Historia kształcenia specjalnego [PC-5F-HKS]
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 8
Przedmiot: | Historia kształcenia specjalnego [PC-5F-HKS] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 8 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 24 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Iwona Czarnecka | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura: Książki i artykuły dostępne w pdf: Błęszyński J., Baczała D., Binnebesel J. (red.), Historyczne dyskursy nad pedagogiką specjalną - w ujęciu pedagogicznym. Łódź 2008. Kulbaka J., Z historii niepełnosprawności (XVI-XIX w.), "Biuletyn historii wychowania", 2018, nr 38. Kulbaka J., Kształcenie specjalne w dwudziestoleciu międzywojennym w Polsce. Twórczynie pedagogiki specjalnej. "Forum Pedagogiczne", 2019, nr 1. Biblioteki cyfrowe: https://www.sbc.org.pl/dlibra https://www.wbc.poznan.pl/dlibra http://mbc.cyfrowemazowsze.pl/dlibra |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Opis treści programowych: - Początki opieki i kształcenia dzieci niepełnosprawnych - materiały wysłane 20.04.2020, zadanie wykonane do 26.04.2020. - Historia kształcenia dzieci i młodzieży niesłyszącej - materiały wysłane 27.04.2020, zadanie wykonane do 04.05.2020. - Historia kształcenia dzieci i młodzieży niewidomej - materiały wysłane 04.05.2020, zadanie wykonane do 10.05.2020. - Historia kształcenia dzieci i młodzieży umysłowo upośledzonej - materiały wysłane 11.05.2020, zadanie wykonane do 17.05.2020. - Historia kształcenia dzieci i młodzieży moralnie zaniedbanej - materiały wysłane 18.05.2020, zadanie wykonane do 24.05.2020. - Historia kształcenia dzieci i młodzieży wybitnie zdolnej - materiały wysłane 25.05.2020, zadanie wykonane do 31.05.2020. - Historia kształcenia dzieci i młodzieży - przewlekle chorej i kalekiej materiały wysłane 01.06.2020. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Opis metod kształcenia: Raz w tygodniu będą przesyłane drogą mailową (na pocztę APS) prezentacje wraz z komentarzem, skany tekstu do przeczytania, zadanie podsumowujące dany temat oraz zadanie do wykonania, które po zrobieniu trzeba będzie odesłać. Zadania i harmonogram ich realizacji będą również co tydzień umieszczane w aplikacji MS Teams w zakładce Zadania. Materiały umieszczane będą w zakładce Pliki. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: Zaliczenie przedmiotu odbędzie się na podstawie odesłanych przez studentów i zaakceptowanych przez prowadzącego zadań, krótkiego referatu dotyczącego wybranej osoby działającej na rzecz dzieci niepełnosprawnych oraz testu, przygotowanego na podstawie przesyłanych materiałów, który będzie przygotowany w formie elektronicznej. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
Materiały nr 1 przesłane 21.04.2020, wypełnione zadania odesłane do 27.04 Materiały nr 2 przesłane 28.04.2020, wypełnione zadania odesłane do 05.05 Materiały nr 3 przesłane 05.05.2020, wypełnione zadania odesłane do 11.05 Materiały nr 4 przesłane 12.05.2020, wypełnione zadania odesłane do 18.05 Materiały nr 5 przesłane 18.05.2020, wypełnione zadania odesłane do 24.05 Materiały nr 6 przesłane 25.05.2020, wypełnione zadania odesłane do 31.05 Materiały nr 7 przesłane 01.06.2020 Zadanie nr 6 odesłane do 03.06. Zajęcia prowadzone asynchronicznie. Studentom co tydzień poprzez pocztę uczelnianą są wysyłane prezentacje i komentarze do nich. Informacje o realizacji zajęć oraz instrukcje pracy w formie opisu tekstowego zostały rozesłane studentom poprzez pocztę uczelnianą. Materiały i zdania są także umieszczane w aplikacji MS Teams. Forma zaliczenia - test w formie elektronicznej 08.06.2020 w godz. 10.00-10.30. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.