Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Problemy dziecka i rodziny - studia przypadku - konwersatorium w języku angielskim [IP-2F-PRS] Semestr letni 2019/2020
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Problemy dziecka i rodziny - studia przypadku - konwersatorium w języku angielskim [IP-2F-PRS]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2019L] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 13:30 - 16:05
sala 3412
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Anna Odrowąż-Coates
Literatura:

Obligatory

Odrowąż-Coates, Vucic (2017). The Infant, Early Childhood Development and Child Rights: Re-awakening Opportunities for Social Pedagogy, Pedagogika Społeczna (Social Pedagogy) 2: 35- 58.

Odrowaz-Coates (2018). Non-western childhood through a post-colonial

perspective… In: U Markowska-Manista (ed.). The Contemporary Problems of

Children and Youth in Multicultural Societies. 46-57.

OECD indicators

UNESCO 2030 goals

Optional

Odrowaz-Coates (2019). Intergenerational Transgressions in Re-living War and the Uncertainty of Displacement: A Privilege or a Curse for the Third Generation. Kultura i Edukacja (Culture and Education) 2 (124), 55-70.

Zakres tematów:

Ochrona dziecka, studia przypadku

Using a British documentary television series about social workers and their role in the child protection, filmed in the social welfare department in Bristol we will follow 3 case studies mapped out as potential safeguarding cases. The documentary shows the underlying issues and the ways the family and the child are supported by the social welfare and social support system in the UK.

Metody dydaktyczne:

online distant-learning, flipped classroom, sef-reflection, peer tutoring

15 godzinny kurs zw. ze studiami przypadku został przygotowany tak, aby umożliwić jego przeprowadzenie na odległość i ograniczyć Państwa dojazdy.

Wiąże się to z tym, że oczekiwana jest większa samodzielność słuchaczy kursu.

Na przykład w klasie, w bezpośrednim kontakcie, każdy fragment programów jest na bieżąco komentowany, tłumaczony jest kontekst oraz trudne do usłyszenia, zrozumienia słowa.

Przy oglądaniu tych programów indywidualnie/samodzielnie, zrozumienie wymagać będzie więcej czasu z powodu trudnego akcentu regionalnego większości osób wypowiadających się w programie oraz z powodu słownictwa zw. z użyciem slangu oraz z użyciem żargonu zawodowego.

Niemniej, przekaz wizualny jest dość czytelny i pomaga w zrozumieniu kontekstu.

Macie Państwo też możliwość cofania kilkukrotnego, powracania do interesujących lub trudnych miejsc oraz poszukiwania słówek na bieżąco chociażby w google translate.

W razie niepokonalnych trudności proponuję o kontakt mailowy lub zorganizowanie video conference, przez FB messanger, skype lub zoom. Przed spotkaniem online proszę określić którego filmu dotyczy zapytanie oraz których dokładnie minut sekund wypowiedzi.

Np. Film nr 2, zakres czasowy: 1:31-1:54, 12:30-13:30

ZADANIA do filmów:

Do każdego z 3 filmów są konkretne sformułowane poniżej zadania, których komplet proszę opracować i przygotować w postaci pojedynczego pliku tekstowego WORD o nazwie Państwa 'imię i nazwisko'.

ESEJ ZALICZENIOWY:

Ponadto na zaliczenie potrzebny jest 2-4 stronnicowy esej poświęcony prawdziwemu lub fikcyjnemu przypadkowi dziecka, w którego sytuacji konieczna jest interwencja. Esej również proszę opatrzyć imieniem i nazwiskiem z dopiskiem esej.

[W ocenie przesłanych prac nie będzie brana pod uwagę gramatyka, zadania zw. z refleksją nad obejrzanymi przypadkami można potraktować hasłowo lub opisowo w zależności od preferencji i możliwości].

Termin nadesłania prac kursowych: 30.04.2020

Dokładny opis zadań i kursu:

15 hours of the course will be delivered as a long-distance learning course.

Case studies:

Using a British documentary television series about social workers and their role in the child protection, filmed in the social welfare department in Bristol we will follow 3 case studies mapped out as potential safeguarding cases. The documentary shows the underlying issues and the ways the family and the child are supported by the social welfare and social support system in the UK.

Reporter: Lesley Sharp, narrates the series, which was shown to the general public on BBC 2 in 2012, following some tragic incidents of child deaths, where social welfare officers and social workers were accused of being too lenient and not doing enough to help. I feel that the program is to show how hard the work is and that the families get all the chances possible to change and to address the issues before a decision of fostering is reached and before the child is placed in alternative care. It reveals the difficult emotions and the positive outcomes that are expected if a child gets better developmental placement with a 'healthy' family (an environment to flourish).

[Please note that:

The series deals with 'difficult' families that put the child at risk not with 'difficult' children that display challenging/dangerous behaviour. This is a separate issue.]

TO Watch

1. Protecting our children 01

https://www.dailymotion.com/video/x15pc3t

2. Protecting our children 02

https://www.dailymotion.com/video/x15qqow

3. Protecting our children 03

https://www.dailymotion.com/video/x15quxl

****

TASKS after each film (tasks for reflection)

Film no 1.

Identify the areas of concern.

Why is Toby acting aggressively?

How do you feel about his case?

What is similar to Poland and what is different regarding tools, resources and procedures available to social workers?

Films no 2 and 3

What would you do differently as a parent (mother/father)?

What would you do differently as a social worker?

Is an Involvement of extended family possible/ desirable?

What is similar to Poland and what is different regarding tools, resources and procedures available to social workers?

****

Additionally please write a short essay in English.

(aim at 2-4 pages plus references [literature or other sources])

Describe a fictional or real case study of a child in need and describe the intervention and how could/ or have done the system support/ed the child.

In the Polish context of children's safety and full well-being:

• Describe parental responsibility (and its limits)

• Describe teacher's responsibility (and its limits)

• Describe social worker's responsibility (and its limits)

• Describe medical professional responsibility (and its limits)

• Describe neighbours' responsibility (and its limits)

• Describe what other third parties should take responsibility (and its limits) regarding child's welfare

A collection of completed tasks is required to successfully complete the course, together with the short essay.

Please send them in a single file WORD document.

[Grammar will not be taken into account when grading your work.]

[The document title should be your name and surname.]

As for the essay please send the essay with your name and surname and a word 'essay'.

Deadline - 30.04.2020

Metody i kryteria oceniania:

Prace pisemne x4 :

3 x short reflection on case studies

1 x final paper - essay

Uwagi:

Zajęcia w formule Blended Learning. Cotygodniowe synchroniczne spotkania w aplikacji zoom. Wykonywanie mikro zadań z tygodnia na tydzień, w celu uzyskania komentarza zwrotnego, tj. feedback-u.

Dzień dobry, dziękuję za dotychczasowe spotkania na zoom, oraz za nadsyłanie cotygodniowych zadań w terminie. Jeśli ktoś nie dostaje odpowiedzi zwrotnej z moimi uwagami na bieżąco, to proszę się przypomnieć.

Na prace zaliczeniowe (esej, plakat lub prezentacja) oraz cotygodniowe zadania (komentarz do filmów z 3 case studies) czekam do 30 kwietnia. Dziś i za tydzień ostatnie dwa zoomy, te ostatnie to już konsultacyjne w sprawie ostatecznej pracy zaliczeniowej: o 15.00-16.00.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)