Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Plener 2 tyg. (60 godz.) [EP-3F-PLE] Semestr letni 2019/2020
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Plener 2 tyg. (60 godz.) [EP-3F-PLE]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2019L] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Joanna Stasiak
Literatura:

Stopczyk S., Malarstwo polskie. Od realizmu do abstrakcjonizmu, KAW, Warszawa 1988, s.27-31. 

Ryszkiewicz A., Malarstwo polskie. Romantyzm. Historyzm. Realizm, Auriga WAiF, Warszawa 1989, s. 27-34. 

Bühler H.P., Polska Szkoła Monachijska. Józef Brandt Alfred Wierusz – Kowalski i inni: Amber, Warszawa 1998. 

Wielka encyklopedia malarstwa polskiego, Wydawnictwo Kluszczyński, Kraków

Zakres tematów:

Zadania projektowe mają odwoływać się zarówno do refleksji z zakresu historii sztuki, jak  

i pogłębionej próby warsztatowej związanej z walorowym postrzeganiem koloru,  

w szczególności w odniesieniu do palety szarości. Przełożenie koloru na walor, skala walorowa, budowanie kontrastów, szukanie tonów w kolorze mają stanowić podwaliny do lepszego umocowania pracy malarskiej i pogłębionej świadomości artystycznej.

Tematy zajęć teoretycznych dla uczestników pleneru z Instytutu Edukacji Artystycznej (I rok I stopnia): 

Akademia Monachijska – prawda i legenda 

Polska Szkoła Monachijska 

Mnichowo – kolonia artystyczna 

Józef Brandt i Alfred Wierusz-Kowalski 

Nowe pokolenia w Monachium 

Sztuka kobiet – polskie artystki w Monachium 

Główne nurty tematyczne u polskich Monachijczyków  

Działalność hr. Korwina - Milewskiego 

Malarstwo pejzażowe 

Metody dydaktyczne:

Dialog dydaktyczny, podczas którego następuje określenie własnego miejsca wobec otaczającej nas przestrzeni. Wyjście w plener wiąże się także z procesem poszukiwania i określania swojego miejsca w krajobrazie, szukaniem tak zwanego dobrego ujęcia lub kadru malarskiego, zachwytem nad naturą, odnajdowaniem swego rodzaju genius loci. 

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na plenerze, codzienny udział w przeglądach i wykładach. Wykonanie 70 szkiców plenerowych i 10 dużych realizacji.

Uwagi:

gr warsztatowa I DZEP-ATM

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)