Diagnoza i terapia dziecka z trudnościami w opanowaniu umiejętności językowych [PE-2S-DIP]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Diagnoza i terapia dziecka z trudnościami w opanowaniu umiejętności językowych [PE-2S-DIP] | ||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 1207 Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
sala 1205 Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres? |
||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 27 | ||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||
Prowadzący: | Barbara Pietrzak | ||||||||||
Literatura: |
Materiały w formie PDF , prezentacje multimedialne , skrypty, dostępne publikacje mulimedialne , książki , artykuły przesyłane przez wykładowcę . Linki do filmów i nagrań. |
||||||||||
Zakres tematów: |
1. Diagnoza i terapia - pojęcia podstawowe . Przyczyny trudności w pisaniu i czytaniu . 2.Zaburzenia percepcji słuchowej , wzrokowej , motoryki dziecka a jego problemy z nabywaniem umiejętności pisania. mowa - komunikacja a problemy językowe dziecka. Zaburzenia artykulacyjne a problemy z pisaniem. Wady słuchu i ich wpływ na błędy w pisaniu i mówieniu. 3. Terapia. Wskazówki do pracy z dzieckiem. Przykładowe scenariusze, zabawy wspierające rozwój umiejętności szkolnych. 4 . Ocena umiejętności pisania i czytania ucznia. 5. Pomoce dydaktyczne . |
||||||||||
Metody dydaktyczne: |
prezentacja multimedialna , literatura do samodzielnego studiowania , uczestnictwo w dyskusji za pomocą dostępnych komunikatorów np. Messenger, Skype Konsultacje telefoniczne z wykładowcą kontakt za pomocą skrzynek elektronicznych ( grupowe/ uczelniane/ prywatne ) |
||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie prac zaliczeniowych przez studentów ( prace cząstkowe / prezentacje końcowe) : poprawne merytorycznie, przemyślane - refleksyjne. Terminowość przesyłanych prac. Aktywność komunikacyjna z wykładowcą / grupą . |
||||||||||
Uwagi: |
GR. ĆWICZENIOWA I ZU/PE - PEK1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.