Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wprowadzenie do wiedzy o kulturze [PE-3S-WWK] Semestr letni 2019/2020
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Wprowadzenie do wiedzy o kulturze [PE-3S-WWK]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2019L] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 11:40 - 13:15
sala 1205
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Sylwia Jaronowska
Literatura:

OGŁOSZENIE

W ZWIĄZKU Z DECYZJĄ O ZAWIESZENIU ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH PROPONUJĘ PAŃSTWU MAILOWĄ I/LUB TELEFONICZNĄ DROGĘ KONTAKTOWANIA SIĘ ZE MNĄ W GODZINACH PRZEWIDZIANYCH NA NASZ WYKŁAD I CZAS MOICH DYŻURÓW.

W ŚRODY MOŻNA KONTAKTOWAĆ SIĘ ZE MNĄ W GODZINACH: 14.30 -16.30, A W CZWARTKI W GODZINACH: 11.40 -14.15 TELEFONICZNIE POD NUMEREM TELEFONU 662-312-134, MAILOWO ZA POŚREDNICTWEM POCZTY ELEKTRONICZNEJ W DOMENIE APS POD ADRESEM: syjar@aps.edu.pl. Zapraszam Państwa także do testowania możliwości kontaktowania się ze mną za pośrednictwem aplikacji MS Teams.

ANALOGICZNIE DO DNIA 12.03.2020, W KAŻDYM DNIU POPRZEDZAJĄCYM WYKŁAD OTRZYMAJĄ PAŃSTWO NA ADRES MAILOWY GRUPY: animacja.aps2020@gmail.com MATERIAŁY POTRZEBNE DO GŁĘBSZEJ INFILTRACJI ZAGADNIEŃ ZWIĄZANYCH Z TEMATEM.

Zakres tematów:

INFORMACJA O UAKTUALNIENIU TREŚCI PROGRAMOWYCH

W ZWIĄZKU Z WYMOGIEM REALIZACJI ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH W FORMIE ZDALNEJ WPROWADZAM ZMIANĘ DO TREŚCI PROGRAMOWYCH PRZEDMIOTU "WPROWADZENIE DO WIEDZY O KULTURZE".

TYTUŁEM ZMIANY PRZENOSZĘ DO KATEGORII "TEMATÓW UZUPEŁNIAJĄCYCH" DWA TEMATY:

1. NIUANSE PROCESÓW ASYMILACJI NOWYCH DZIEŁ DO SYSTEMU KULTUROWEGO. FENOMEN EDA WOODA

2. TRANSGRESJA JAKO ZJAWISKO W KULTURZE. PRZEKRACZANIE GRANIC NA POLU KREOWANIA ZJAWISK KULTUROWYCH - AWANGARDA SURREALISTYCZNA I EKSPRESJONISTYCZNA

W MIEJSCE TEMATÓW PRZENIESIONYCH DO KATEGORII "UZUPEŁNIAJĄCYCH" PROPONUJĘ DWA NOWE TEMATY:

1. CZŁOWIEK W KONFRONTACJI Z PROBLEMEM ŚMIERCI I PRZEMIJANIA - KONSTATACJE PEDAGOGICZNE (źródła: • Zamarian A., Dojrzała recepcja fenomenu śmierci jako wyzwanie pedagogiczne, w: Człowiek w sytuacji granicznej. Filozoficzne, kulturowe i historyczne wymiary refleksji i jej implikacje pedagogiczne, S. Jaronowska (red.), ITE-PIB, Radom 2015; • Nieduziak E., Literackie dzienniki umierania jako forma oswajania ze śmiercią. Rola biblioterapii i pisania twórczego w pracy nad problemem umierania i śmierci, w: Człowiek w sytuacji granicznej. Filozoficzne, kulturowe i historyczne wymiary refleksji i jej implikacje pedagogiczne, S. Jaronowska (red.), ITE-PIB, Radom 2015)

2. SYTUACJE GRANICZNE W SKALI MAKRO- I MIKRO- INDYWIDUALNYCH DOŚWIADCZEŃ. PEDAGOGICZNE IMPLIKACJE PROBLEMATYKI (źródła: • Olechowska A., Uczeń w sytuacji granicznej – perspektywa nauczyciela, w: Sytuacje graniczne w biegu ludzkiego życia, I. Wiśniewska (red.), ITE-PIB, Radom 2015; • Buk-Cegiełka M., Cierpienie dzieci w wieku wczesnoszkolnym inspiracją do pracy wychowawczo-dydaktycznej nauczycieli, w: Sytuacje graniczne w biegu ludzkiego życia, I. Wiśniewska (red.), ITE-PIB, Radom 2015;

• S. Jaronowska, 20 lat po ludobójstwie. Rwanda w konfrontacji z doświadczeniem minionej wojny, w: Człowiek w sytuacji granicznej. Filozoficzne, kulturowe i historyczne wymiary refleksji i jej implikacje pedagogiczne, w: S. Jaronowska (red.), ITE-PIB, Radom 2015.

Metody dydaktyczne:

- Udostępnianie drogą materiałów do pracy własnej z wyszczególnieniem zadań pogłębiających rozumienie prezentowanych zagadnień (materiały przesyłane są na adres grupy: animacja.aps2020@gmail.com);

- W związku z uruchomieniem aplikacji MS Teams, korzystając z tej aplikacji 12 kwietnia 2020 roku utworzyłam zespól "Wprowadzenie do wiedzy o kulturze. Materiały, spotkania on-line, konsultacje indywidualne", którego członkami są wszyscy Studenci uczestniczący w prowadzonych przeze mnie zajęciach z tego przedmiotu. W "Zespole" umieszczone zostały wszystkie materiały źródłowe z naszych wykładów zrealizowanych w formie on-line. Z każdym tygodniem ich zasób wzbogacany jest o treści kolejnych zrealizowanych wykładów.

Metody i kryteria oceniania:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: Ocena zdobytej wiedzy i rozumienia treści przedmiotu dokonana zostanie na podstawie pracy pisemnej o charakterze problemowym, na wybrany temat związany z poruszaną problematyką, oraz odpowiedzi udzielonych na pytania zawarte w pisemnej pracy egzaminacyjnej.

INFORMACJA O ZDALNYCH ELEMENTACH ZALICZENIA PRZEDMIOTU:

W związku z wymogiem realizacji zajęć dydaktycznych w trybie on-line, przygotowane prace pisemne można do mnie przesyłać pocztą elektroniczną na adres: syjar@aps.edu.pl.

EGZAMIN będzie miał charakter pisemnej pracy egzaminacyjnej złożonej z odpowiedzi na trzy otwarte pytania wybrane przez Studenta z listy obejmującej 15 zaproponowanych przeze mnie pytań o charakterze otwartym.

Szczegóły pracy egzaminacyjnej (lista pytań, format pliku i numer czcionki w jakich powinna zostać zapisana treść pracy egzaminacyjnej, miejsce umieszczenia informacji koniecznych do identyfikacji autora pracy) zostaną podane Studentom w pliku dołączonym do materiałów wykładu z dnia 4 czerwca 2020 r.

Ostateczny i nieprzekraczalny TERMIN NADSYŁANIA PRAC EGZAMINACYJNYCH na mój adres mailowy: syjar@aps.edu.pl upłynie z dniem 17 czerwca 2020 roku.

Uwagi:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)