Projekt badawczy specjalnościowy - 2 [PE-2F-PB2]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 5
Przedmiot: | Projekt badawczy specjalnościowy - 2 [PE-2F-PB2] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Ln]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 1207 Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
sala 1207 Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 25 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Jolanta Wiśniewska | ||||||||||||
Literatura: |
Literatura: Angrosino M., Badania etnograficzne i obserwacyjne, tłum. M. Brzozowska-Brywczyńska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010; Ablewicz K., Hermeneutyczno-fenomenologiczna perspektywa badań w pedagogice, Wydawnictwo UJ, Kraków 1994; Babbie E., Podstawy badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013; Charmaz K., Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej, tłum. K. Konecki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009; Flick U., Projektowanie badania jakościowego, tłum. P. Tomanek, PWN, Warszawa 2011; Frankfort-Nachmias Ch., Metody badawcze w naukach społecznych, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2001; Gibbs G., Analizowanie danych jakościowych, tłum. M. Brzozowska-Brywczyńska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011; Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2002; Krajewska A., Statystyka dla pedagogów. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Trans Humana, Białystok 2001; Kvale S., Prowadzenie wywiadów, przeł. A. Dziuban, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013; Lalak, D., Życie jako biografia. Podejście biograficzne w perspektywie pedagogicznej, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2010; Miles M.B., Huberman A. M., Analiza danych jakościowych, przeł. S. Amsterdamski, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2004; Pilch T., Bauman, T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2010; Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008; Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, tłum. J. Ostrowska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013; Sztumski J., Wstęp do metodologii i technik badań społecznych, Śląsk Wydawnictwo Naukowe, Katowice 1995; Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, WSiP, Warszawa1995; |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Podanie zakresu problematyki badawczej do wyboru studentów. Opracowanie procedury badawczej projektu specjalnościowego:cele i problemy badawcze, kryteria doboru grupy badawczej, wybór metod, technik i narzędzi badawczych. Przygotowanie narzędzi badawczych. Przeprowadzenie badań. Analiza statystyczna i opisowa wyników badań. Sformułowanie wniosków do zrealizowanych badań. Opracowanie i prezentacja projektu badawczego. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia on-line Rozmowa przez e-maile Korespondencja indywidualna i grupowa |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia on-line Ocena projektu badawczego i raportu z badań |
||||||||||||
Uwagi: |
gr. ćwiczeniowa I ZU/PE - PZL 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.