Projekt badawczy specjalnościowy - 2 [PE-2F-PB2]
Semestr letni 2019/2020
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 6
Przedmiot: | Projekt badawczy specjalnościowy - 2 [PE-2F-PB2] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 6 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Monika Kupiec | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Flick U., Jakość w badaniach jakościowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011. Kubinowski D., Jakościowe badania pedagogiczne: filozofia – metodyka – ewaluacja. Wydawnictwo UMCS, Lublin 2011 (wybrane zagadnienia). Rapley T., Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007. Yin R. K., Studium przypadku w badaniach naukowych. Projektowanie i metody. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2015. Literatura przedmiotu zgodna z zainteresowaniami i potrzebami studentów oraz przygotowywanym projektem badawczym. ORGANIZACJA PRACY ZDALNEJ z dn.12.03.2020 do odwołania: LITERATURA w pdf/ link do źródeł tydzień przed każdymi zajęciami przesyłana grupie mailowo; po zajęciach pliki/linki umieszczane w materiałach z zajęć w grupie na TEAMS. Poleca się korzystanie ze źródeł dostępnych zdalnie: https://libra.ibuk.pl; https://problemyopiekunczo-wychowaw.pl |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tematyka: Klasa szkolna jako środowisko rozwoju dziecka – indywiduacji i uspołecznienia. Rola literatury dziecięcej w socjalizacji. Lektura szkolna i jej rola w indywiduacji i uspołecznianiu dziecka. Potencjał socjalizacyjny lektur szkolnych - w poszukiwaniu szans. Językowy obraz dziecka w lekturze szkolnej. Obrazy zasobów rozwojowych „bogatego dziecka” i „ubogiego dziecka” w literaturze dziecięcej, w tym w lekturze szkolnej. Obrazy dialogu dorosłego o dziecku i z dzieckiem w lekturach szkolnym edukacji wczesnoszkolnej. Prawa dziecka do... w lekturach szkolnych i w literaturze dziecięcej. Na tropach stereotypów. Teoretyczne i praktyczne podstawy projektu. Metoda projektów w edukacji wczesnoszkolnej, wykorzystywana podczas zajęć literackich. Konstrukcja narzędzia analizy dyskursywnej tekstu literackiego. Praca projektowa z tekstami wybranych pozycji współczesnej literatury dziecięcej i lektur szkolnych. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Projektowanie pracy w grupach. Analiza jakościowa zamierzeń i realizacji projektów studenckich – wspólna dyskusja, formułowanie kryteriów oceny, kierunków i sposobów doskonalenia projektów/prezentowanych treści. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność i aktywność na zajęciach (także w trybie zdalnym), wytwory zgromadzone w portfolio na różnych etapach realizacji projektu, zgodnie z jego założeniami, terminem i przydziałem zadań. ORGANIZACJA PRACY ZDALNEJ z dn.12.03.2020 do 30.04.2020- materiały przesyłane drogą mailową za pośrednictwem poczty w domenie aps.edu.pl; - czat w aplikacji TEAMS w terminie planowych ćwiczeń. Weryfikacja zakładanych efektów uczenia się za pomocą zwrotnych zadań wg przydziału (praca w aplikacji FORMS i WORDart; wyszukiwanie źródeł) i ich prezentacji podczas dyskusji on-line. Z dn. 7.05.- 4.06.2020 samodzielna realizacja projektu badawczego w grupach zadaniowych wg udostępnionego harmonogramu, bieżące publikowanie wyników badań w aplikacji FORMS, SHARE POINT. UWAGA! Obowiązkowa prezentacja wieńcząca pracę nad projektem badawczym i cyklem zajęć stacjonarnych/zdalnych odbędzie się na czacie (audio/video) w grupie TEAMS w terminie do wyboru od 4.06. do 1.07.2020., po wcześniejszym ustaleniu spotkania z prowadzącym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr warsztatowa dla I DUPE-PEK 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.