Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Etyka zawodu pedagoga specjalnego [PC-2F-EZS] Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 11

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Etyka zawodu pedagoga specjalnego [PC-2F-EZS]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Ln] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 11 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
sala 3526/3527
Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 3634
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 24
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Mateusz Kucz
Literatura:

Wybrane fragmenty z:

1. S. Dziamski, Kultura i etyka życia społeczno-zawodowego, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2005.

2. J. Hołówka, Etyka w działaniu, Prószyński i S-ka, Warszawa 2001.

3. J. Homplewicz, Etyka pedagogiczna, Wyd. WSP, Rzeszów 1996.

4. Kodeks Etyczny Nauczyciela, Kodeks Etyki Nauczycielskiej, Kodeks Etyczno-Zawodowy Psychologa, Kodeks Etyki Zawodu Kuratora

Sądowego, Kodeks Etyki Pracownika Socjalnego, Kodeks Etyki Pracownika Szkoły

5. L. Kołakowski, Etyka bez kodeksu, w: Kultura i fetysze, PWN, Warszawa 2000.

6. I. Lazari-Pawłowska, Etyki zawodowe jako role społeczne, [w:] Etyka zawodowa, pod red. A. Sarapaty, Książka i Wiedza, 1971

7. I. Lazari-Pawłowska, Warunkowe i bezwarunkowe obowiązywanie norm moralnych, w: O wartościach, normach i problemach

moralnych, PWN, Warszawa 1994.

8. Ph. Meirieu, Moralne wybory nauczycieli: etyka i pedagogika, Warszawa 2003.

9. M. Ossowska, Wzór demokraty, Instytut Wydawniczy Daimonion, Lublin 1992.

10. Po co etyka pedagogom?, praca zbiorowa, red. W. Sawczuk, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2007.

11. A. Przyłuska-Fiszer, Niepełnosprawność jako przedmiot refleksji bioetycznej, Wydawnictwo Fall, Kraków 2013.

12. P. Singer, Przewodnik po etyce, Książka i Wiedza, Warszawa 1998.

13. M. Środa, Argumenty za i przeciw etyce zawodowej, w: Etyka nr 27, 1994.

14. D. Zając, Etyka zawodu nauczycieli, Wyd. UKW, Bydgoszcz 2011.

15. M. Toeplitz-Winiewska, Cechy zawodu zaufania publicznego, [w:] Etyka zawodu psychologa, red. J. Brzeziński i inni, Warszawa 2008,

s. 83-86.

16. Konwencja Praw Osób Niepełnosprawnych

17. Karta Praw Osób Niepełnosprawnych

18. Konstytucja RP

Zakres tematów:

1. Specyfika etyk zawodowych; Etyka zawodowa a deontologia zawodu. Wstęp do zajęć.

2. Wizerunek pedagoga specjalnego; cnoty zawodowe; hierarchia wartości w zawodzie zaufania publicznego.

3. Etyki kodeksowe. Poglądy zwolenników i przeciwników kodeksów etyk zawodowych.

4. Wzór osobowy; sylwetka pedagoga specjalnego; rola i odpowiedzialność społeczna.

5. Współczesne dylematy etyczne pedagoga specjalnego.

Metody dydaktyczne:

Analiza przypadków, dyskusja, praca z tekstem.

Stały kontakt z grupą drogą mailową. Teksty do zajęć również będą wysyłana studentom drogą mailową.

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność podczas zajęć - udział w dyskusji albo aktywność pisemna - eseje dotyczące poruszanych na zajęciach tematów. W warunkach pracy zdalnej - aktywność na stronie Kialo-edu.com, eseje wysyłane drogą mailową, uzupełnianie ankiet internetowych sprawdzających znajomość tekstów (microsoft.forms)

Warunki zaliczenia:

Maja Państwo prawo do jednej nieobecności (w warunkach zdalnych niezaliczenie jednej ankiety lub jedna nieobecność na zajęciach na Zoomie).

W przypadku większej ilości nieobecności konieczne będzie napisanie dodatkowej pracy pisemnej.

Muszą Państwo ubierać 5 plusów na 3, 6 na 3,5, 7 na 4, 8 na 4+, 9 na 5. Plusy mogliby Państwo zdobywać w trakcie zajęć online, przez pisanie esejów lub udział w dyskusji na platformie Kialo.

Za jedne zajęcia można zdobyć 2 plusy. Aktywnośc i eseje oceniane są w skali 0-2 plusy. W debacie na Kialo dwa posty złożone z minimum dwóch zdań to jeden plus. 4 posty =2 plusy.

Uwagi:

GR. ĆWICZENIOWA I ZU/PC - LOGo

od 25.03 zajęcia w formie mieszanej 1 spotkanie online, 4 zajęcia zaliczane przez ankiety i platformę Kialo.

Zajęcia 04.04 odbyły się przez przesłanie materiałów, sprawdzenie jego przyswojenia ankietami i zdobywanie plusów przez studentów.

Zajęcia 25.04 odbyły się na platformie Zoom o 13.30.

Zajęcia 26.04 odbędą się przez przesłanie materiałów, sprawdzenie jego przyswojenia ankietami i zdobywanie plusów przez studentów.

Zajęcia 23.05 odbędą się przez przesłanie materiałów, sprawdzenie jego przyswojenia ankietami i zdobywanie plusów przez studentów.

Zajęcia 21.06 odbędą się przez spotkanie on-line.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)