Programy wychowawcze w edukacji włączającej [PC-2S-PWW]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Programy wychowawcze w edukacji włączającej [PC-2S-PWW] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Zn]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 1104/1105 Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
sala 3093/3094 Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 28 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Oksana Pietraszek | ||||||||||||
Literatura: |
Lektura obowiązkowa Falkowski, A., Maruszewski, T., Nęcka, E. (2008). Procesy poznawcze (s. 339-511). W: J. Strelau, D. Doliński (red.). Psychologia. Podręcznik akademicki. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (wybrane fragmenty) Sternberg, R. J. (2003). Jak nauczyć dzieci myślenia. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (wybrane fragmenty) Schaffer, R. (2010). Psychologia rozwojowa. Podstawowe pojęcia. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. (wybrane fragmenty) Smith, D. D. (2008). Pedagogika specjalna. Podręcznik akademicki. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe. (wybrane fragmenty) D.Al-Khamisy Zabawa dydaktyczna w przedszkolu materiał przesłany online wykład z dnia 21.03 przesłany online na usos Lektura uzupełniająca Bell, S., Harkness, S. (2006). Storyline – Promoting Language Across the Curriculum. UK: UKLA. Dobry Start. Układam, opowiadam. Historyjki obrazkowe. Warszawa: PWN. Dziamska, D. (2005). Edukacja przez ruch. Warszawa: WSiP. Dziedziewicz, D., Karwowska, E., Gajda, A. (2010). Do góry nogami. Pomysłowy świat dwulatka i trzylatka. Gdańsk: Harmonia. Frostig, M., Horne, D. (2007). Wzory i obrazki. Program rozwijający percepcję wzrokową. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych. Gruszczyk-Kolczyńska, E., Zielińska, E. (2004). Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się. Warszawa: WSiP. Helm, J. H., Katz, L. G. (2003). Mali badacze. Metoda projektu w edukacji elementarnej. Warszawa: CODN. Płóciennik, E., Dobrakowska, A. (2009). Zabawy z wyobraźnią. Łódź: Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Sikorska, I. (2010). Trening koncentracji. Jak rozwijać uwagę i pamięć dziecka. Kraków: Wydawnictwo Edukacyjne. Uszyńska-Jarmoc, J. (2005). Podróże-Skarby-Przygoda. Białystok: Trans-Humana. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Wykład: 1. Rozwój społeczny i emocjonalny dziecka – rozwój poszczególnych umiejętności (2h) 2. Badania dotyczące rozwoju społecznego i emocjonalnego dziecka (2h) 3. Pojęcia kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej – teorie dotyczące wymienionych pojęć (2h) 4. Rola interakcji dzieci i współpracy rówieśniczej w rozwoju dziecka (2h) 5. Znaczenie przyjaźni w rozwoju społecznym dziecka – badania dotyczące tej tematyki (2h) 6. Rola nauczyciela w rozwijaniu umiejętności społecznych dzieci (2h) 7. Postawy rodziców a umiejętności społeczne dzieci (2h) 8. Skuteczność programów i ich ewaluacja (1h) Ćwiczenia: 1. Możliwości rozwoju umiejętności społecznych u dzieci z niepełnosprawnością (2h) 2. Teoretyczne podstawy programów wychowawczych (2h) 3. Zasady tworzenia programów wychowawczych (1h) 4. Programy rozwijające kompetencje społeczne dzieci – przykłady z praktyki polskiej i zagranicznej (10h) |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
ćwiczenia praca w grupach, samodzielna (grupowa) prezentacja programu, dyskusja, metody aktywizujące (przykładowe ćwiczenia dla grupy), samodzielna praca studenta na podstawie zadań i problemów wysłanych online. ćwiczenia, indywidualne prezentacje Na czas edukacji on-line prowadzenie pracy i monitorowanie wykonywania zadań przez studentów na platformie Teams. Konsultacje indywidualne w godzinach dyżuru na platformie Teams. |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Forma zaliczenia przedmiotu: Egzamin na platformie Teams Sposób pomiaru efektów kształcenia: Pytania egzaminacyjne Prezentacja programu na zajęciach (zespoły 2-3 osobowe) Wypowiedzi na zajęciach Wystąpienia w czasie zajęć Wypowiedzi w czasie dyskusji grupowej wykonanie zadań przesłanych online |
||||||||||||
Uwagi: |
gr. ćwiczeniowa I ZU/PC - EIWw2 Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia): 10h+15h kontakt na platformie McTeams lum meil. dkhamisy@aps.edu.pl oraz roksana.kotormus@wp.pl Nakład pracy studenta: Przygotowanie do zajęć, lektury: 20h Przygotowanie do egzaminu: 20h Przygotowanie prezentacji: 20h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.