Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza i terapia dziecka z trudnościami w opanowaniu umiejętności językowych [PE-2S-DIP] Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Diagnoza i terapia dziecka z trudnościami w opanowaniu umiejętności językowych [PE-2S-DIP]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Ln] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 1207
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
sala 1205
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 27
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Barbara Pietrzak
Literatura:

Materiały w formie PDF , prezentacje multimedialne , skrypty, dostępne publikacje mulimedialne , książki , artykuły przesyłane przez wykładowcę .

Linki do filmów i nagrań.

Zakres tematów:

1. Diagnoza i terapia - pojęcia podstawowe . Przyczyny trudności w pisaniu i czytaniu .

2.Zaburzenia percepcji słuchowej , wzrokowej , motoryki dziecka a jego problemy z nabywaniem umiejętności pisania. mowa - komunikacja a problemy językowe dziecka. Zaburzenia artykulacyjne a problemy z pisaniem. Wady słuchu i ich wpływ na błędy w pisaniu i mówieniu.

3. Terapia. Wskazówki do pracy z dzieckiem. Przykładowe scenariusze, zabawy wspierające rozwój umiejętności szkolnych.

4 . Ocena umiejętności pisania i czytania ucznia.

5. Pomoce dydaktyczne .

Metody dydaktyczne:

prezentacja multimedialna ,

literatura do samodzielnego studiowania ,

uczestnictwo w dyskusji za pomocą dostępnych komunikatorów np. Messenger, Skype

Konsultacje telefoniczne z wykładowcą

kontakt za pomocą skrzynek elektronicznych ( grupowe/ uczelniane/ prywatne )

Metody i kryteria oceniania:

Przygotowanie prac zaliczeniowych przez studentów ( prace cząstkowe / prezentacje końcowe) : poprawne merytorycznie, przemyślane - refleksyjne.

Terminowość przesyłanych prac.

Aktywność komunikacyjna z wykładowcą / grupą .

Uwagi:

GR. ĆWICZENIOWA I ZU/PE - PEK1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)