Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projekt badawczy specjalnościowy - 2 [PE-2F-PB2] Semestr letni 2019/2020
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 6

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Projekt badawczy specjalnościowy - 2 [PE-2F-PB2]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2019L] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 6 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 13:30 - 15:05
sala 3090/3092
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Monika Kupiec
Literatura:

Flick U., Jakość w badaniach jakościowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011.

Kubinowski D., Jakościowe badania pedagogiczne: filozofia – metodyka – ewaluacja. Wydawnictwo UMCS, Lublin 2011 (wybrane zagadnienia).

Rapley T., Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.

Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.

Yin R. K., Studium przypadku w badaniach naukowych. Projektowanie i metody. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2015.

Literatura przedmiotu zgodna z zainteresowaniami i potrzebami studentów oraz przygotowywanym projektem badawczym.

ORGANIZACJA PRACY ZDALNEJ z dn.12.03.2020 do odwołania: LITERATURA w pdf/ link do źródeł tydzień przed każdymi zajęciami przesyłana grupie mailowo; po zajęciach pliki/linki umieszczane w materiałach z zajęć w grupie na TEAMS. Poleca się korzystanie ze źródeł dostępnych zdalnie: https://libra.ibuk.pl; https://problemyopiekunczo-wychowaw.pl

Zakres tematów:

Tematyka:

Klasa szkolna jako środowisko rozwoju dziecka – indywiduacji i uspołecznienia. Rola literatury dziecięcej w socjalizacji. Lektura szkolna i jej rola w indywiduacji i uspołecznianiu dziecka. Potencjał socjalizacyjny lektur szkolnych - w poszukiwaniu szans.

Językowy obraz dziecka w lekturze szkolnej. Obrazy zasobów rozwojowych „bogatego dziecka” i „ubogiego dziecka” w literaturze dziecięcej, w tym w lekturze szkolnej. Obrazy dialogu dorosłego o dziecku i z dzieckiem w lekturach szkolnym edukacji wczesnoszkolnej. Prawa dziecka do... w lekturach szkolnych i w literaturze dziecięcej. Na tropach stereotypów.

Teoretyczne i praktyczne podstawy projektu. Metoda projektów w edukacji wczesnoszkolnej, wykorzystywana podczas zajęć literackich. Konstrukcja narzędzia analizy dyskursywnej tekstu literackiego.

Praca projektowa z tekstami wybranych pozycji współczesnej literatury dziecięcej i lektur szkolnych.

Metody dydaktyczne:

Projektowanie pracy w grupach. Analiza jakościowa zamierzeń i realizacji projektów studenckich – wspólna dyskusja, formułowanie kryteriów oceny, kierunków i sposobów doskonalenia projektów/prezentowanych treści.

Metody i kryteria oceniania:

Obecność i aktywność na zajęciach (także w trybie zdalnym), wytwory zgromadzone w portfolio na różnych etapach realizacji projektu, zgodnie z jego założeniami, terminem i przydziałem zadań.

ORGANIZACJA PRACY ZDALNEJ z dn.12.03.2020 do 30.04.2020- materiały przesyłane drogą mailową za pośrednictwem poczty w domenie aps.edu.pl; - czat w aplikacji TEAMS w terminie planowych ćwiczeń.

Weryfikacja zakładanych efektów uczenia się za pomocą zwrotnych zadań wg przydziału (praca w aplikacji FORMS i WORDart; wyszukiwanie źródeł) i ich prezentacji podczas dyskusji on-line.

Z dn. 7.05.- 4.06.2020 samodzielna realizacja projektu badawczego w grupach zadaniowych wg udostępnionego harmonogramu, bieżące publikowanie wyników badań w aplikacji FORMS, SHARE POINT.

UWAGA! Obowiązkowa prezentacja wieńcząca pracę nad projektem badawczym i cyklem zajęć stacjonarnych/zdalnych odbędzie się na czacie (audio/video) w grupie TEAMS w terminie do wyboru od 4.06. do 1.07.2020., po wcześniejszym ustaleniu spotkania z prowadzącym.

Uwagi:

gr warsztatowa dla I DUPE-PEK 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)