Projekt badawczy specjalnościowy - 2 [PE-2F-PB2]
Semestr letni 2019/2020
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 4
Przedmiot: | Projekt badawczy specjalnościowy - 2 [PE-2F-PB2] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 29 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Jolanta Wiśniewska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura: Angrosino M., Badania etnograficzne i obserwacyjne, tłum. M. Brzozowska-Brywczyńska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010; Ablewicz K., Hermeneutyczno-fenomenologiczna perspektywa badań w pedagogice, Wydawnictwo UJ, Kraków 1994; Babbie E., Podstawy badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013; Charmaz K., Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej, tłum. K. Konecki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009; Flick U., Projektowanie badania jakościowego, tłum. P. Tomanek, PWN, Warszawa 2011; Frankfort-Nachmias Ch., Metody badawcze w naukach społecznych, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2001; Gibbs G., Analizowanie danych jakościowych, tłum. M. Brzozowska-Brywczyńska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011; Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2002; Krajewska A., Statystyka dla pedagogów. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Trans Humana, Białystok 2001; Kvale S., Prowadzenie wywiadów, przeł. A. Dziuban, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013; Lalak, D., Życie jako biografia. Podejście biograficzne w perspektywie pedagogicznej, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2010; Miles M.B., Huberman A. M., Analiza danych jakościowych, przeł. S. Amsterdamski, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2004; Pilch T., Bauman, T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2010; Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008; Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, tłum. J. Ostrowska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013; Sztumski J., Wstęp do metodologii i technik badań społecznych, Śląsk Wydawnictwo Naukowe, Katowice 1995; Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, WSiP, Warszawa1995; |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Uwaga! W okresie obowiązywania trybu pracy zdalnej ćwiczenia odbywają się z wykorzystaniem maila (korespondencja na adres prywatny wykładowcy) oraz poprzez konsultacje telefoniczne. Każda z grup zobowiązana jest do systematycznego kontaktu. Zajęcia nie odbywają się synchronicznie, ponieważ każda z grup realizuje inną problematykę badawczą. Podanie zakresu problematyki badawczej do wyboru studentów.Podział grupy na zespoły badawcze. Opracowanie procedury badawczej projektu specjalnościowego:cele i problemy badawcze, kryteria doboru grupy badawczej, wybór metod, technik i narzędzi badawczych. Przygotowanie narzędzi badawczych. Przeprowadzenie badań. Analiza statystyczna i opisowa wyników badań. Sformułowanie wniosków do zrealizowanych badań. Opracowanie i prezentacja projektu badawczego. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia on-line Rozmowa przez e-maile, telefon Korespondencja indywidualna i grupowa |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia on-line Ocena projektu badawczego i raportu z badań |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr warsztatowa dla I DUPE-PZL |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.