Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projekt badawczy specjalnościowy - 2 [PE-2F-PB2] Semestr letni 2019/2020
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Projekt badawczy specjalnościowy - 2 [PE-2F-PB2]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2019L] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 11:40 - 13:15
sala 3077
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 29
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Jolanta Wiśniewska
Literatura:

Literatura:

Angrosino M., Badania etnograficzne i obserwacyjne, tłum. M. Brzozowska-Brywczyńska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010;

Ablewicz K., Hermeneutyczno-fenomenologiczna perspektywa badań w pedagogice, Wydawnictwo UJ, Kraków 1994;

Babbie E., Podstawy badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013;

Charmaz K., Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej, tłum. K. Konecki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009;

Flick U., Projektowanie badania jakościowego, tłum. P. Tomanek, PWN, Warszawa 2011;

Frankfort-Nachmias Ch., Metody badawcze w naukach społecznych, Wydawnictwo Zysk i

S-ka, Poznań 2001;

Gibbs G., Analizowanie danych jakościowych, tłum. M. Brzozowska-Brywczyńska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011;

Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2002;

Krajewska A., Statystyka dla pedagogów. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Trans Humana, Białystok 2001;

Kvale S., Prowadzenie wywiadów, przeł. A. Dziuban, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013;

Lalak, D., Życie jako biografia. Podejście biograficzne w perspektywie pedagogicznej, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2010;

Miles M.B., Huberman A. M., Analiza danych jakościowych, przeł. S. Amsterdamski, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2004;

Pilch T., Bauman, T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2010;

Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008;

Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, tłum. J. Ostrowska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013;

Sztumski J., Wstęp do metodologii i technik badań społecznych, Śląsk Wydawnictwo Naukowe, Katowice 1995;

Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, WSiP, Warszawa1995;

Zakres tematów:

Uwaga! W okresie obowiązywania trybu pracy zdalnej ćwiczenia odbywają się z wykorzystaniem maila (korespondencja na adres prywatny wykładowcy) oraz poprzez konsultacje telefoniczne. Każda z grup zobowiązana jest do systematycznego kontaktu. Zajęcia nie odbywają się synchronicznie, ponieważ każda z grup realizuje inną problematykę badawczą.

Podanie zakresu problematyki badawczej do wyboru studentów.Podział grupy na zespoły badawcze.

Opracowanie procedury badawczej projektu specjalnościowego:cele i problemy badawcze, kryteria doboru grupy badawczej, wybór metod, technik i narzędzi badawczych. Przygotowanie narzędzi badawczych.

Przeprowadzenie badań. Analiza statystyczna i opisowa wyników badań. Sformułowanie wniosków do zrealizowanych badań. Opracowanie i prezentacja projektu badawczego.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia on-line

Rozmowa przez e-maile, telefon

Korespondencja indywidualna i grupowa

Metody i kryteria oceniania:

Zajęcia on-line

Ocena projektu badawczego i raportu z badań

Uwagi:

gr warsztatowa dla I DUPE-PZL

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)