Psychospołeczne aspekty niepełnosprawności [AK-0F-PAN]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Wykład,
grupa nr 2
Przedmiot: | Psychospołeczne aspekty niepełnosprawności [AK-0F-PAN] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Ln]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 1115/1116 Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 40 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Bernadeta Szczupał | ||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Chrzanowska, I. (2018). Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności. Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls". Kowalik, S. (2018). Stosowana psychologia rehabilitacji. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe Scholar Zasępa, E. (2017). Niepełnosprawność intelektualna. Procesy poznawcze. Kraków, Oficyna Wyd. Impuls. Literatura uzupełniająca: Obuchowska, I. (red.). (2008). Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. Warszawa: Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne S.A. Skibska J. (red.) (2014). Wspieranie rozwoju małego dziecka. Kraków, Wydawnictwo Naukowe ATH. Zaorska, M. (2015). Niepełnosprawność sprzężona: wybrane zagadnienia teorii i praktyki pedagogicznej. Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. Zasępa, E. (red.) (2013). Doświadczanie choroby i niepełnosprawności. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe APS. Zeidler, W. (red.) (2007). Niepełnosprawność. Wybrane problemy psychologiczne i ortopedagogiczne. Gdańsk, GWP |
||||||||||||
Zakres tematów: |
-19.04. Funkcjonowanie osób niewidomych, słabowidzących; osób niesłyszących, słabosłyszących i głuchoniewidomych; wykład na platformie Teams, przekazanie wykładów na platformie E-learning, przesłanie prezentacji oraz materiałów w formie pdf do samodzielnego opracowania: - Chrzanowska, I. (2018). Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności.(s.166-240), Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls" - Skibska J. (red.) (2014). Wspieranie rozwoju małego dziecka. (s.183-201), Kraków, Wydawnictwo Naukowe ATH. --------------------------------- -10.05.Funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością intelektualną, osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu-wykład na platformie Teams, przekazanie wykładów na platformie E-learning, przesłanie prezentacji, materiałów do samodzielnego opracowania w formie pdf - Aksamit D. (2019), Kobiety - matki o macierzyństwie. Socjopedagogiczne studium narracji matek dorosłych osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną (s. 13-58), Warszawa: Wydawnictwo APS. - Chrzanowska, I. (2018). Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności.(s.240-284), Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls" ------------------------------------------------ - 17.05.Proces rehabilitacji kompleksowej.Zagadnienia andragogiki specjalnej i gerontologii specjalnej- wykład na platformie Teams, przekazanie wykładów na platformie E-learning, przesłanie prezentacji oraz materiałów do samodzielnego opracowania w formie pdf: Chrzanowska, I. (2017). Gerontologia (geragogika) specjalna - obszar koniecznych badań i refleksji pedagogiki specjalnej: wybrane zagadnienia. "Interdyscyplinarne konteksty pedagogiki specjalnej", 17, s. 117-141. - Wojtasiak E. (2012). Rehabilitacja procesem kompleksowego przystosowania osób z niepełnosprawnością do życia społeczno-zawodowego. W: E. Wojtasiak, M. Wolan-Nowakowska (red.), Poradnictwo zawodowe w rehabilitacji osób niepełnosprawnych (s. 15–29). Warszawa: Wydawnictwo APS. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody kształcenia: wykład konwencjonalny, wykorzystanie technik audiowizualnych (prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy, film), klasyczna metoda problemowa (praca z tekstem i innymi najnowszymi źródłami informacji), przekazanie materiałów, wykładów i zadań na platformie E-learning, wykłady online za pomocą platformy Teams |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie w formie pisemnej (pytania testu jednokrotnego wyboru i pytania otwarte) formularz testowy zostanie udostępniony poprzez aplikację Forms APS w dniu 07.06. o godz. 10.30. |
||||||||||||
Uwagi: |
GR. WYKŁADOWA I ZZ/PE Studentom udostępnione zostaną prezentacje multimedialne wraz ze skanami materiałów, materiały zamieszczone na platformie E-learning http://web.aps.edu.pl/4ses/servlet/MainServlet (logowanie poprzez USOS) oraz będą przeprowadzane wykłady online za pomocą Teams (link został przesłany grupie przez USOSmail); możliwe będą również konsultacje za pomocą narzędzi elektronicznych (email bszczupal@aps.edu.pl) oraz na platformie Teams |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.