Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia rozwoju człowieka [PE-3F-PRC] Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Psychologia rozwoju człowieka [PE-3F-PRC]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2019L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 11:40 - 13:15
sala 2120/2121
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 25
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Maria Jankowska
Literatura:

Harwas-Napierała, B., Trempała, J. (2000) . Psychologia rozwoju człowieka. t.2. . Charakterystyka rozwoju człowieka, Warszawa: PWN.

Kendall, P.C. (2012). Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji. Sopot:GWP

Zakres tematów:

16.03. 2020

Okres niemowlęcy;

każda osoba jest proszona o przygotowanie na 2-3 strony następujących zagadnień, które odda po rozpoczęciu zajęć:

Literatura . B. Harwas-Napierała. J. Trempała (2000). Psychologia rozwoju człowieka , t.2 Charakterystyka okresów życia człowieka . s 47-66

1. Rozwój postawy ciała, lokomocji, chwytania i manipulacji

2. Emocjonalny i społeczny rozwój niemowlęcia

3 Rozwój poznawczy, percepcja

24.03. Okres poniemowlęcy

1. Jakie znaczenie dla rozwoju poznawczego dziecka ma powiązanie modalności percepcyjnych.

2. Jakie znaczenie dla rozwoju mają zabawy „w udawanie”

Literatura . B. Harwas-Napierała. J. Trempała (2000). Psychologia rozwoju człowieka , t.2 Charakterystyka okresów życia człowieka . s. 67-78

31.03. 20. Okres średniego dzieciństwa

Etapy rozwoju poznawczego w ujęciu J. Piageta

7.04. 2020

Temat PÓŹNE DZIECIŃSTWO – MŁODSZY WIEK SZKOLNY

literatura

B. Harwas-Napierała. J. Trempała (2000). Psychologia rozwoju człowieka , t.2 Charakterystyka okresów życia człowieka . s. 130-156

Rola Rodziny i nauczyciela w kształtowaniu osobowości dziecka

21. 04. Zaburzenia rozwoju dziecka

1. Lęk

2 Depresja

3.zaburzenia uczenia się

4 ADHD proszę uzupełnić samodzielnie ten temat jeśli w grupie nie ma przydzielonego tematu

28.04. 04.2020

Podsumowanie całego okresu dzieciństwa

1.Wczesne dzieciństwo

2. Średnie dzieciństwo

3. Późne dzieciństwo

5.05.20.

Opracowanie 3 zagadnień dotyczących okres dzieciństwa

12.05. Okres dorastania

Charakterystyka okresu dorastania

Problemy okresu dorastania

19. 05.20

Okres wczesnej dorosłości

Omów konflikt dotyczący okresu wczesnej dorosłości wyróżniony przez E. Eriksona

26.05. 2020

Okres średniej dorosłości

2.06.2020

Okres późnej dorosłości

9.06. 2020

podsumowanie okresu dorastania i dorosłości. Sprawdzian

Metody dydaktyczne:

prezentacja multimedialna

prace studentów

Metody i kryteria oceniania:

ocena prac studentów

Uwagi:

gr ćwiczeniowa I DZPE-EME

W trakcie zajęć on - line studenci na mailu otrzymują zagadnienia i pytania do opracowania

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)