Wprowadzenie do wiedzy o kulturze [PE-3S-WWK]
Semestr letni 2019/2020
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Wprowadzenie do wiedzy o kulturze [PE-3S-WWK] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 14 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Sylwia Jaronowska |
Literatura: |
OGŁOSZENIE W ZWIĄZKU Z DECYZJĄ O ZAWIESZENIU ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH PROPONUJĘ PAŃSTWU MAILOWĄ I/LUB TELEFONICZNĄ DROGĘ KONTAKTOWANIA SIĘ ZE MNĄ W GODZINACH PRZEWIDZIANYCH NA NASZ WYKŁAD I CZAS MOICH DYŻURÓW. W ŚRODY MOŻNA KONTAKTOWAĆ SIĘ ZE MNĄ W GODZINACH: 14.30 -16.30, A W CZWARTKI W GODZINACH: 11.40 -14.15 TELEFONICZNIE POD NUMEREM TELEFONU 662-312-134, MAILOWO ZA POŚREDNICTWEM POCZTY ELEKTRONICZNEJ W DOMENIE APS POD ADRESEM: syjar@aps.edu.pl. Zapraszam Państwa także do testowania możliwości kontaktowania się ze mną za pośrednictwem aplikacji MS Teams. ANALOGICZNIE DO DNIA 12.03.2020, W KAŻDYM DNIU POPRZEDZAJĄCYM WYKŁAD OTRZYMAJĄ PAŃSTWO NA ADRES MAILOWY GRUPY: animacja.aps2020@gmail.com MATERIAŁY POTRZEBNE DO GŁĘBSZEJ INFILTRACJI ZAGADNIEŃ ZWIĄZANYCH Z TEMATEM. |
Zakres tematów: |
INFORMACJA O UAKTUALNIENIU TREŚCI PROGRAMOWYCH W ZWIĄZKU Z WYMOGIEM REALIZACJI ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH W FORMIE ZDALNEJ WPROWADZAM ZMIANĘ DO TREŚCI PROGRAMOWYCH PRZEDMIOTU "WPROWADZENIE DO WIEDZY O KULTURZE". TYTUŁEM ZMIANY PRZENOSZĘ DO KATEGORII "TEMATÓW UZUPEŁNIAJĄCYCH" DWA TEMATY: 1. NIUANSE PROCESÓW ASYMILACJI NOWYCH DZIEŁ DO SYSTEMU KULTUROWEGO. FENOMEN EDA WOODA 2. TRANSGRESJA JAKO ZJAWISKO W KULTURZE. PRZEKRACZANIE GRANIC NA POLU KREOWANIA ZJAWISK KULTUROWYCH - AWANGARDA SURREALISTYCZNA I EKSPRESJONISTYCZNA W MIEJSCE TEMATÓW PRZENIESIONYCH DO KATEGORII "UZUPEŁNIAJĄCYCH" PROPONUJĘ DWA NOWE TEMATY: 1. CZŁOWIEK W KONFRONTACJI Z PROBLEMEM ŚMIERCI I PRZEMIJANIA - KONSTATACJE PEDAGOGICZNE (źródła: • Zamarian A., Dojrzała recepcja fenomenu śmierci jako wyzwanie pedagogiczne, w: Człowiek w sytuacji granicznej. Filozoficzne, kulturowe i historyczne wymiary refleksji i jej implikacje pedagogiczne, S. Jaronowska (red.), ITE-PIB, Radom 2015; • Nieduziak E., Literackie dzienniki umierania jako forma oswajania ze śmiercią. Rola biblioterapii i pisania twórczego w pracy nad problemem umierania i śmierci, w: Człowiek w sytuacji granicznej. Filozoficzne, kulturowe i historyczne wymiary refleksji i jej implikacje pedagogiczne, S. Jaronowska (red.), ITE-PIB, Radom 2015) 2. SYTUACJE GRANICZNE W SKALI MAKRO- I MIKRO- INDYWIDUALNYCH DOŚWIADCZEŃ. PEDAGOGICZNE IMPLIKACJE PROBLEMATYKI (źródła: • Olechowska A., Uczeń w sytuacji granicznej – perspektywa nauczyciela, w: Sytuacje graniczne w biegu ludzkiego życia, I. Wiśniewska (red.), ITE-PIB, Radom 2015; • Buk-Cegiełka M., Cierpienie dzieci w wieku wczesnoszkolnym inspiracją do pracy wychowawczo-dydaktycznej nauczycieli, w: Sytuacje graniczne w biegu ludzkiego życia, I. Wiśniewska (red.), ITE-PIB, Radom 2015; • S. Jaronowska, 20 lat po ludobójstwie. Rwanda w konfrontacji z doświadczeniem minionej wojny, w: Człowiek w sytuacji granicznej. Filozoficzne, kulturowe i historyczne wymiary refleksji i jej implikacje pedagogiczne, w: S. Jaronowska (red.), ITE-PIB, Radom 2015. |
Metody dydaktyczne: |
- Udostępnianie drogą materiałów do pracy własnej z wyszczególnieniem zadań pogłębiających rozumienie prezentowanych zagadnień (materiały przesyłane są na adres grupy: animacja.aps2020@gmail.com); - W związku z uruchomieniem aplikacji MS Teams, korzystając z tej aplikacji 12 kwietnia 2020 roku utworzyłam zespól "Wprowadzenie do wiedzy o kulturze. Materiały, spotkania on-line, konsultacje indywidualne", którego członkami są wszyscy Studenci uczestniczący w prowadzonych przeze mnie zajęciach z tego przedmiotu. W "Zespole" umieszczone zostały wszystkie materiały źródłowe z naszych wykładów zrealizowanych w formie on-line. Z każdym tygodniem ich zasób wzbogacany jest o treści kolejnych zrealizowanych wykładów. |
Metody i kryteria oceniania: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: Ocena zdobytej wiedzy i rozumienia treści przedmiotu dokonana zostanie na podstawie pracy pisemnej o charakterze problemowym, na wybrany temat związany z poruszaną problematyką, oraz odpowiedzi udzielonych na pytania zawarte w pisemnej pracy egzaminacyjnej. INFORMACJA O ZDALNYCH ELEMENTACH ZALICZENIA PRZEDMIOTU: W związku z wymogiem realizacji zajęć dydaktycznych w trybie on-line, przygotowane prace pisemne można do mnie przesyłać pocztą elektroniczną na adres: syjar@aps.edu.pl. EGZAMIN będzie miał charakter pisemnej pracy egzaminacyjnej złożonej z odpowiedzi na trzy otwarte pytania wybrane przez Studenta z listy obejmującej 15 zaproponowanych przeze mnie pytań o charakterze otwartym. Szczegóły pracy egzaminacyjnej (lista pytań, format pliku i numer czcionki w jakich powinna zostać zapisana treść pracy egzaminacyjnej, miejsce umieszczenia informacji koniecznych do identyfikacji autora pracy) zostaną podane Studentom w pliku dołączonym do materiałów wykładu z dnia 4 czerwca 2020 r. Ostateczny i nieprzekraczalny TERMIN NADSYŁANIA PRAC EGZAMINACYJNYCH na mój adres mailowy: syjar@aps.edu.pl upłynie z dniem 17 czerwca 2020 roku. |
Uwagi: |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.