Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projekt badawczy specjalnościowy - 1 [PE-2F-PB1] Semestr zimowy 2019/2020
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 6

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Projekt badawczy specjalnościowy - 1 [PE-2F-PB1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2019/2020 [2019Z] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 6 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 9:50 - 11:25
sala 2122
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 24
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Monika Kupiec
Literatura:

Flick U., Jakość w badaniach jakościowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011.

Kubinowski D., Jakościowe badania pedagogiczne: filozofia – metodyka – ewaluacja. Wydawnictwo UMCS, Lublin 2011 (wybrane zagadnienia).

Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.

Yin R. K., Studium przypadku w badaniach naukowych. Projektowanie i metody. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2015.

Literatura przedmiotu zgodna z zainteresowaniami i potrzebami studentów oraz przygotowywanym projektem badawczym.

Zakres tematów:

Tematyka:

Klasa szkolna jako środowisko rozwoju dziecka – indywiduacji i uspołecznienia.

Teoria systemów ekologicznych U. Bronfenbrennera w wyjaśnianiu trudności w uczeniu się. Dziecięce potrzeby i możliwości uczenia się. Nauczycielskie i rodzicielskie obrazy zasobów rozwojowych „bogatego dziecka” i „ubogiego dziecka” w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Sposoby diagnozy i wsparcia dzieci.

Przemiany teorii i praktyki wczesnej edukacji dziecka. Rola wiedzy potocznej rodziców i teorii praktycznych nauczycieli w wyjaśnianiu potrzeb i możliwości dzieci oraz w tworzeniu praktyki wychowawczej/pedagogicznej. Nauczycielskie sposoby gromadzenia wiedzy o dziecku i jej interpretacji. Konstruowanie indywidualnych diagnoz pedagogicznych i projektowanie programów terapeutycznych.

Obrazy dzieci a działania profilaktyczne.

Tworzenie siebie, relacji rówieśniczych i kultury dziecięcej. Tworzenie się relacji w grupie/klasie szkolnej, w grupie nieformalnej, dziecko izolowane.

Rozwijanie samodzielności dzieci w działaniach przedszkola – oczekiwania rodziców i nauczycieli.

Metoda projektów w pracy przedszkola i klas początkowych. Teoretyczne i praktyczne podstawy projektu.

Ponadto tematyka proponowana przez studentów, a związana z ich zainteresowaniami i miejscem pracy.

Metody dydaktyczne:

Projektowanie pracy w grupach. Analiza jakościowa zamierzeń i realizacji projektów studenckich – wspólna dyskusja, formułowanie kryteriów oceny, kierunków i sposobów doskonalenia projektów/prezentowanych treści.

Metody i kryteria oceniania:

Obecność i aktywność na zajęciach, wytwory zgromadzone w portfolio na różnych etapach realizacji projektu, zgodnie z jego założeniami, terminem i przydziałem zadań.

Uwagi:

gr warsztatowa I DUPE-PEK 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)