Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Teoria wychowania PE-2F-TWY
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 2

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Teoria wychowania PE-2F-TWY
Zajęcia Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 (2019Ln) (w trakcie)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca:
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
sala 1107/1108
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 1207
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań:
2020-04-25 15:45 : 18:10 sala 1107/1108
Budynek dydaktyczny - główny A
2020-05-16 13:15 : 15:40 sala 1207
Budynek dydaktyczny - główny A
2020-06-21 10:30 : 12:55 sala 1206
Budynek dydaktyczny - główny A
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 30
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Agnieszka Zamarian
Literatura:

22 marca 2020:

J. Górniewicz, Teoria wychowania, Olsztyn 2008, s. 5-72 (skan tekstu przesłany usos-mailem)

Zakres tematów:

Podstawowe pojęcia i dyscyplinarna charakterystyka teorii wychowania (prezentacja do tematu przesłana usos-mailem)

Zagadnienia do przemyślenia:

1. Teoretyczne i praktyczne konsekwencje rozgraniczenia wiedzy pedagogicznej na teorię kształcenia i teorię wychowania;

2. Szkoła jako miejsce "światłego" wychowania (działań prospektywnych) czy prostej socjalizacji (działań doraźnych);

3. Konsekwencje nadmiernego przymusu (wychowanie urabiające) i nadmiernej swobody (wychowanie wyzwalające) w wychowaniu.

4. Współczesna szkoła jako miejsce doświadczania przez nauczycieli i uczniów własnej podmiotowej działalności - teoria a praktyka.

5. Szkoła jako miejsce samorealizacji nauczycieli i uczniów - teoria a praktyka.

Metody dydaktyczne:

Krytyczna literatura tekstów źródłowych (podanych każdorazowo do tematu) w kontekście wskazanych zagadnień i prezentacji.

Uwagi:

gr. ćwiczeniowa I ZU/PE - PEK 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.