Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Cyberkultura jako przedmiot badań ilościowych i jakościowych PE-2S-CPB
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Cyberkultura jako przedmiot badań ilościowych i jakościowych PE-2S-CPB
Zajęcia Semestr letni 2019/2020 (2019L) (w trakcie)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy wtorek, 15:20 - 16:55
sala 1115/1116
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Agnieszka Kolek
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Tanaś M., O potrzebie pedagogicznej refleksji nad kulturą i językiem mediów, [w:] Kultura i język mediów, Tanaś M., (red.), Impuls, Kraków, 2007 2. Gibbs, G., Analizowanie danych jakościowych, PWN, Warszawa, 2011

3. Filiciak M., Wirtualny plac zabaw. Gry sieciowe i przemiany kultury współczesnej. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa, 2006

Literatura uzupełniająca:

1. Smolińska-Theiss B., Theiss W., Badania jakościowe. Przewodnik po labiryncie, w: S. Palka (red.). Podstawy metodologii badań, Wydawnictwo GWP, Gdańsk, 2010

2. Izdebska, J., Obraz dziecka w rzeczywistości upozorowanej – aspekty metodologiczne i empiryczne; W: M. Sokołowski (red.), Konteksty kultury medialnej. Analizy i interpretacje, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn, 2007

3. Kobylarek A., Pomiędzy hipertekstem a hiperwięzią. O kształtowaniu się nowych wspólnot sieciowych, [w:] Ponowoczesne konteksty edukacji, Jakubowska–Malicka L., Kobylarek A., Pryszmont–Ciesielska M., (red.), Oficyna Wydawnicza ATUT, Wrocław, 2009

Zakres tematów:

1. Cyberkultura i funkcjonowanie jednostki w kulturze cyfrowej

2. Cyberkultura w kontekście wybranych koncepcji pedagogicznych

3. Podmiot wirtualny i znaczenie relacji w świecie wirtualnym

4. Analiza i interpretacja wybranych zjawisk cyberkulturowych

5. Metody jakościowe i ilościowe w badaniach pedagogicznych

6. Problematyka badań i analizy danych ilościowych w kontekście cyberkulturowym

7. Problematyka badań i analizy danych jakościowych w kontekście cyberkulturowym

8. Przygotowanie projektu badań własnych, przeprowadzenie badań (ilościowych i jakościowych) w przestrzeni internetowej i przedstawienie wyników

Metody dydaktyczne:

Wykład informacyjny

Praca z literaturą

Ćwiczenia aktywizujące

Metody problemowe

Dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

Wiedza: Wykazanie się wiedzą na temat zjawisk cyberkultury i badań ilościowych i jakościowych w owym kontekście

Umiejętności: Projekt – zaprojektowanie, przeprowadzenie badania oraz analiza - metoda podsumowująca

Kompetencje: Samoocena - metoda podsumowująca.

Ocena prowadzącego - metoda podsumowująca

Uwagi:

gr ćwiczeniowa I DUPE-PKM

Zajęcia prowadzone z użyciem Microsoft Teams (według planu zajęć).

Materiały przesyłane na maila grupy.

Konsultacje indywidualne dla Studentów przez Microsoft Teams lub telefonicznie po wcześniejszym umówieniu: akd137@aps.edu.pl

Dodatkowa literatura dostępna na IBUK Libra (APS):

1. Dijk, J., Społeczne aspekty nowych mediów., Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010, IBUK: https://libra.ibuk.pl/book/2121

2. Pawlak, P., Cyfrowa kultura masowa., Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2018, IBUK: https://libra.ibuk.pl/book/190595

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.