Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI]
Semestr zimowy 2019/2020
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 8
Przedmiot: | Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI] | ||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/2020 [2019Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 8 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||
Prowadzący: | Barbara Weigl | ||||||||||
Literatura: |
Jamrożek, B., Sobczak, J. (2000). Komunikacja interpersonalna. Poznań: Wydawnictwo eMPi2 Oyster, C. K. (2000). Grupy. Dlaczego ludzie tworzą i wybierają grupy? Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Steward, J. (2000) Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi. Warszawa: PWN |
||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do procesu grupowego. Tworzenie sytuacji bezpieczeństwa. Dzielenie się informacjami o sobie, ćwiczenie uważnego słuchania i zapamiętywania informacji o innych. Zajęcia mają na celu wstępne zintegrowanie grupy studentów pierwszego roku i zwiększenie ich wzajemnej wiedzy o sobie. Zajęcia zawierają formowanie i podejmowanie kontraktu grupowego 2. Komunikacja interpersonalna. Zajęcia opierają się na omówieniu i ćwiczeniu poprawnych sposobów komunikacji międzyludzkiej oraz identyfikowaniu błędów i barier komunikacyjnych. Zostaną zaprezentowane różne style komunikowania się niewerbalnego i werbalnego. Uczestnicy będą mogli je przećwiczyć w trakcie zajęć. 3. Indywidualny styl zarządzania konfliktem - analiza. Podczas zajęć uczestnicy omówią różne (destrukcyjne i konstruktywne) sposoby rozwiązywania konfliktów. Omówią indywidualny styl reagowania w sytuacjach konfliktowych. Dowiedzą się o pozytywnej roli konfliktów w rozwoju jednostki i grup społecznych. 4. Omówiona zostanie problematyka nieagresywnego i konstruktywnego udzielania informacji zwrotnych oraz różne rodzaje samo-ewaluacji i ewaluacji pracy grupowej |
||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Warsztat bazujący na doświadczeniu "tu i teraz"; ćwiczenia w całej grupie, podgrupach, parach; scenki i gry edukacyjne; dyskusja powiązana z pogłębioną refleksją. |
||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Dyskusja grupowa, w której oceniane są wiedza, konstruktywna aktywność, kreatywność i motywacja w odgrywaniu scenek oraz wypowiedzi ustne; obecność na zajęciach, aktywność na zajęciach. |
||||||||||
Uwagi: |
gr warsztatowa I DZSC 3B |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.