Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Historia sztuki - 1 [EP-3F-HSZ1] Semestr zimowy 2019/2020
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Historia sztuki - 1 [EP-3F-HSZ1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2019/2020 [2019Z] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 13:30 - 15:05
sala 6308
Budynek Instytutu Edukacji Artystycznej - Spiska 16 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 35
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Magdalena Janota-Bzowska
Literatura:

  Literatura obowiązkowa:

Białostocki J., (2004), Sztuka cenniejsza niż złoto. Opowieści o sztuce europejskiej naszej ery., PWN, Warszawa.

Gombrich E.H., (2009), O sztuce., Rebis.

Jastrzębowska E., (1988), Sztuka wczesnochrześcijańska, Warszawa.

Kębłowski J., (1987), Dzieje sztuki polskiej, Arkady, Warszawa.

Kłosińska J., (1975), Sztuka bizantyńska, Warszawa.

Rynck P.de, (2005), Jak czytać malarstwo, Wydawnictwo Universitas, Kraków.

Rzepińska M., (1986), Siedem wieków malarstwa europejskiego, Ossolineum, Wrocław.

Skubiszewski P., (2001), Sztuka Europy Łacińskiej od VI do IX w., Lublin.

Słownik terminologiczny sztuki pięknych, (1996), Warszawa.

Sztuka świata, Arkady, t.2-6.

Literatura uzupełniająca:

Architektura gotycka w Polsce, (1995), Mroczko T., Arszyński M., (red.), Warszawa.

Barlett R., (2002), Panorama średniowiecza, Warszawa.

Bernhard M.L., (1981), Sztuka grecka, Warszawa.

Chłędowski K., (1996), Rzym ludzie odrodzenia, Warszawa.

Chrzanowski T., (2009), Sztuka w Polsce Piastów i Jagiellonów. Zarys dziejów, Warszawa.

Duby G., (1986), Czasy katedr. Sztuka i społeczeństwo 980-1420, Warszawa.

Eco U., (1997), Sztuka i piękno w średniowieczu, Karków.

Genaille R., (1976), Sztuka flamandzka i belgijska, Warszawa.

Historia piękna, (2005), Eco, U., (red.), Poznań.

Huizinga J, (1992), Jesień średniowiecza, Warszawa.

Kębłowski J., (1983), Polska sztuka gotycka, Warszawa.

Kozakiewiczowa H., (1978), Renesans i manieryzm w Polsce, Warszawa.

Levey M., (1980), Dojrzały renesans, Warszawa.

Levey M., (1978), Wczesny renesans, Warszawa.

Lipińska J., (1982), Sztuka starożytnego Egiptu, Warszawa.

Makowiecka E., (2006), Sztuka grecka, Warszawa.

Michałowski K., (1986), Nie tylko piramidy, Sztuka dawnego Egiptu, Warszawa.

Mroczko T., (1988), Polska sztuka przedromańska i romańska, Warszawa.

Sztuka gotyku. Architektura. Rzeźba. Malarstwo, (2000), Toman R., (red.), Warszawa.

Sztuka romańska. Architektura. Rzeźba. Malarstwo, (2000), Toman R., (red.), Warszawa.

Watkin D., (2006), Historia architektury zachodniej, Warszawa.

Witruwiusz, (1999), O architekturze ksiąg dziesięć, przekł. K. Kumaniecki, Warszawa.

Zakres tematów:

1. Sztuka prehistoryczna.

Sztuka antyczna:

2. Sztuka starożytnego Egiptu.

3. Sztuka Mezopotamii.

4. Sztuka starożytnej Grecji okresu archaicznego.

5. Sztuka starożytnej Grecji okresu klasycznego i hellenistycznego.

6. Sztuka starożytnego Rzymu.

7. Sztuka wczesnochrześcijańska i bizantyjska.

Sztuka średniowieczna:

8. Sztuka romańska.

9. Sztuka gotycka.( architektura i rzeźba)

10. Malarstwo średniowieczne

Sztuka nowożytna:

11.. Renesans na południe od Alp.(architektura i rzeźba)

12. Renesans na południe od Alp (malarstwo)

13. Renesans na północ od Alp.

14 i 15. Renesans w Polsce

Metody dydaktyczne:

Wykład multimedialny ( prezentacje multimedialne, filmy, pokaz artefaktów)- konwersatorium. Metody aktywizujące. Zajęcia terenowe.

Metody i kryteria oceniania:

kolokwia, ocena wypowiedzi na zajęciach, udziału w dyskusji, sprawdzian testowy z pytaniem opisowym z zakresu problematyki omawianej na zajęciach oraz uwzględnionej w literaturze przedmiotu,

Oceny:

5 – znajomość zagadnień, swobodne poruszanie się w obszarze treści przedmiotowych, rozszerzenie tematu o własny wybór literatury,

4 – znajomość zagadnień związanych z tematem,

3 – podstawowa znajomość zagadnień.

Uwagi:

gr wykładowa I DZEP

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)