Pedagogika przedszkolna [PW-5F-PPR]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Pedagogika przedszkolna [PW-5F-PPR] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 3235 Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 19 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Emilia Gogacz | ||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa: Studenci w czasie edukacji na odległość korzystają ze zbiorów biblioteki APS – IBUK libra – książki elektroniczne. Literatura, która nie jest dostępna w zbiorach elektronicznych i w zbiorach własnych Studentów, a jest niezbędna do podjęcia pracy zdalnej zostanie przesłana w formie elektronicznej (skany): Cieszyńska, J. i Korendo, M. (2014). Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia. Kraków: Wydawnictwo edukacyjne Florek, A (2010). Dziecko w grupie. Wychowanie przedszkolne w grupie integracyjnej zróżnicowanej wiekowo. Warszawa: Wydawnictwo Pedagog Gruszczyk – Kolczyńska, E. (red.). (2014). Starsze przedszkolaki. Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu. Kraków: Bliżej przedszkola Gruszczyk – Kolczyńska, E. (2019). Wspomaganie rozwoju i wychowanie małych dzieci. Podręcznik dla rodziców, opiekunów w żłobkach i nauczycieli w przedszkolach. Kraków: Bliżej przedszkola Skarbek, K. i Wrońska, I. (2013). Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym Literatura w wersji elektronicznej: Karbowniczek J., Kwaśniewska M., Surma B., (2011) Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką, Akademia Igniatianum, Wydawnictwo WAM, Kraków. https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/sites/wydawnictwo/files/publikacje_pdf/podstawy_pedagogiki_przedszkolnej.pdf Literatura uzupełniająca: Brazelton., T., B., Sparrow, J. (2013).Rozwój dziecka. Od 0 do 6 lat. Sopot: GWP. Cieszyńska, J.,Korenko M. (2014). Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia. Kraków: Wydawnictwo edukacyjne Schaffer H., R. (2005). Psychologia dziecka: Warszawa: Wydawnictwo PWN. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Kontakt ze studentami będzie odbywał się drogą mailową za pośrednictwem poczty w domenie aps.edu.pl Mail Wykładowcy: egogacz@aps.edu.pl SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA - ocena prezentacji multimedialnej przygotowanej w małych podgrupach, - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć, - przygotowanie wypowiedzi pisemnej na wskazany temat podczas edukacji zdalnej Studenci w ramach zajęć opracowują zagadnienia (w formie prezentacji). Listę zagadnień wraz z literaturą podstawową i terminem realizacji Studenci uzyskali na początku semestru. Wobec zaleceń Rektora Uczelni do podjęcia edukacji na odległość Studenci opracowane zagadnienia przesyłają na adres mailowy Wykładowcy, Starosty grupy i całej grupy ćwiczeniowej z zachowaniem domeny aps.edu.pl Wykładowca po zapoznaniu się z prezentacjami podkreśla i rozszerza najważniejsze elementy zawarte w prezentacjach - istotne z punktu widzenia realizowanego tematu. Podaje wskazania metodyczne do pracy z dzieckiem (w formie rozszerzonego komentarza do prezentacji lub dodatkowego dokumentu word). W razie potrzeby Wykładowca przesyła: dodatkową literaturę, prezentację, materiał filmowy i ćwiczenia do pracy własnej. Zakres tematyczny ćwiczeń 1.Wychowanie przedszkolne we współczesnym systemie oświaty 2. Rozwój psychoruchowy dziecka – wybrane zagadnienia 3. Proces uczenia się dzieci 4. Organizacja procesu uczenia się starszych przedszkolaków 5. Organizacja procesu uczenia się w przedszkolach rodzinkowych |
||||||||||||
Uwagi: |
Dodatkowe zadania do wykonania w ramach realizowanych bloków tematycznych zostaną przesłane grupie drogą mailową Metody kształcenia: dyskusja dydaktyczna, ćwiczenia, praca w zespołach, metody aktywizujące Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: 15 h ćwiczenia Przygotowanie studenta do zajęć, lektura: 15 godzin Przygotowanie prezentacji: 20 godzin Sumaryczna liczba punktów ćwiczenia ECTS – 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.