Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI]
Semestr zimowy 2019/2020
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 1
| Przedmiot: | Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI] | ||||||||||||||||||
| Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/2020 [2019Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
|
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
| Liczba osób w grupie: | 21 | ||||||||||||||||||
| Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
| Prowadzący: | Arkadiusz Korycki | ||||||||||||||||||
| Literatura: |
• Gast L., Bailey M. (2014), Doskonalenie komunikacji w pracy socjalnej, Warszawa: Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich • Siudem A. (2008), Prawidłowa komunikacja – ważny aspekt pracy socjalnej, w: Poradnik dla pracowników socjalnych, Zamość: Miejskie Centrum Pomocy Rodzinie • Kuś G (2012), Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej, Warszawa • Cheri H. (2008), "Mowa ciała. Jak ważne jest pierwsze wrażenie" , Warszawa, . Świat Książki • Okoń Z. (2004) "Porozumieć się, znaczy umieć słuchać"- Edukacja i Dialog |
||||||||||||||||||
| Zakres tematów: |
Komunikowanie: definiowanie pojęć i modele komunikowania Cele, funkcje i rodzaje komunikowania interpersonalnego Psychologia relacji interpersonalnych Specyfika komunikacji interpersonalnej pracownika socjalnego. Rola pracownika socjalnego w przezwyciężaniu barier komunikacyjnych Style komunikowania się pracownika socjalnego z wybranymi klientami pomocy społecznej (osobami bezdomnymi, osobami bezrobotnymi, osobami niepełnosprawnymi, seniorami, mieszkańcami dps, uczestnikami ddp, dpś, osobami uzależnionymi, ofiarami przemocy domowej) Zasady komunikowania się z wybranymi grupami klientów pomocy społecznej Komunikowanie w sytuacji konfliktu Asertywność komunikowania się Autoprezentacja podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Podsumowanie zajęć |
||||||||||||||||||
| Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia ułatwiające prawidłowe kontakty interpersonalne; prezentacja multimedialna; debata oksfordzka, praca w grupach |
||||||||||||||||||
| Metody i kryteria oceniania: |
obecność na zajęciach, aktywność na zajęciach, wykonywanie zaplanowanych ćwiczeń |
||||||||||||||||||
| Uwagi: |
gr warsztatowa I DZPS 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.