Plener 2 tyg. (60 godz.) [EP-3F-PLE]
Semestr letni 2019/2020
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Plener 2 tyg. (60 godz.) [EP-3F-PLE] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 13 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Joanna Stasiak |
Literatura: |
Stopczyk S., Malarstwo polskie. Od realizmu do abstrakcjonizmu, KAW, Warszawa 1988, s.27-31. Ryszkiewicz A., Malarstwo polskie. Romantyzm. Historyzm. Realizm, Auriga WAiF, Warszawa 1989, s. 27-34. Bühler H.P., Polska Szkoła Monachijska. Józef Brandt Alfred Wierusz – Kowalski i inni: Amber, Warszawa 1998. Wielka encyklopedia malarstwa polskiego, Wydawnictwo Kluszczyński, Kraków |
Zakres tematów: |
Zadania projektowe mają odwoływać się zarówno do refleksji z zakresu historii sztuki, jak i pogłębionej próby warsztatowej związanej z walorowym postrzeganiem koloru, w szczególności w odniesieniu do palety szarości. Przełożenie koloru na walor, skala walorowa, budowanie kontrastów, szukanie tonów w kolorze mają stanowić podwaliny do lepszego umocowania pracy malarskiej i pogłębionej świadomości artystycznej. Tematy zajęć teoretycznych dla uczestników pleneru z Instytutu Edukacji Artystycznej (I rok I stopnia): Akademia Monachijska – prawda i legenda Polska Szkoła Monachijska Mnichowo – kolonia artystyczna Józef Brandt i Alfred Wierusz-Kowalski Nowe pokolenia w Monachium Sztuka kobiet – polskie artystki w Monachium Główne nurty tematyczne u polskich Monachijczyków Działalność hr. Korwina - Milewskiego Malarstwo pejzażowe |
Metody dydaktyczne: |
Dialog dydaktyczny, podczas którego następuje określenie własnego miejsca wobec otaczającej nas przestrzeni. Wyjście w plener wiąże się także z procesem poszukiwania i określania swojego miejsca w krajobrazie, szukaniem tak zwanego dobrego ujęcia lub kadru malarskiego, zachwytem nad naturą, odnajdowaniem swego rodzaju genius loci. |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na plenerze, codzienny udział w przeglądach i wykładach. Wykonanie 70 szkiców plenerowych i 10 dużych realizacji. |
Uwagi: |
gr warsztatowa I DZEP-ATM |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.