostig, M., Horne, D. (2007). Wzory i obrazki. Program rozwijający percepcję wzrokową. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych.

Gruszczyk-Kolczyńska, E., Zielińska, E. (2004). Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się. Warszawa: WSiP.

Helm, J. H., Katz, L. G. (2003). Mali badacze. Metoda projektu w edukacji elementarnej. Warszawa: CODN.

Płóciennik, E., Dobrakowska, A. (2009). Zabawy z wyobraźnią. Łódź: Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi.

Sikorska, I. (2010). Trening koncentracji. Jak rozwijać uwagę i pamięć dziecka. Kraków: Wydawnictwo Edukacyjne.

Uszyńska-Jarmoc, J. (2005). Podróże-Skarby-Przygoda. Białystok: Trans-Humana.

Zakres tematów:

Wykład:

1. Rozwój społeczny i emocjonalny dziecka – rozwój poszczególnych umiejętności (2h)

2. Badania dotyczące rozwoju społecznego i emocjonalnego dziecka (2h)

3. Pojęcia kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej – teorie dotyczące wymienionych pojęć (2h)

4. Rola interakcji dzieci i współpracy rówieśniczej w rozwoju dziecka (2h)

5. Znaczenie przyjaźni w rozwoju społecznym dziecka – badania dotyczące tej tematyki (2h)

6. Rola nauczyciela w rozwijaniu umiejętności społecznych dzieci (2h)

7. Postawy rodziców a umiejętności społeczne dzieci (2h)

8. Skuteczność programów i ich ewaluacja (1h)

Ćwiczenia:

1. Możliwości rozwoju umiejętności społecznych u dzieci z niepełnosprawnością (2h)

2. Teoretyczne podstawy programów wychowawczych (2h)

3. Zasady tworzenia programów wychowawczych (1h)

4. Programy rozwijające kompetencje społeczne dzieci – przykłady z praktyki polskiej i zagranicznej (10h)

Metody dydaktyczne:

ćwiczenia praca w grupach, samodzielna (grupowa) prezentacja programu, dyskusja, metody aktywizujące (przykładowe ćwiczenia dla grupy), samodzielna praca studenta na podstawie zadań i problemów wysłanych online.

ćwiczenia, indywidualne prezentacje

Na czas edukacji on-line prowadzenie pracy i monitorowanie wykonywania zadań przez studentów na platformie Teams.

Konsultacje indywidualne w godzinach dyżuru na platformie Teams.

Metody i kryteria oceniania:

Forma zaliczenia przedmiotu:

Egzamin na platformie Teams

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

Pytania egzaminacyjne

Prezentacja programu na zajęciach (zespoły 2-3 osobowe)

Wypowiedzi na zajęciach

Wystąpienia w czasie zajęć

Wypowiedzi w czasie dyskusji grupowej

wykonanie zadań przesłanych online

Uwagi:

gr. ćwiczeniowa I ZU/PC - EIWw2

Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia): 10h+15h

kontakt na platformie McTeams lum meil. dkhamisy@aps.edu.pl oraz roksana.kotormus@wp.pl

Nakład pracy studenta:

Przygotowanie do zajęć, lektury: 20h

Przygotowanie do egzaminu: 20h

Przygotowanie prezentacji: 20h

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)